Italienske skjønnheter!

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
JanK
Innlegg: 719
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
Motorsykkelen din: mcimport.it
Sted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: Italienske skjønnheter!

Legg inn av JanK »

Da man snakker om italienske skjønnheter er det vanskelig å komme utenom CR&S!

:-)å
http://www.crs-motorcycles.com/

[video]http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... gvI0lfn3c4[/video]

[video]http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 5CGrQmGNJ4[/video]

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Brukeravatar
tomsnes
Innlegg: 331
Registrert: 03 okt 2010, 23:46
Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Re: Italienske skjønnheter!

Legg inn av tomsnes »

Denne er heller ikke å forakte... Verdens første sekser til gatebruk.
Benelli%20750.jpg
Benelli-Sei-750-Motor.jpg
For ikke å snakke om disse..
benelli-750-sei-classic-racer-1-760x570.jpg
7292943106_32c06515c7_o1.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"

Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37888
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Italienske skjønnheter!

Legg inn av AJ »

JanK skrev:Da man snakker om italienske skjønnheter er det vanskelig å komme utenom CR&S!

Bilde

Bilde
Åh! fyttikatta :O :-)å

Noe helt for seg sjøl, ja... :jada:
1916 kubikk... wow...!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Italienske skjønnheter!

Legg inn av ArcticTiger »

:yeyeye Oiii, ja der var det ikke noe i veien med størrelsen på Muggene iaffal :D

Fidel
Innlegg: 394
Registrert: 07 nov 2008, 10:35
Motorsykkelen din: Guzzier og en KTM 690 Rally Replica

Re: Italienske skjønnheter!

Legg inn av Fidel »

jhn skrev:Bilde

Det kan sikkert sies mye pent om disse to, men å kalle de for skjønnheter .... :sk?
Beauty is in the eye of the beholder, så klart, men akkurat Nuovo Falcone 500'n til Guzzi er jo rett og slett funksjonalitet pakket inn i et tidløst, vakkert design :) På den annen side sier jeg jo det om alt som heter Guzzi...
HP

http://www.ridenorway.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Italienske skjønnheter!

Legg inn av Andreas »

500DOHC skrev:Italienske skjønnheter kan vel oppsumeres med to ord Monica Belluci.

På en sterk andreplass kommer denne:

Bilde

130 kg tørrvekt! Enkelt, veldig enkelt.


Less is more!
En slik står inne hos Ebergmotor i Trondheim, den lokale Ducati-sjappen :thumleft Det er en av de private sykklene til eieren av sjappen.

Ser den så vidt helt bakerst på bildet her :D

Bilde

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Sted: Tysnes

Re: Italienske skjønnheter!

Legg inn av Tysnes »

Andreas skrev:
500DOHC skrev:Italienske skjønnheter kan vel oppsumeres med to ord Monica Belluci.

På en sterk andreplass kommer denne:

Bilde

130 kg tørrvekt! Enkelt, veldig enkelt.


Less is more!
En slik står inne hos Ebergmotor i Trondheim, den lokale Ducati-sjappen :thumleft Det er en av de private sykklene til eieren av sjappen.

Ser den så vidt helt bakerst på bildet her :D

Bilde
En slik 450 såg eg kjørte forbi i helgene der eg bodde på 70-tallet(vestlandet). Husker ennå lyden :yeyeye

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Italienske skjønnheter!

Legg inn av MaxTron »

AJ skrev:
JanK skrev:Da man snakker om italienske skjønnheter er det vanskelig å komme utenom CR&S!

Bilde

Bilde
Åh! fyttikatta :O :-)å

Noe helt for seg sjøl, ja... :jada:
1916 kubikk... wow...!
Er dette italiensk da??
Ser jo at ivertfall luftfilteret er ifra amerikanske S&S, og motor (med støtstenger), primæroverføring, og separat girkasse set jo veldig amerikansk ut...
Skulle furundre meg om ikke hele drivpakka er S&S eller en annen amrikansk sjappe som produserer "high performance motorcycle engines" i god gammeldags HD-stil.
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Italienske skjønnheter!

Legg inn av MaxTron »

Da har æ skummlest litt på hjemmesiden til CR&S
De er ett Milanobasert firma som håndbygger sykkler etter kundens ønsker.
Ser ut som de baserer seg på to "grunnpakker" (Drivverk, ramme, baksving) så får kunden velge resten.
De to grunnpakkene er en med Bombardier-Rotax 654 og en med S&S 117" (1916ccm)

Altså en Canadisk og en Amerikansk drivpakke i Italiensk chassis
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37888
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Italienske skjønnheter!

Legg inn av AJ »

MaxTron skrev: Er dette italiensk da??
Ser jo at ivertfall luftfilteret er ifra amerikanske S&S, og motor (med støtstenger), primæroverføring, og separat girkasse set jo veldig amerikansk ut...
Skulle furundre meg om ikke hele drivpakka er S&S eller en annen amrikansk sjappe som produserer "high performance motorcycle engines" i god gammeldags HD-stil.
Er vel ingen særlig tvil om at selve sykkelen er italiensk?
Motor og ganske sikkert en del andre ting også fra bl.a. USA, noe italienerne heller ikke legger skjul på. Men at det er slik er jo ikke helt uvanlig? Aprilia med Rotax-motor er fortsatt en italiensk motorsykkel selv om motoren er østerriks...

Kom til å tenke på danske Lauge Jensen... Har vel motor fra USA de syklene også, mener jeg å huske. Likefullt regnes den som en danskprodusert sykkel.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Italienske skjønnheter!

Legg inn av MaxTron »

AJ skrev:
MaxTron skrev: Er dette italiensk da??
Ser jo at ivertfall luftfilteret er ifra amerikanske S&S, og motor (med støtstenger), primæroverføring, og separat girkasse set jo veldig amerikansk ut...
Skulle furundre meg om ikke hele drivpakka er S&S eller en annen amrikansk sjappe som produserer "high performance motorcycle engines" i god gammeldags HD-stil.
Er vel ingen særlig tvil om at selve sykkelen er italiensk?
Motor og ganske sikkert en del andre ting også fra bl.a. USA, noe italienerne heller ikke legger skjul på. Men at det er slik er jo ikke helt uvanlig? Aprilia med Rotax-motor er fortsatt en italiensk motorsykkel selv om motoren er østerriks...

Kom til å tenke på danske Lauge Jensen... Har vel motor fra USA de syklene også, mener jeg å huske. Likefullt regnes den som en danskprodusert sykkel.
Joda, helt greit det, Bimota er jo definitivt å regne som italienske motorsykkler, de har vel brukt drivverk fra blant annet Yamaha og Suzuki i tillegg til Ducati.

Når det gjelder "Det Danske motorsykkeldelemonteringsLauge (Jensen)" så syns æ du er veldig snill vist du kaller det for motorsykkelprodusent, makkverk passer bedre vist kvaliteten er som den han her i by'n kjøpte. Den stoppa mest når den sjøl villa, og starta av og til, var vist noe med elektronikk/innsprøytning trur æ...

Prøvde vist å få den reparert ett par ganger, usikker på hvordan det ble til slutt...

Uansett, dette er, i mine øyne, IKKE motorsykkelprodusent, kall det heller profesjonelle custombyggere sånn som OCC, eller Lazy BoyZ Eller Custom Speed i Vikhammer rett Nord for Trondheim. De bygger lager enkeltdeler eller hele sykkler etter kundens ønske.
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Italienske skjønnheter!

Legg inn av Andreas »

MV Augusta Tricruiser.. Spennende :prf

Bilde

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Italienske skjønnheter!

Legg inn av Desmo »

MaxTron skrev:Joda, helt greit det, Bimota er jo definitivt å regne som italienske motorsykkler, de har vel brukt drivverk fra blant annet Yamaha og Suzuki i tillegg til Ducati.
BIanchi, MOrri og TAmburini er vel strengt tatt en italiensk rammeprodusent. De har brukt motorer fra de fire store japanske motorsykkelprodusentene. De med Suzukimotor het Bimota SB2,3 osv. Og de med Kawasakimotor KB2,3 osv. I de senere årene er det bare brukt Ducatimotorer med endret innsprøytning i Bimotarammene.
http://www.motorcyclespecs.co.za/Galler ... 20%202.jpg
Står en godt nedpakket KB2 Laser i et uthus oppe i Lensbygda. Kjenner godt eieren! :thumleft
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Fidel
Innlegg: 394
Registrert: 07 nov 2008, 10:35
Motorsykkelen din: Guzzier og en KTM 690 Rally Replica

Re: Italienske skjønnheter!

Legg inn av Fidel »

HERREGUD! så sur jeg blir når sånne vakre italiensk-svensk-tyske skjønnheter blir presentert som prototyper...

Bilde
HP

http://www.ridenorway.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1597
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Italienske skjønnheter!

Legg inn av Kjellrf »

Desmo skrev:
MaxTron skrev:Joda, helt greit det, Bimota er jo definitivt å regne som italienske motorsykkler, de har vel brukt drivverk fra blant annet Yamaha og Suzuki i tillegg til Ducati.
BIanchi, MOrri og TAmburini er vel strengt tatt en italiensk rammeprodusent. De har brukt motorer fra de fire store japanske motorsykkelprodusentene. De med Suzukimotor het Bimota SB2,3 osv. Og de med Kawasakimotor KB2,3 osv. I de senere årene er det bare brukt Ducatimotorer med endret innsprøytning i Bimotarammene.
http://www.motorcyclespecs.co.za/Galler ... 20%202.jpg
Står en godt nedpakket KB2 Laser i et uthus oppe i Lensbygda. Kjenner godt eieren! :thumleft
... og jeg har ei vælbrukt racingkåpe til HB1 liggende...
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Svar