Austbygde --> Rv40

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
LoneRider
Innlegg: 154
Registrert: 10 aug 2013, 13:02
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R1000 2003
Sted: Telemark

Austbygde --> Rv40

Legg inn av LoneRider »

Noen som kan si noe om underlaget på veien mellom Via 1 og Via 2 på dette kartet:

http://kart.gulesider.no/m/nv3pK" onclick="window.open(this.href);return false;

Kan være en fin runde men jeg trives ikke så godt på humpete vei.

Brukeravatar
dag-zzr
Innlegg: 399
Registrert: 18 feb 2012, 19:36
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400-2010
Sted: Notodden

Re: Austbygde --> Rv40

Legg inn av dag-zzr »

Du må nok regne med noe gynging. Også langs Hovin. Ellers er det en fin tur. Du får tute når du passerer skole/fotballstadionen på Notodden. Bor rett opp i lia ovenfor :-!:-):D

Sent from my HTC One SV using Tapatalk 2

Online
Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Austbygde --> Rv40

Legg inn av Olav K »

Tessungdalen er rikelig bestrødd med telehiv. Kjørte der i juni, og dalen fra Austbygde til oppstigningen til Imingfjell er en prøvelse....men Tessungdalen er bare 2-3 mil lang, og du overlever nok... Fin tur uansett, fra Rødberg og opp til Imingfjell er herlig!
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: Austbygde --> Rv40

Legg inn av PCP »

Gvarv-Notodden er jo fin vei. Så har jeg ikke kjørt den lille stubben fra Notodden til Svelgfoss, men både strekningen Svelgfoss-Bolkesjø, og Bolkesjø-Austbygde står på min liste over veier som skal re-besøkes den dagen jeg har en sykkel med lang og moderne fjæring. I og for seg flotte MC-veier, men blir litt for mye hopp og sprett for min smak. (Men har nok lavere terskel enn gjennomsnittet, så er ikke sikkert du syns det er så galt)

Austbygde-Rødberg har jeg ikke kjørt, men hørt flere si som Olav-K, at det er super vei opp fra Rødbergsiden, men mye humper på andre siden. Når folk med BMW GS advarer om dårlig veistandard, så drar jeg ikke ut for å sjekke... :P :p


Edit: rettet foss
Sist redigert av PCP den 22 sep 2013, 15:18, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
LoneRider
Innlegg: 154
Registrert: 10 aug 2013, 13:02
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R1000 2003
Sted: Telemark

Re: Austbygde --> Rv40

Legg inn av LoneRider »

Takk for tips. Jeg ser nå at ruten min ble feil, kjører selvsagt favorittstrekningen Gransherad-Tinn, den andre siden blir for humpete for min smak.

http://kart.gulesider.no/m/nv3NO" onclick="window.open(this.href);return false;
Sist redigert av LoneRider den 22 sep 2013, 21:35, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: Austbygde --> Rv40

Legg inn av PCP »

Ja det er et tryggere valg, når det gjelder humper.

Forøvrig om du vil ha en bilfri avveksling, så går det an å ta Svelgfoss-Grønvollfoss-Årlifoss opp til Gransherad. Det er smal vei, men husker den som mye mindre humpete enn andre siden av fjorden (Svelgfoss-Bolkesjø, som nevnt i innlegg over).

God tur! :vs


Edit: rettet feil foss!

Nanne
Innlegg: 34
Registrert: 22 aug 2012, 19:00
Motorsykkelen din: BMW F650GS 2009
Sted: Øvre Telemark

Re: Austbygde --> Rv40

Legg inn av Nanne »

Det er skikkelig humpete i Tessungdalen - også tror jeg veien over Imingen er stengt i lange perioder pga sprengningsarbeider..

ZZR-Erling

Re: Austbygde --> Rv40

Legg inn av ZZR-Erling »

Tessungdalen og hele østsia langs Tinnsjøen er bad case humpemessig, men ellers er det ok vei i ruta de. Jeg hadde kjørt vestsida langs Tinnsjøen!

Brukeravatar
LoneRider
Innlegg: 154
Registrert: 10 aug 2013, 13:02
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R1000 2003
Sted: Telemark

Re: Austbygde --> Rv40

Legg inn av LoneRider »

Nanne skrev:Det er skikkelig humpete i Tessungdalen - også tror jeg veien over Imingen er stengt i lange perioder pga sprengningsarbeider..
Tnx - da dropper jeg den ruten inntil videre.

ZZR-Erling

Re: Austbygde --> Rv40

Legg inn av ZZR-Erling »

..det ekke verre rundt Tinnsjøen, enn at vi tar turen en gang i året ca, men vestsia e jo...ajajajaja....gass!

Svar