Dualsport hjelmer - Anbefalinger og erfaringer?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Dualsport hjelmer - Anbefalinger og erfaringer?

Legg inn av Snikendeugle »

Hej hå.
Har litt smålyst til å bytte ut min Schubert C3 Pro med en Dualsport hjelm, mest på grunn av utseendet og at de er litt mer luftige. Litt dumt, siden jeg har investert meg inn i Schuberth ved å kjøpe innebygde SRC'en, men men (kan jo da isåfall selge SRC'en og evt hjelmen til en billig penge om noen skulle være interesserte).

Noen som har noen erfaringer med noen høy kvalitets dualsport hjelmer?

har sett litt på Arai Tour-X 4 Tech og likte utseendet ganske godt, men skriver jo posten for evt forslag til andre hjelmer også :) Mulighet for ettermarkeds visirer er et must

http://www.helmetcity.co.uk/products/Ar ... d2013.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: Dualsport hjelmer - Anbefalinger og erfaringer?

Legg inn av MLeikarnes »

Arai Tour X-4 er en veldig god hjelm! Har kjørt 20-25 tusen med min nå! både sommer og vinter! Kjøper man ettermarkeds visirer vil de jeg har sett mangle lufteventilene oppe under skjermen... Har nå fått tak i gul pinlock som gjør det veldig lys å kjøre på litt grå våte dager som det alltid er her på vestlandet! Må innrømme at det er litt mer støy i Arai'en enn i min gamle "Schubert" BMW Sport Integrale. Men ikke så mye at det er plagsomt for min del da men, har Sena SMH-10 på min hjelm og det går fint an å både høre og snakke sammen.
Litt turbulens er det jo også, men gikk fint i 160+ km/h på Autobahn i fjor sommer...
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
maglil
Innlegg: 105
Registrert: 16 feb 2011, 22:24
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09 SP 2021
Sted: Lillestrøm

Re: Dualsport hjelmer - Anbefalinger og erfaringer?

Legg inn av maglil »

Snikendeugle skrev:Litt dumt, siden jeg har investert meg inn i Schuberth ved å kjøpe innebygde SRC'en, men men (kan jo da isåfall selge SRC'en og evt hjelmen til en billig penge om noen skulle være interesserte)
Bytter du hjelm, så kjøper jeg SRC'en hvis du har str. 60 eller større :[-o<
Maglil

"Life is what happens to you while you're busy making other plans."

X- 86-Yamaha XJ700 Maxim
X- 97-Yamaha XJR 1200
2012 Yamaha XT1200Z SuperTenere WorldCrosser
Nå - 2021 Yamaha MT-09 SP

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Dualsport hjelmer - Anbefalinger og erfaringer?

Legg inn av Snikendeugle »

maglil skrev:
Snikendeugle skrev:Litt dumt, siden jeg har investert meg inn i Schuberth ved å kjøpe innebygde SRC'en, men men (kan jo da isåfall selge SRC'en og evt hjelmen til en billig penge om noen skulle være interesserte)
Bytter du hjelm, så kjøper jeg SRC'en hvis du har str. 60 eller større :[-o<
L - 58-59 gitt ^^ :mk

Takk Mleikarnes :) Den står så langt øverst på listen ihvertfall.
Men ny hjelm er ikke første pri for meg, da det er litt ekstra luksus bare når jeg allerede har en top notch hjelm.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Alas
Innlegg: 128
Registrert: 01 apr 2013, 17:04
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XC 2013
Sted: Bergen

Re: Dualsport hjelmer - Anbefalinger og erfaringer?

Legg inn av Alas »

Var litt inne på tanken på en slik hjelm tidligere i høst, synes det er litt dumt at de ikke har solvisir, er blitt veldig glad i det nemlig.

Har en kollega som har Arai'en og den er utrolig tøff. For min del ville jeg hatt en Shoei Hornet DS tror jeg. Arai'er passer som regel ikke hodet mitt dessverre.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Dualsport hjelmer - Anbefalinger og erfaringer?

Legg inn av Snikendeugle »

Finner stadig ut at Klim har mye fint :p

http://www.klim.com/Motorcycle/F4-Helmet-Geard.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

[video]https://www.youtube.com/watch?v=rfu9wa_lfCY[/video]

Skal visst være top notch hjelm. Mest myntet på enduro kjøring, men ser det ikke er noen store "mangler" om en vil bruke den til veibruk. Genialt at den kommer med en wind deflector og "cold-weather" innlegg.
Liker også goggles istedenfor visir, men spørs nå hvor godt det er å kjøre særlig fort med det.

Hadde det ikke vært for wind deflector hadde nok interessen hoppet over hjelmen, for da blir det litt for stort kompromiss når det begynner å bli kaldere å kjøre.

Hadde vært rått om de lagde denne i en touring typ versjon med visir også.

Har fortsatt en knapp på Arai'en, men definitivt et interessant alternativ fra Klim her..
EDIT:
Bra pris også :)
http://snowtrade.mamutweb.com/Shop/Prod ... 06-000-400" onclick="window.open(this.href);return false;

EDIT 2:
Sende Klim en melding på Facebook om de har planer om en "F4" med visir versjon i nærmeste fremtid
Svaret:
"There may or may not be something in the works. Unfortunately I can't divulge any information."

EDIT 3:
Mye edits her.. :roll

Fant et finfint bilde av F4 hjelmen med Klim Radius brillene.
Fikk nesten litt lyst på det oppsettet. Bare nesten :evil
Bilde
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Svar