Hoppe over oljeskift før vinterlagring. Er jeg kijp ?

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Storm
Innlegg: 205
Registrert: 15 mar 2012, 19:21
Motorsykkelen din: 2 hjul
Sted: Vestfold

Hoppe over oljeskift før vinterlagring. Er jeg kijp ?

Legg inn av Storm »

Hei
Skal parkere sykkern for vintern og lurte på om å hoppe bukk over oljeskiften denne gangen. Da det er kun ca. 250 mil siden siste oljeskift ble gjort.
Hva mener dere om dette? Olja er jo ikke gammel og sykkern skal stå inne i huset som er godt og varmt. Skal selvfølgelig vaske og polere den. Ta ut batteriet, full tank med bensin osv.
Olje som har stått i motoren i 250 mil, vil vel ikke gjøre skade? Tenker da på syreangrep?
Brukte sykler som står hos forhandlerene, vil jeg tippe står med gammel olje til de blir solgt. Og det kan jo ta en god stund :scratch

ZZR-Erling

Re: Hoppe over oljeskift før vinterlagring. Er jeg kijp ?

Legg inn av ZZR-Erling »

..neida, dette går nok helt fint.

Storm
Innlegg: 205
Registrert: 15 mar 2012, 19:21
Motorsykkelen din: 2 hjul
Sted: Vestfold

Re: Hoppe over oljeskift før vinterlagring. Er jeg kijp ?

Legg inn av Storm »

He he, da fikk jeg de svara jeg ville ha. Jeg var vel egentlig ikke i tvil på at det villle gå bra, men litt ålright å høre hva menigheten mener.
Uansett, så ble den parkert ny vaska og polert under trappa. Godt og varmt . "Kun" 6-7 mnd. til den er på veien igjen. :prop: ](*,)

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Hoppe over oljeskift før vinterlagring. Er jeg kijp ?

Legg inn av Snikendeugle »

Hmmm ja oljeskift ja.. Det burde jeg egentlig tatt.. 10.000 km service blir ganske tidlig på året neste sesong, om jeg ikke hitter 10 000 i år.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Svar