Hva er den beste sykkelen?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av LordShaft »

Å kunne ligge i 5 gir fra Bergen til ålesund omtrent uten å gire både til forbikjøring og de forskjellige bakkene og "fjellovergangene" dette er langt mer behagelig enn mange er klar over.

Nå går sykkelen min fra 0 til 100 på 2,7 sekunder.... Det er litt bedre enn gjennomsnittet :lol

Note 4

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Kawagutten »

[quote="LordShaft"]Å kunne ligge i 5 gir fra Bergen til ålesund omtrent uten å gire både til forbikjøring og de forskjellige bakkene og "fjellovergangene" dette er langt mer behagelig enn mange er klar over.


Kunne likeså godt kjørt en Mana850 så en kan kjøre veldig behagelig med automat for så å sette på manuell når det passer :prf
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22911
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bjerknez »

Bare sån for å ha sagt det så er ikke Street Triple en sykkel man må jage på turtall, slik inntrykket mitt var når jeg kjørte en GSX650F.

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av freddy123 »

Jeg skal bygge den den raskeste sykkelen jeg som gruser alt av street trippler og alt annet tull, hayabusa med turbo hehe det må dra no jævlig det :)

Toven

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Toven »

freddy123 skrev:Jeg skal bygge den den raskeste sykkelen jeg som gruser alt av street trippler og alt annet tull, hayabusa med turbo hehe det må dra no jævlig det :)
[video]https://www.youtube.com/watch?v=FJd5yg__Qko[/video]

:prf

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av KawaJens »

Barbarozza skrev:Merka jeg ikke hadde helt dreisen på ZZR i år. Neste år blir bedre :evil
ZZR1400 må en jobbe litt med i svinger. Må gjerne fram og ut på side skal en kjøre aktivt i trange svinger. Men det er en grom sportstouring som duger meget bra til det meste asfalt kjøring og ikke mist et drag fra bunnen av. Kamerat av meg hadde en slik for 3 årsiden trur at han benka den til ca 182hk på hjulet med kun slip on og pc3. 14xNm merker en godt og :prop:

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av ejs »

Bjerknez skrev:Bare sån for å ha sagt det så er ikke Street Triple en sykkel man må jage på turtall, slik inntrykket mitt var når jeg kjørte en GSX650F.
Det er gøyest med sykkel som ikke har flat dreiemomentskurve. :knegg
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av KawaJens »

ejs skrev:
Bjerknez skrev:Bare sån for å ha sagt det så er ikke Street Triple en sykkel man må jage på turtall, slik inntrykket mitt var når jeg kjørte en GSX650F.
Det er gøyest med sykkel som ikke har flat dreiemomentskurve. :knegg
Bere den ikke stuper etter 4000odm :knegg


ZZR-Erling

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av ZZR-Erling »

KawaJens skrev:
Barbarozza skrev:Merka jeg ikke hadde helt dreisen på ZZR i år. Neste år blir bedre :evil
ZZR1400 må en jobbe litt med i svinger. Må gjerne fram og ut på side skal en kjøre aktivt i trange svinger. Men det er en grom sportstouring som duger meget bra til det meste asfalt kjøring og ikke mist et drag fra bunnen av. Kamerat av meg hadde en slik for 3 årsiden trur at han benka den til ca 182hk på hjulet med kun slip on og pc3. 14xNm merker en godt og :prop:
Viktig å komme litt frempå på den, litt "over" styret, og selvf løse ledige albuer!

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

:vs Diskuterer dere ennå hvem som kan kjøre fortest :-k

Dette er feil tråd......her er det den beste sykkelen som diskuteres ikke hvilken sjåfør som er best :P :p

Finn dere en bane å leke på :lol

Fortsatt god jul :prop:
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Toven

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Toven »

Why the Suzuki SV650 is the best bike. Ever.
http://44teeth.com/suzuki-sv650-best-bike-ever/

Sorry Hr. Bjerknez :knegg :prop:

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22911
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bjerknez »

Denne tråden har jeg jo helt glemt så denne må jo oppdateres så klart :knegg

Jeg har jo for lengst byttet sykkel og den beste sykkelen er derfor i skrivende stund BMW S1000R :knegg

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37874
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev:Denne tråden har jeg jo helt glemt så denne må jo oppdateres så klart :knegg

Jeg har jo for lengst byttet sykkel og den beste sykkelen er derfor i skrivende stund BMW S1000R :knegg
For ikke å snakke om KTM 1290 Super Adventure :[-X :knegg .
Fantastisk flott sykkel som jeg har hatt gleden av å kjøre tett oppunder 20500 km i år - uten problemer av noe slag.
Ikke verst til å være en MK I modell :prf
Så er det å håpe at det forsetter slik til neste år... :overtro ;-) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22911
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev:
Bjerknez skrev:Denne tråden har jeg jo helt glemt så denne må jo oppdateres så klart :knegg

Jeg har jo for lengst byttet sykkel og den beste sykkelen er derfor i skrivende stund BMW S1000R :knegg
For ikke å snakke om KTM 1290 Super Adventure :[-X :knegg .
Fantastisk flott sykkel som jeg har hatt gleden av å kjøre tett oppunder 20500 km i år - uten problemer av noe slag.
Ikke verst til å være en MK I modell :prf
Så er det å håpe at det forsetter slik til neste år... :overtro ;-) .
Det er kun EN ting jeg ikke liker med den sykkelen og det er vindskjermen. Den har alt for mange detaljer, slik at den føles distraherende. Har riktignok bare prøvesittet den på messa og ikke kjørt den i virkeligheten, men den føltes veldig i veien nettopp av den grunn.

Ellers så er dette den opplagte Adventure sykkelen i mitt hode. Prøvekjørte en Explorer 1200 for en stund tilbake en varm sommerdag og den vindskjermen var bedre, men jeg liker uansett best å få vinden jamt fordelt på kroppen. Altså uten vindskjerm :knegg

Svar