Vet du om en god GPS track'er?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22932
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Vet du om en god GPS track'er?

Legg inn av Bjerknez »

Jeg har søkt en del i appstore på såkalte GPS tracker app'er som fungerer på den måten at dem track'er ruten jeg kjører på et kart samt at man har mulighet til å slenge inn et bilde samt litt kort beskrivelse etc. Meningen er også at andre kan følge med på turen live hvor kartet oppdateres med gjevne mellomrom etc.

Den beste app'en jeg har funnet så langt er "Trackmytour" som i utgangspunktet gjør akkurat det jeg ber om. Problemet er at den kun tracker de gangene man tar bilder med mobilen. Så tar man et bilde hjemme før man kjører fra feks. Fredrikstad (som da gir et punkt på kartet samt et bilde) og et bilde i Lillehammer mens man fyllte drivstoff så vil man få to punkter med en rett strek i mellom. Altså så vises ikke hvilken vei man tok da den ikke tok opp koordinatene automatisk med gjevne mellomrom.

Hadde også vert konge om det fantes noe på norsk.

Så hvis noen her har noen ideer så vil jeg gjerne ha dem :)

PS! jeg er villig til å gi noen kroner for noe slikt hvis det er nødvendig. Som feks. en GPS sender/mottaker som festet på sykkelen for høyere nøyaktighet samt en tilhørende app etc.

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Vet du om en god GPS track'er?

Legg inn av Flanker »

En dyr løsning, men også en som funker uten mobildekning, er en Spot tracker. Selve dingsen koster ikke allverdens, men abonnementet er dyrt. Ellers har jeg lett etter det samme som deg, uten hell. Google Lattitude kunne gjøre det du ber om, men ble avviklet i fjor. Det jobbes med en app som fungerer med Spotwalla, men den er ikke klar enda. Sjekk forumet hos dem...

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22932
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Vet du om en god GPS track'er?

Legg inn av Bjerknez »

Flanker skrev:En dyr løsning, men også en som funker uten mobildekning, er en Spot tracker. Selve dingsen koster ikke allverdens, men abonnementet er dyrt. Ellers har jeg lett etter det samme som deg, uten hell. Google Lattitude kunne gjøre det du ber om, men ble avviklet i fjor. Det jobbes med en app som fungerer med Spotwalla, men den er ikke klar enda. Sjekk forumet hos dem...
Helt utrolig at ingen har funnet opp noen god app for dette da jeg har for meg at dette må være populært blandt mange.

Kikket litt på xxl.no og der hadde dem en GPS tracker som kostet 2.700,- og det krevdes i tillegg et abonement som det ikek sto noe pris på. kan strekke meg til å betale noe slikt hvis det funker 100%, men slenger ikke flere tusen kroner på bordet før jeg har testet det. Denne var vist også kompatibel med iPhone etc...

Men jeg trenger kanskje ikke noe som er sååå dyrt?

En vanlig GPS man kjøper til bil koster jo ett par tusenlapper og denne har både kart og mottaker etc. men så vidt jeg vet så er målet med denne og vise vei og ikke tegne opp ruten man allerede har kjørt... :)

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: Vet du om en god GPS track'er?

Legg inn av KydeX »

Hva med denne appen? https://play.google.com/store/apps/deta ... oogle+spor" onclick="window.open(this.href);return false;

Står at den kan sette inn bildemarkeringer. Har ikke testet selv enda, men det skal jeg gjøre. Leter etter tilsvarende selv.

Sent from my C6903 using Tapatalk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22932
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Vet du om en god GPS track'er?

Legg inn av Bjerknez »

KydeX skrev:Hva med denne appen? https://play.google.com/store/apps/deta ... oogle+spor" onclick="window.open(this.href);return false;

Står at den kan sette inn bildemarkeringer. Har ikke testet selv enda, men det skal jeg gjøre. Leter etter tilsvarende selv.

Sent from my C6903 using Tapatalk
Denne finnes desverre ikke for iPhone så vidt jeg kan se...

Har dog sett litt på denne:
http://www.fjellsport.no/merker/n-z/spo ... range.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Koster jo litt, samt at man må ut med et årlig abonement på rundt 800,- men denne er vist idiotsikker.
batterilevetiden er over 100 timer, den kan programeres til å sende sms etc. og er kompatibel med google maps. Det er en enhet man slår på og glemmer.

Men direkte billig var det jo ikke...

Men en slik simpel sporingsapp som du linket til hadde vert knall. i utgangspunktet trenger jeg en "Endomondo" tillpasset motorsyklister. Det finens jo i bøtter og spann av slike treningsapper som i utgangspunktet funker slik jeg ønsker, men disse kan ikke stilles inn på "kjøring" og på død og liv skal både hjerterytme, kaloriforbrenning og andre ting publiseres. man forbrenner en del kalorier når man har hatt en gjennomsnittsfart på 60km/t over en avstand på 60 mil :)

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Vet du om en god GPS track'er?

Legg inn av SuperMorten »

Siden du er villig til å legge litt penger i det, hva med en helt enkel TomTom? Der tror jeg du får det meste av både spor og turstatistikk.


Sent from my iPhone using Tapatalk
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: Vet du om en god GPS track'er?

Legg inn av KydeX »

Prøver med en til ;) https://track.gs/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sent from my C6903 using Tapatalk

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Vet du om en god GPS track'er?

Legg inn av JohnnyTh »

Jeg logger mine turer med Trip Journal. Hvis man bare husker å bruke den så er den helt topp!
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: Vet du om en god GPS track'er?

Legg inn av KydeX »

Denne ser også ut til å være som du ønsker. Tilsynelatende ihvertfall.

http://locatoweb.com/en/browse/features" onclick="window.open(this.href);return false;

Sent from my C6903 using Tapatalk

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: Vet du om en god GPS track'er?

Legg inn av KydeX »

JohnnyTh skrev:Jeg logger mine turer med Trip Journal. Hvis man bare husker å bruke den så er den helt topp!
Denne virket interessant.

Sent from my C6903 using Tapatalk

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Vet du om en god GPS track'er?

Legg inn av Kawagutten »

Nye Countor har gps innebygd.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Vet du om en god GPS track'er?

Legg inn av E-strom »

Selv bruker jeg "Real time gps tracker".

Egen app på enheten sender ut signaler med faste (justerebare) mellomrom som andre (med passord) kan følge på en webside.

Link: Real Time GPS Tracker på Google Play
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Sted: Stange
Kontakt:

Re: Vet du om en god GPS track'er?

Legg inn av Epylypzon »

Jeg har selv Spot tracker. Har ikke hatt den mer enn 1 år, men fungerer bra.
Kjøpte den brukt av et sykkefirma i nord som hadde X antall tilsalgs.
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Vet du om en god GPS track'er?

Legg inn av jongsanim »

Som Kawa skriver har Contour plus 2 innebygget GPS som legger seg som vedlegg til filmen i noe som ser ut som google maps(?).

Koster rundt 1500 tror jeg og så må du ha et minne kort.



Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22932
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Vet du om en god GPS track'er?

Legg inn av Bjerknez »

jongsanim skrev:Som Kawa skriver har Contour plus 2 innebygget GPS som legger seg som vedlegg til filmen i noe som ser ut som google maps(?).

Koster rundt 1500 tror jeg og så må du ha et minne kort.



Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Det blir feil for meg å kjøpe Contour +2 bare for dette. For det føeste så sluker den strøm i forhold til en iPhone eller en dedikert GPS sender og for det andre så koster den like mye som en dedikert sender. jeg har allerede et GoPro kamera så en Contour blir nok ikke aktuelt.

Jeg sikler veldig på denne:
https://www.findmespot.com/en/index.php?cid=100" onclick="window.open(this.href);return false;

Koster ett par tusen kroner, samt et abonement, men må si det frister.

Prøvde nettopp ett par av appene som er anbefalt lenger opp og dem fungerer jo greit, men trekker veldig mye strøm og krever litt fikling med telefonen.

Dog er jeg åpen for forslag om andre slike GPS "dingser" som kanskej ikke koster like mye. Er usikker på hvor stort behov jeg har for den tekstmelling funksjonen og nød senderen etc. jeg vil bare ha en dings som tar opp ruten min og som jeg kan dele med andre etterpå...

Svar