Sykler i klasse over 250.000 kroner,åffer den..og itte den..

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Sykler i klasse over 250.000 kroner,åffer den..og itte d

Legg inn av simpson »

Uten tvil Ducati Panigale Superleggera :thumleft
Fordi det ikke finnes råere sykkel på veien eller en med bedre spec.
Men med en pris på 700.000 blir det neppe aktuelt :knegg

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Sykler i klasse over 250.000 kroner,åffer den..og itte den..

Legg inn av SuperMorten »

I tillegg til den jeg har, hvor årets modell har en startpris på 270.000 mener jeg, måtte det bli denne:
Ducati Multistrada 1200 S Pikes Peak. Mer enn 300K for denne :prop

ImageUploadedByTapatalk1396479786.998551.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Gielas
Innlegg: 772
Registrert: 31 aug 2011, 19:34
Motorsykkelen din: BMW R 1200 GSA -16
Sted: Sandefjord

Re: Sykler i klasse over 250.000 kroner,åffer den..og itte d

Legg inn av Gielas »

Er MEGET fornøyd med den jeg har...13-modellen... :prop:
Gielas

2012: 11072km
2013: 15560km
2014: 20314km
(Tripteller start 2015: 29745km)
(Dekkskift 15/7-15 35466km)

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Sykler i klasse over 250.000 kroner,åffer den..og itte d

Legg inn av Olav K »

Egentlig har jeg vel lyst på det alller meste av greier på to hjul.

Men jeg liker streetfightere, og denne er bare nydelig og rå:
Brutale 1090RR.jpg
Jeg elsker den fargekomboen

Av mer anvendelige sykler er vel KTM Adventure 1190R favoritten. Denne koster for lite i denne sammenheng men OM jeg blir å kjøpe en ny slik, noengang... så har KTM så mye lekre powerparts at VISA'n ville blitt lettet for endel mer :lol
KTM Adventure 1190 R.jpg

Jammen godt vi har MC siden som underholdning på nattskift :skriver
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Sykler i klasse over 250.000 kroner,åffer den..og itte d

Legg inn av Intruder »

Antakelig blir det aldri en sykkel i denne prisklassa men om det hadde vært aktuelt er jo utvalget bra,tror faktisk jeg kunne tenkt meg en Moto Guzzi....
Synes det er noe helt spesielt med disse syklene... :thumleft
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: Sykler i klasse over 250.000 kroner,åffer den..og itte d

Legg inn av KydeX »

For meg så ble det en Honda VFR1200 i fjor. Brukt, men den har vel veiledende på 260k + ny. Hadde lyst på sykkel med mer kubikk og mer dreiemoment, sportslige kjøreegenskaper, men samtidig mulighet for passasjer og bagasje. Da var rene racingsykler utelukket.

Alternativene mine den gang var BMW k1300S og ZZR1400. Kawasakien var ikke å få tak i brukt på det tidspunktet, i tillegg hadde jeg mest lyst på kardang, derfor havnet den litt på sidelinja. K1300S var for dyr sammenlignet med Honda'en.

Også fikk jeg ikke prøvekjørt hverken BMW eller Kawasaki.

Jeg har imidlertid tenkt å prøvekjøre begge to etter hvert, slik at jeg har godt sammenligningsgrunnlag om noen år. Jeg har lyst å ta ut en helt ny sykkel om noen år, og da blir det kanskje en av de andre. Eventuelt en ny Honda. Vi får se :)

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Sykler i klasse over 250.000 kroner,åffer den..og itte d

Legg inn av L-NA »

Skulle hjarta og u-fornuften råde, så ville nok en av MV Agusta eller en Ducati sine modeller vert høyest på ønskelista. Men med mitt kroppslige design og kjørestil, så ville det vel blitt en fullrigget MG Stelvio NTX :-)

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Sykler i klasse over 250.000 kroner,åffer den..og itte d

Legg inn av mortenolb »

MH434 skrev:
Moby skrev:Er det stor forskjell i forsikring på zx-10r og R1?
Når jeg forhørte meg før kjøp, R1 14k+ ZX10R 9.1k
Nå er jeg nede i 6k blank på 10R'n
Hvordan i svarte satan har du fått så lav pris på R-sykler?


Ontopic:
For meg er det GSX-R1000 som står øverst på lista, tett etterfulgt av Aprilia RSV4, Aprilia Tuono V4, BMW S1000R og BMW HP4/S1000RR
Nå kan jeg ikke uttale meg så mye om hvorfor på alt. Av de nevnte har jeg bare prøvd gixxer og Tuono. Gixxeren følte jeg meg umiddelbart hjemme på, og den var alt det jeg hadde forventa at den skulle være. Tuonoen var en insane overraskelse, med helt sinnsyk lyd og masse krefter.

Av andre sammenlignbare har jeg prøvd ZX'en og CBR'en. ZX'en bare ble jeg ikke venn med. Et tonn med krefter, men den passa meg ikke helt. CBR'en er for liten. Eller, sittestillinga gjør at den føles for liten hvertfall.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Sykler i klasse over 250.000 kroner,åffer den..og itte d

Legg inn av Bringisen »

BMW R1200GSW fordi det er den mest komplette motorsykkelen.....................for meg :P :p
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Sykler i klasse over 250.000 kroner,åffer den..og itte d

Legg inn av Andreas »

simpson skrev:Uten tvil Ducati Panigale Superleggera :thumleft
Fordi det ikke finnes råere sykkel på veien eller en med bedre spec.
Men med en pris på 700.000 blir det neppe aktuelt :knegg
Alle 500 er solgt, så du slipper å gå å tenke på det :P :p

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Sykler i klasse over 250.000 kroner,åffer den..og itte d

Legg inn av Voodoodoo »

Andreas skrev:
simpson skrev:Uten tvil Ducati Panigale Superleggera :thumleft
Fordi det ikke finnes råere sykkel på veien eller en med bedre spec.
Men med en pris på 700.000 blir det neppe aktuelt :knegg
Alle 500 er solgt, så du slipper å gå å tenke på det :P :p
Løp og kjøøøp!
http://suchen.mobile.de/motorrad-insera ... res=EXPORT" onclick="window.open(this.href);return false;
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
MH434
Innlegg: 442
Registrert: 21 nov 2012, 16:51
Motorsykkelen din: 2013 ZX10R
Sted: Kongsberg

Re: Sykler i klasse over 250.000 kroner,åffer den..og itte d

Legg inn av MH434 »

mortenolb skrev:
MH434 skrev:
Moby skrev:Er det stor forskjell i forsikring på zx-10r og R1?
Når jeg forhørte meg før kjøp, R1 14k+ ZX10R 9.1k
Nå er jeg nede i 6k blank på 10R'n
Hvordan i svarte satan har du fått så lav pris på R-sykler?


Ontopic:
For meg er det GSX-R1000 som står øverst på lista, tett etterfulgt av Aprilia RSV4, Aprilia Tuono V4, BMW S1000R og BMW HP4/S1000RR
Nå kan jeg ikke uttale meg så mye om hvorfor på alt. Av de nevnte har jeg bare prøvd gixxer og Tuono. Gixxeren følte jeg meg umiddelbart hjemme på, og den var alt det jeg hadde forventa at den skulle være. Tuonoen var en insane overraskelse, med helt sinnsyk lyd og masse krefter.

Av andre sammenlignbare har jeg prøvd ZX'en og CBR'en. ZX'en bare ble jeg ikke venn med. Et tonn med krefter, men den passa meg ikke helt. CBR'en er for liten. Eller, sittestillinga gjør at den føles for liten hvertfall.
Etter å ha byttet forsikring frem og tilbake innen angrefristen, så sparte jeg 3k kr inkl 10% økt bonus. 6k kr er til å leve med på en R sykkel.

Godt å se at du baserer sykkel valg på hva du følte deg hjemme på, og ikke hva som ser råest ut på papiret! Likte du gsxr'n best, så er det det beste valget for deg. Det er ihvertfall min subjektive mening ;-)
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!

Svar