Vindskjerm til BMW r 1200 gs 2013

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
Brukeravatar
Acklay
Innlegg: 37
Registrert: 16 nov 2012, 23:01
Motorsykkelen din: BMW R1200GS/ 650 GS sertao
Sted: Bergen

Vindskjerm til BMW r 1200 gs 2013

Legg inn av Acklay »

Jeg har en r 1200 gs og er kjempefornøyd med alt untatt vindskjermen, uansett hvordan jeg stiller den så får jeg ubehagelig høy vindstøy. Har sett at turatech har en høyere en.
Er det noen som har prøvd denne? Er det noen som føler de har samme problem og har løsningen?
Find a jobb you love and you newer hawe to work another day inn your life!

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: Vindskjerm til BMW r 1200 gs 2013

Legg inn av poulet_cavalier »

Acklay skrev:Jeg har en r 1200 gs og er kjempefornøyd med alt untatt vindskjermen, uansett hvordan jeg stiller den så får jeg ubehagelig høy vindstøy. Har sett at turatech har en høyere en.
Er det noen som har prøvd denne? Er det noen som føler de har samme problem og har løsningen?
Har satt på en MRA X-Creen: http://www.mcoslo.no/DELER-MOPED-SCOOTE ... 000-MAL%29
+ festeklemmer så jeg slapp å borre.

Den er justerbar både i høyde og vinkel. Ble så stille bak der som det er lov å håpe på. Men jeg syns ikke det var spesielt ille turbulens bak orginalskjermen heller da.
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Vindskjerm til BMW r 1200 gs 2013

Legg inn av Bringisen »

Nei. Har hatt R1200GS før og en F800GS etter det, og har alltid måtte kjøpe en annen vindskjerm for å bli helt fornøyd i forhold til resten.
Men med den nye modellen var det som å komme til himmelen, vet ikke hva de har gjort men med mine 181 cm og setet i laveste posisjon er vindbeskyttelsen ganske så perfekt for meg. Bruker helst å ha skjermen i øverste posisjon og bruker BMW system 5 hjelm.
Mulig du kan forsøke GSA vinsdkjermen, den er litt bredere og litt høyere men passer i samme festet.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Gielas
Innlegg: 772
Registrert: 31 aug 2011, 19:34
Motorsykkelen din: BMW R 1200 GSA -16
Sted: Sandefjord

Re: Vindskjerm til BMW r 1200 gs 2013

Legg inn av Gielas »

Har ikke noe særlig erfaring med vindskjermer, ( har bare kjørt BMW F800GS 2012 og nåværende R1200GS 2013).

Bruker åpningshjelm (Schubert C3).

Alt er relativt, eller subjektivt...

Jeg kjører med vindskjermen i nedre stilling, men bruker ørepropper. Liker å kjenne vindpresset, men bortsett fra det, er det relativt, (subjektivt), ganske behagelig. :prop:
Gielas

2012: 11072km
2013: 15560km
2014: 20314km
(Tripteller start 2015: 29745km)
(Dekkskift 15/7-15 35466km)

Brukeravatar
Acklay
Innlegg: 37
Registrert: 16 nov 2012, 23:01
Motorsykkelen din: BMW R1200GS/ 650 GS sertao
Sted: Bergen

Re: Vindskjerm til BMW r 1200 gs 2013

Legg inn av Acklay »

Gielas skrev:Har ikke noe særlig erfaring med vindskjermer, ( har bare kjørt BMW F800GS 2012 og nåværende R1200GS 2013).

Bruker åpningshjelm (Schubert C3).

Alt er relativt, eller subjektivt...

Jeg kjører med vindskjermen i nedre stilling, men bruker ørepropper. Liker å kjenne vindpresset, men bortsett fra det, er det relativt, (subjektivt), ganske behagelig. :prop:
Jeg kjører med også med C3, ørepropper men problemet mitt tror jeg er turbulens fra skjermen, når jeg reiser meg blir det stille og behagelig. Hvis jeg krøker meg sammen så blir det stille.
Find a jobb you love and you newer hawe to work another day inn your life!

Brukeravatar
Acklay
Innlegg: 37
Registrert: 16 nov 2012, 23:01
Motorsykkelen din: BMW R1200GS/ 650 GS sertao
Sted: Bergen

Re: Vindskjerm til BMW r 1200 gs 2013

Legg inn av Acklay »

poulet_cavalier skrev:
Acklay skrev:Jeg har en r 1200 gs og er kjempefornøyd med alt untatt vindskjermen, uansett hvordan jeg stiller den så får jeg ubehagelig høy vindstøy. Har sett at turatech har en høyere en.
Er det noen som har prøvd denne? Er det noen som føler de har samme problem og har løsningen?
Har satt på en MRA X-Creen: http://www.mcoslo.no/DELER-MOPED-SCOOTE ... 000-MAL%29
+ festeklemmer så jeg slapp å borre.

Den er justerbar både i høyde og vinkel. Ble så stille bak der som det er lov å håpe på. Men jeg syns ikke det var spesielt ille turbulens bak orginalskjermen heller da.
Tror jeg skal prøve denne, fungerer det bra med festeklemmer?
Find a jobb you love and you newer hawe to work another day inn your life!

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: Vindskjerm til BMW r 1200 gs 2013

Legg inn av poulet_cavalier »

Acklay skrev:
poulet_cavalier skrev:
Acklay skrev:Jeg har en r 1200 gs og er kjempefornøyd med alt untatt vindskjermen, uansett hvordan jeg stiller den så får jeg ubehagelig høy vindstøy. Har sett at turatech har en høyere en.
Er det noen som har prøvd denne? Er det noen som føler de har samme problem og har løsningen?
Har satt på en MRA X-Creen: http://www.mcoslo.no/DELER-MOPED-SCOOTE ... 000-MAL%29
+ festeklemmer så jeg slapp å borre.

Den er justerbar både i høyde og vinkel. Ble så stille bak der som det er lov å håpe på. Men jeg syns ikke det var spesielt ille turbulens bak orginalskjermen heller da.
Tror jeg skal prøve denne, fungerer det bra med festeklemmer?
Festeklemmene er supre. Monteringen av justerinsmekanismen var noe skikkelig plunder (ubrukelig monteringsanvisning)
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

baar
Innlegg: 1
Registrert: 31 aug 2014, 20:37
Motorsykkelen din: BMW R1200GSW

Re: Vindskjerm til BMW r 1200 gs 2013

Legg inn av baar »

Hva med alternativer til MRA X-creen ?

Er det noen som har erfaring med noen av disse :
Finner et produkt som heter Laminar lip... og Hepco Becker har en som minner litt om den...
Disse monteres på original skjermen.

Mens GIVI og Touratech har helt egne vindskjermer.

Hva er best av disse løsningene ? Jeg er 186 høy og opplever mye turbulens med originalskjermen uansett posisjon

Æljen
Innlegg: 135
Registrert: 28 jul 2012, 10:01
Motorsykkelen din: Flere
Sted: Hurum

Re: Vindskjerm til BMW r 1200 gs 2013

Legg inn av Æljen »

Har ikke prøvd de som du spør om, men jeg har kjøpt en PUIG skjerm på ebay.
Den er ganske mye større en orginalskjermen. Jeg er også 186 på en god dag.
Ingen turbulens med den nye skjermen :thumleft
Har også montert ekstra fester på vindakjermen, så den blir helt stille.
Disse kjøpte jeg fra Nippynormann. Jeg har klar utgave av skjermen
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar