Har litt trøbbel med giringa på sykkelen
Det startet med at den ikke gikk i nøytral mer enn hvert skuddår. Byttet wire og da ble det mye bedre. Den gamle gikk veldig tung. Nå går den alltid i fri fra 2 og ned, men en gang i blant vil den ikke fra første og opp. I utgangspunktet en fille sak.
Derrimot er det litt mer irriterende at den ofte kveles fra fri og ned i 1 om jeg står stille, spesielt til den blir varm. Den er også til tider uvillig til å starte i gir med clutchen inne. Start den i fri, sett den i gir og start på nytt, alt fint. (Støtta er oppe)
Noen som kan skjønne hva dette er, basert på min noe knotette forklaring.
Nøytral besvær GSX-F 600
Re: Nøytral besvær GSX-F 600
Frikobler den fint når du tar inn clutchen? Hvilken olje bruker du?
Jeg tror den frikobler fint, virker sånn på giring ellers, men den gjør ett lite rykk fremmover når den settes i gir fra fri, så det tyder jo egentlig på noe annet.
Har bare eid sykkelen i 2 uker, så skal bytte olje til uka i og med jeg ikke veit hva som sitter der fra før.
Har bare eid sykkelen i 2 uker, så skal bytte olje til uka i og med jeg ikke veit hva som sitter der fra før.
Det lille nappet fra fri til første gjør alle. Helt normalt. Kjøp ei olje med JASOMA 2 spec.
Kan det være at tomgangen min ligger for lavt, for om jeg gir litt gass så kveles den ikke
Høyres ut som kabelen kanskje har strekt seg litt. Kor mykje frigang har du på kløtsjhendel? Skal være mellom 1-3mm ca.
Kor høgt turtall har du på tomgang på da?
Sent fra min C6903 via Tapatalk
Kor høgt turtall har du på tomgang på da?
Sent fra min C6903 via Tapatalk
-
- Motorsykkelen din: Yamaha Fazer -02
Tomgang min. 1200 omdr. Og pass på å ikke ha mer enn et par mm. dødgang på kløtsjhendelen.
Sikkert et bra tips med en god, semisyntetisk 10-40-olje også.
Sikkert et bra tips med en god, semisyntetisk 10-40-olje også.
- Tobben84
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
For meg høres det ut som om det er bryteren som hindrer deg i å gire med støttta ned som er treg/henger i og med at den kveler seg når du setter den i gir. Prøv å finn ut hvor den sitter å rens og smør den godt. Den var treg på en sykkel jeg hadde før også.