Show us your tankpad!

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1581
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Show us your tankpad!

Legg inn av pingvin »

Bjerknez skrev: 21 feb 2023, 01:00 Synes generelt tankpads er litt harry.
Generelt er det harry å kjøre MC så ryker allerede der uansett ;)
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Show us your tankpad!

Legg inn av Bjerknez »

pingvin skrev: 21 feb 2023, 07:09
Bjerknez skrev: 21 feb 2023, 01:00 Synes generelt tankpads er litt harry.
Generelt er det harry å kjøre MC så ryker allerede der uansett ;)
Noen sykler kler fargerike tankpads. Som oftest synes jeg dette stort sett gjelder RR sykler etc. Der har nok trolig også tankpads en større nytte med tanke på forankring på sykkelen?

For min del er tankpadsene der kun for å hindre riper i selve tanken og for litt ekstra grep. Men jeg hadde aldri klistret på noe tynn plast med sterke farger. Jeg synes dte er mer stil og kjøpe noe som ser litt bedre ut.

Men ja, dette er jo også smak og behag selvsagt.

Jeg synes ikke MC er harry. Det kan være det, hvis du kjører en HD med skinnvest eller en GoldWing med norskt flagg klistret på toppboksen. Eller en gammel "amerikaner" med V8'er full av fulle folk etc.

De fleste motorsyklister jeg kjenner eller vet om vil jeg ikke omtale som harry.

Harry i følge Wikipedia betyr "smakløs og vulgær". Hva som er smakløst og vulgært er jo opp til hver enkelt, men jeg vil vel ikke si at MC kjøring eller motorsyklister flest er smakløse eller vulgære. Snarere tvert i mot.

MEN... det kan fort bli det, hvis man setter på gule lys, ettermontert blinkende LED, revehale i speilene, fargerike tankpads etc etc.

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1276
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Show us your tankpad!

Legg inn av Gammelsmurfen »

Bjerknez skrev: 21 feb 2023, 01:00 Synes generelt tankpads er litt harry. Vertfall de med mange farger etc. jeg synes også de fleste tankpads er alt for tynne. Men de jeg har montert på siden av tanken på min sykkel synes jeg ser greie ut. Dem er også veldig tykke. Slett ikke gratis, men er bra saker :)
Trenger vel ikke 2 cm tykke pucker for å beskytte tanken mot riper heller.
Mange av disse som er avbildet her er nok laget i epoxy resin som er ofte 4-5 mm tykke med avrundede ytterkanter.
Holder plenty det for å beskytte lakken mot riper.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Show us your tankpad!

Legg inn av Bjerknez »

Gammelsmurfen skrev: 21 feb 2023, 23:07
Bjerknez skrev: 21 feb 2023, 01:00 Synes generelt tankpads er litt harry. Vertfall de med mange farger etc. jeg synes også de fleste tankpads er alt for tynne. Men de jeg har montert på siden av tanken på min sykkel synes jeg ser greie ut. Dem er også veldig tykke. Slett ikke gratis, men er bra saker :)
Trenger vel ikke 2 cm tykke pucker for å beskytte tanken mot riper heller.
Mange av disse som er avbildet her er nok laget i epoxy resin som er ofte 4-5 mm tykke med avrundede ytterkanter.
Holder plenty det for å beskytte lakken mot riper.
Greia med tykkere tankpads er at dem også dekker et lite område på utsiden da beina ikke blir klemt intill tanken. De jeg har er ohså av et gummilignende materiale og er litt myke. Nesten som et dekk. Det gjør at gripeevnen er veldig bra også.

Disse epoxy glinsende tankbeskytterene jeg har testet tidligere har jo ikke noe gripeevne i det hele tatt. Dem beskytter mot riper, men dem ser også stygge ut.

Nå skal det sies at slike pads som jeg har hadde trolig sett rare ut på en RR sykkel. Alt til sitt bruk og utseende er en smakssak. Techspec har også mange gode tank pads til de fleste modeller som ser litt mer proffe ut, enn disse glinsende klistremerkene i alskens farger. Men som nevnt, utseende er en smakssak :)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Show us your tankpad!

Legg inn av Bjerknez »

Her er feks. Tankpads til XSR900 fra Techspec:
https://techspec-usa.com/yamaha-xsr900- ... luded.html

Svar