Stemming av forgasser...

... om verktøy, service, problemløsninger, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
ThemotorsykkelGuy
Motorsykkelen din: Yamaha Dt 125 MX 1982

Stemming av forgasser...

Legg inn av ThemotorsykkelGuy »

Hei, jeg har overhalt motor og skiftet luftfilter på min gamle Yamaha DT125, men den er tungstartet og går veldig dårlig, gasspådragningen er veldig ujevn og den kveles i lav fart. Jeg tror det har med justeringsskruene på forgasseren, men jeg har ikke peiling på hvordan jeg skal justere disse riktig...

Det er lekasje i bensinsanlegget, just so you know.

Enda et spørsmål: Det er lekasje der hvor girspaken kommer ut, og der er det en pakning, noen råd om hvordan jeg skal kunne skifte denne?

Brukeravatar
Kawagutten
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R

Re: Stemming av forgasser...

Legg inn av Kawagutten »

Er forgasseren renset ?
Justerings skruen kan du prøve å skru helt inn og 2.5 runde ut igjen.Tenker det blir lettere å finjustere derfra.

Det er lekasje i bensinsanlegget, just so you know.
Er det i bensinkrana? I så fall må kan du bare skru den opp og bytte Oring og pakning der.
Sjekk for rust i tanken også mens du er i gang og kan sikkert være greit med et bensinfilter.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
ThemotorsykkelGuy
Motorsykkelen din: Yamaha Dt 125 MX 1982

Legg inn av ThemotorsykkelGuy »

Dysen var pottetett, så det var en av grunnene til at jeg ikke fikk til, men når den ble renset så gikk alt bra. Lekasjen ser ut til å være der hvor bensinslangen er festet, bensinslangen er helt ny.

Brukeravatar
Kjellrf
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi

Legg inn av Kjellrf »

ThemotorsykkelGuy skrev:Dysen var pottetett, så det var en av grunnene til at jeg ikke fikk til, men når den ble renset så gikk alt bra. Lekasjen ser ut til å være der hvor bensinslangen er festet, bensinslangen er helt ny.
Hvis du bruker for stor slangeklemme, vil du kunne få lekkasje i enden av bensinslangen.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Svar