Er alle fornøyd med gs 1200?

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Jøran
Innlegg: 11
Registrert: 26 aug 2014, 22:24
Motorsykkelen din: 2004 varadero

Re: Er alle fornøyd med gs 1200?

Legg inn av Jøran »

He-he. Nå er detta noe jeg føler. Gs'n er den tøffeste sykkelen jeg vet om og har ønsket meg i mange år, og lever i håpet om at jeg skal bli konfortabel med den. Har aldri hatt noe å utsette på varadero, men der sitter man litt mer i sykkelen og er mer i ett med sykkelen. Men gs knuser den på grusveier. Det liker jeg! Lurer litt på super tenere world crosser. Det er også en tøff sykkel som man kansje sitter mer i sykkelen, men ikke like tøff som gs.

ZZR-Erling

Re: Er alle fornøyd med gs 1200?

Legg inn av ZZR-Erling »

Blir GS'n finere nå, mister den jo litt av sin sjarm, eller?
Det synes nu jeg da.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Er alle fornøyd med gs 1200?

Legg inn av Bringisen »

Intruder skrev:
Desmo skrev:
Intruder skrev:...........etter å ha brukt så mye peeng på sykkel vil vel ingen si seg misfornøyd,,,, :-k

...men snakk med dem etter bytte... :lol
Jammen, tenk om dem bytter til ny gs.
...ja utrolig hva de klarer få seg tel.noen har jo gått på vannet å sier de... :-)å
Ja , jeg har aldri blitt stemplet som normal, og jeg har min tredje GS nå. Men gått på vannet har jeg ennå til gode :-k

Pr. dags dato kan jeg ikke komme på noe som er så allsidig og brukevennlig som GS. Rett og slett fantastisk på mange måter.
Derfor forstår jeg jo godt at med en gang GS nevnes, starter diskusjonen både fra dem som har erfaring fra sykkelen og alle de andre :P :p

Den har derfor også blitt en standard som mange forsøker å nærmes, noen klarer det ganske godt. Men da dukker en ny GS modell opp :lol
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Jøran
Innlegg: 11
Registrert: 26 aug 2014, 22:24
Motorsykkelen din: 2004 varadero

Re: Er alle fornøyd med gs 1200?

Legg inn av Jøran »

Er en fantasisk sykkel på mange måter. Bra utsende, bra på grus. Blir ikke sliten av å kjøre langt. Kjørte 134 mil på 21 timer, og kunne glatt tatt ironbutt merke med denna. Men savner litt sportspreg/stivhet, så man kunne stått på litt i hårnålsvinger og slik. Spesielt oppover.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Er alle fornøyd med gs 1200?

Legg inn av Bringisen »

Jøran skrev:Er en fantasisk sykkel på mange måter. Bra utsende, bra på grus. Blir ikke sliten av å kjøre langt. Kjørte 134 mil på 21 timer, og kunne glatt tatt ironbutt merke med denna. Men savner litt sportspreg/stivhet, så man kunne stått på litt i hårnålsvinger og slik. Spesielt oppover.
Bare å stille inn ESA'en inn i rett modus så gjør den aktive fjæringen resten. Funker som fjell, og det er bare å surfe videoer som viser at en GS også kan være svært sportslig til ADV-sykkel å være :prf Dog synes jeg det var vesentlig forskjell på min 2014 modell og min forrige 2006 modell på dette punktet så klart. Skal man ha noe sportsligere så bør man etter min mening bevege seg bort fra ADV-segmentet. Av ADV syklene synes jeg nye GS er en av de mest sportslige hvis man setter opp elektronikken slik, nesten på høyde med Ducati. Men med Ducati sin sportslighet mister man etter min mening det som betyr mest for min del. Selv kjører jeg sjelden min GS i modus "Hard" og "Dynamic" men hovedsakelig "Normal" og "Road". Synes demping og sportslighet er bedre på GS enn KTM for eksempel, men KTM har sportsligere og mer "nervøs motor. De andre ADV modellene blir for tunge og "svampete" etter min mening. Men smaken er som baken og bra er det. :vs
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Er alle fornøyd med gs 1200?

Legg inn av JohnnyTh »

Jøran skrev:Er en fantasisk sykkel på mange måter. Bra utsende, bra på grus. Blir ikke sliten av å kjøre langt. Kjørte 134 mil på 21 timer, og kunne glatt tatt ironbutt merke med denna. Men savner litt sportspreg/stivhet, så man kunne stått på litt i hårnålsvinger og slik. Spesielt oppover.
Gjør det! Morro med flere ironbuttere her på Mcsiden :thumleft men du må nok ha litt høyere snittfart, for 3 timer på 30 mil er litt Snaut med tid synes jeg :-)
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Jøran
Innlegg: 11
Registrert: 26 aug 2014, 22:24
Motorsykkelen din: 2004 varadero

Re: Er alle fornøyd med gs 1200?

Legg inn av Jøran »

Kansje en gang. Vi hadde ingen planer om å kjøre så langt,så vi startet litt utpå morgenen på svingete fjellveier i hellas, og tok det ganske rolig. Men varmen gjorde at vi følte oss konf. På sykkelen etter at sola gikk ned, så vi endte opp i budapest. Men hadde kunne kjørt mye lenger da.

Svar