Hva har du kjøpt i dag?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Bjerknez »

Kjøpte en god del blåbosh elektroverktøy for en god del år siden når jeg skulle bygge veranda. Tor dette var i 2012. Alt verktøy fungerer like fint i dag elleve år etterpå. Jeg har ikke akkurat missbrukt verktøyet, men har brukt det godt i perioder.

Alle batterier er inntakte og holder koken den dag i dag. :)

Har lest om en del som har hatt problemer med Milwakuee batteriene med tanke på at dem plutslig ikke tar til seg lading. Jeg har selv fått tilsendt et slikt batteri nylig og selve battericellene er gode (Samsung) men problemet sitter i kretsen ett eller annet sted. Jeg fant aldri ut av det. Batteriet holdt 18.7V og jeg kunne laste batteriet med flere ampere, men det ville ikke lade.

Dette har aldri skjedd mine 11 år gamle bosh batterier.

Men uansett... godt verktøy er halve jobben og jeg anntar du bruker verktøyet LANGT mer enn det jeg gjør :redface

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Olav K »

Har hatt Milwaukee i 20 år, minst, og har uhørte mengder batteriverktøy som har fått kjørt seg i det daglige.
Aldri opplevd batteriproblemer.
Har brent en motor (blandet fliselim) en av/på bryter har sviktet og en chuck har mista grepet.

Milwaukee 4ever hos meg.

Dette skal på hytta, så man slipper å dra med seg verktøy (og glemme verktøy) når man skal ha noe gjort
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Bjerknez »

Olav K skrev: 11 mar 2023, 12:47 Har hatt Milwaukee i 20 år, minst, og har uhørte mengder batteriverktøy som har fått kjørt seg i det daglige.
Aldri opplevd batteriproblemer.
Har brent en motor (blandet fliselim) en av/på bryter har sviktet og en chuck har mista grepet.

Milwaukee 4ever hos meg.

Dette skal på hytta, så man slipper å dra med seg verktøy (og glemme verktøy) når man skal ha noe gjort
Kan hende bateriproblemene først og fremt dukker opp hos dem som faktisk ikke bruker verktøyet så mye? Slik at batterier utlades etc.?

Det har ikke skjedd meg, men det kan være litt tilfeldig.

Uansett så er det jo ikke akkurat noen økonomisk ruin om et batteri skulle ta kvelden, å ja, det er alltid kjekt og ha slikt verktøy liggende. :)

Husker jeg hadde en 18V drill av merket "Storm" som jeg fikk i julegave for mange år siden. En såkalt billigdrill fra clasern. Etter at halve verandaen hos min far var skrudd sammen så presset det seg frem en sky av røyk fra batteripakken.

Det var etter dette jeg bestemte meg for å kjøpe proff verktøy. Ikke for at jeg TRENGER det, men gud så overbevist jeg ble når jeg skrudde bordene i verandaen min. Brukte en blåbosch 18V 3A batteri og jeg tror jaggu ikke jeg ladet den mer enn en par ganger på hele verandaen. Den andre drillen dog med eldre batteriteknologi ga seg etter kort stund.

Så proffverktøy når det kommer til elektroverktøy er noe helt annet :)

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1276
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Gammelsmurfen »

Olav K skrev: 11 mar 2023, 12:47 Har hatt Milwaukee i 20 år, minst, og har uhørte mengder batteriverktøy som har fått kjørt seg i det daglige.
Aldri opplevd batteriproblemer.
Har brent en motor (blandet fliselim) en av/på bryter har sviktet og en chuck har mista grepet.

Milwaukee 4ever hos meg.

Dette skal på hytta, så man slipper å dra med seg verktøy (og glemme verktøy) når man skal ha noe gjort
Dyrt "hytteverktøy" da, men bra saker :twothumbs:
Sønnen min går i læra som elektriker, det firma han jobber for/går i læra hos bruker også Milwaukee på alt, så han har fullt av det her hjemme.
Selv har jeg en blanding av Blå Bosch og Hitachi (nå Hikoki) på batteridrevent verktøy, begge deler funker greit til mitt bruk.
På Blå Bosch´n er jeg på andre batterisettet, en del år siden de første batteripakkene tok kvelden (men de var gamle) men den funker fortsatt greit på hytta med det andre batterisettet. Bra gear på Bosch og man skrur lenge på ett batteri.
Bosch´n har alltid hatt større selvutladning enn det Hikoki/Hitachi har (som er særdeles lav), men det er nok forskjellig typer celler i pakkene da sistnevnte er en helt annen generasjon.

Brukeravatar
Snekker.edvin
Innlegg: 494
Registrert: 30 des 2017, 23:30
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 850

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Snekker.edvin »

Blå Bosch bruker jeg siden 2010. 12v lille serien mest. Batteriene er byttet 2-3 ganger men maskinene fortsatt lever. Jobber i møbel bransjen og bruker dem daglig ca 3-4 timer. Alt fra små skruer til borring opp til 50 mm treborr. Kjempe fornøyd og aldri kommer til å bytte.
Store 18v drilene hadde en svakhet med motoren. De brente ganske raskt ved tunge oppgaver. Nye fra 2020 virker mye bedre men ikke så bra som min Hilti fra 2015. Den spiser alt fra flislim blanding til borring opp til 200mm

Brukeravatar
Snekker.edvin
Innlegg: 494
Registrert: 30 des 2017, 23:30
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 850

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Snekker.edvin »

Ny sesong er rundt hjørnet.
Nye dekk til TDM er bestilt hos AGM. Skal prøve noe nytt - Dunlop Mutant. Skal leveres om 10 dager. Continental TKC 70 leveres i juni.
Noe dingser har kommet fra Kina
IMG_20230311_144739097.jpg
Batteri overvåking
IMG_20230311_144755970.jpg
Fjernkontroll
IMG_20230311_144900298.jpg
Hva er det? Konkurransen!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av mekkern »

Snekker.edvin skrev: 11 mar 2023, 15:19
IMG_20230311_144900298.jpg
Hva er det? Konkurransen!
"Håndbrekk"
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Snekker.edvin
Innlegg: 494
Registrert: 30 des 2017, 23:30
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 850

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Snekker.edvin »

mekkern skrev: 11 mar 2023, 17:44
Snekker.edvin skrev: 11 mar 2023, 15:19
IMG_20230311_144900298.jpg
Hva er det? Konkurransen!
"Håndbrekk"
Stemmer

Brukeravatar
Snekker.edvin
Innlegg: 494
Registrert: 30 des 2017, 23:30
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 850

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Snekker.edvin »

Håper det hjelper å holde lommeboken luket og førerkort forsvinner ikke :scratch :redface prayer
24A7B48A-4727-4331-84BE-E15F2855997C.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Bjerknez »

I utgangspunktet en fin greie dette, på en måte... men så lenge man ikke kan stole 100% på den og den koster hele 2.000 kroner samt at den åpenbart ikke gir beskjed om hvor UP befinner seg eller hvor pop up kontroller befinner seg etc. så føler jeg vel en viss falsk trygghet.

Denne varsler vel kun planlagte kontroller og ikke andre kontroller? Fotobokser er uansett ikke noe problem for oss motorsyklister.
Enheten koster ca. 2.000 kroner og man betaler 199 pr. Mnd. 2.400 pr. År.... det er en god slump penger det.... ;)

Brukeravatar
Snekker.edvin
Innlegg: 494
Registrert: 30 des 2017, 23:30
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 850

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Snekker.edvin »

Bjerknez skrev: 12 mar 2023, 18:26 I utgangspunktet en fin greie dette, på en måte... men så lenge man ikke kan stole 100% på den og den koster hele 2.000 kroner samt at den åpenbart ikke gir beskjed om hvor UP befinner seg eller hvor pop up kontroller befinner seg etc. så føler jeg vel en viss falsk trygghet.

Denne varsler vel kun planlagte kontroller og ikke andre kontroller? Fotobokser er uansett ikke noe problem for oss motorsyklister.
Enheten koster ca. 2.000 kroner og man betaler 199 pr. Mnd. 2.400 pr. År.... det er en god slump penger det.... ;)
Fikk ganske god pris på MC messen. Kun 1000. Abonnement …. Ja det koster litte per måned men total årsprisen er på 2400. Mye? Nei!
Betalte til blåonkel mye mer i fjor :redface . Skal teste i løpet av sesongen. ABO kan sies opp når jeg vil. Dette er ikke årsabonnement !

Brukeravatar
Snekker.edvin
Innlegg: 494
Registrert: 30 des 2017, 23:30
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 850

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Snekker.edvin »

I tilleg: dingsen varsler ikke bare politi men også dyr, forskjellig hindring ….

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Bjerknez »

Jeg klarer nok ikke helt å se alle argumentene her desverre. Jeg har fått en bot (mistet førerkortet) de siste 10 årene og det var sivil UP bil. Denne hadde ikke dukket opp på denne varsleren tror jeg. I trafikken ellers er det vel ofte UP som kjører rundt og tar fartssyndere. Spesielt i større byer etc. da hjelper denne lite.

Når det IKKE er fartskontroll men vanlig kontroll så har jeg uansett ingenting å frykte, så slike kontroller trenger jeg ikke varsel om...

Når det gjelder dyr så kan disse komme over alt og selv om jeg rapporterer en elg over veien ett sted så er sjansen liten for at det kommer enda en elg akkurat på samme sted 5 min. Etterpå. Med stor sannsynlighet vil den samme elgen krysse en annen vei før jeg er på stedet etc.

Hindringer i veien tror jeg er ganske lett og forutse med tanke på omkjøringer etc. Google maps pleier å ha kontroll der. Eller vanlig informasjon som man tilegner seg før en avreise.

Det er nok kanskje en "kjekk og ha" dings, men den er i mine øyne overhodet ikke verdt 2.000 kroner som er den ordinære prisen i tillegg til et månedlig abonnement på 199.

Jeg klarer rett og slett ikke å se den store fordelen med en slik, spesielt prisen tatt i betrakning.

Men blir interresant å se om du sparer inn denne i form av bøter. Jeg vil tro besparelsen er større med sunn fornuft, men det er nå vertfall slik jeg tenker om denne. :)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Bjerknez »

Et lite tilleggsspørsmål...

Er det slik at Safedrive betaler boten din hvis du blir tatt i laser som ikke ble varslet?

Brukeravatar
Snekker.edvin
Innlegg: 494
Registrert: 30 des 2017, 23:30
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 850

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Snekker.edvin »

Bjerknez skrev: 12 mar 2023, 21:02 Et lite tilleggsspørsmål...

Er det slik at Safedrive betaler boten din hvis du blir tatt i laser som ikke ble varslet?
Ja, det er sant. Men jeg tror de finner tusen og en unnskyldning til å ikke betale

Svar