Første dagen( en uke siden) jeg kjørte GS'en, var forventningene store (Jeg har aldri kjørt GS før). Dette er jo en av verdens beste mc'er, i følge ryktene

. Tja, jeg vet ikke helt. Joda, jeg sitter bra, bedre bunndrag og raskere en Stelvio'n. Jeg merket at den var mer lettsvingt, tightere, og opplevdes som en mye mer moderne sykkel enn Stelvio'n. Men det var også mye mere veistøy som kom opp i hullet mellom styret og dashboard enn Stelvio'n. Og for å være helt ærlig, tror ikke jeg smilte en eneste gang på første turen. GS'en var bare effektiv, nøytral, veldig god å kjøre, men helt sjelløs.
På lørdag var jeg og hentet Stelvio'n fra vinterlagring i garasjen på jobben. Startet med en gang, og da jeg kjente vibrasjonene og lyden, kom smilet med en gang. Yes, endelig skal vi kjøre sammen igjen

Men på tur hjem var det ikke tvil. Selv om Stelvio'n har masse sjel, mye bedre lyd, god å kjøre og er en veldig komfortabel sykkel, er GS'en en bedre sykkel. Jo mere jeg kjører GS'en, jo mer kommer jeg til å like den. Det er jeg sikker på. Og kanskje dukker det opp litt sjel også