Klærne fra Raven passet dessverre ikke, så de går i retur. Var derimot en tur til HD-låven i Trøgstad i formiddag og plukket med meg med en flott og behagelig mesh-jakke med tilhørende vindstopper fra John Doe. Oppgraderte nivå 2 innlegg og ryggplate er også bestilt:Svein_H skrev: 22 jul 2026, 16:09 Egentlig bestilt forrige torsdag, men hentet på Posten i dag: Tynnere kjøredress (jakke/bukse) for sommervarmen samt et par lettere sko, oppgraderte beskyttelsesinnlegg og en kjedebørste, alt fra XLMOTO. Håper jeg ikke har bomma alt for mye på størrelsene, er noe styr med returer og nye bestillinger. Totalt kom moroa på snaut 3700,-, fikk en rabatt på drøyt 3000,- siden de hadde salg sist uke, så det var ikke så gæli syns jeg.
Hva har du kjøpt i dag?
-
Svein_H
- Motorsykkelen din: Suzuki DL650A V-strom 2009
Re: Hva har du kjøpt i dag?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Sono Juventino
- Motorsykkelen din: Husqvarna Vitpilen 401
John Doe er ett av mine favorittmerker hittil, men har inntil videre bare funnet de på Gardermoen MC. Visste ikke om HD-låven på Trøgstad. Takk for tipset!
Lillestrøm-Gan-Trøgstad er også en av mine favorittruter før jeg kjører mot Bjørkelangen på veien tilbake. Anbefaler begge veiene.
Lillestrøm-Gan-Trøgstad er også en av mine favorittruter før jeg kjører mot Bjørkelangen på veien tilbake. Anbefaler begge veiene.
Prematurt medlem av team midtlivskrise.
-
Svein_H
Bare hyggelig. Jeg bor midt i smørøyet i Aurskog-Høland, så send meg gjerne en mld om du planlegger en tur i området, så kan vi kanskje ta en liten tur sammen. 
-
Svein_H
Har nettopp bestilt et par Oxford Riggers bukseseler. Siden jeg ennå ikke har funnet noen passende bukser for varme dager, og bukser kommer både med og uten seler, tenker jeg det er greit å ha disse i bakhånd når jeg skal prøve klær. 368 kr inkludert frakt er helt kurant hvis de funker.
- SveinHa
- Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
- Kontakt:
Ny motorsykkel i stallen:
Ikke kjørbar enda, må ha ny motorkontrtoller og om den skal bli bra så må der til en del bremsegreier...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
I dag tok jeg turen til Bayco MC på Jessheim for et gjensyn med Bjørn Hasli, som jeg kjøpte en kliss ny Suzuki AC50 av på midten av syttitallet.
Bakgrunnen for at det ble nettopp denne mopeden er en fortelling som jeg evt. får ta senere i egen bikerlogg her på forumet.
Godeste Hasli fikk derimot servert deler av historien og nikket gjenkjennende mange ganger mens jeg fortalte.
"Ja, det er mange gode historier fra den tiden", sa han med et lurt smil.
Mens vi pratet om gamledager holdt jeg dagens kjøp i hånda og sa at jeg også var kommet for å sjekke denne nærmere.
"Joda", sa Hasli, "det er flere som har kjøpt denne, senest en tidligere i dag", kunne han fortelle.
"Ja, gir du meg en god pris på den, da?", ymtet jeg frampå.
"Den har allerede en god pris, den. Satt ned fra 5.250,- 4.990,-", var svaret jeg fikk. Så ble det ikke mer snakk om det før vi gikk ut av butikken og kikket på KTM'en og Mitas dekkene jeg fikk satt på tidligere i sesongen.
Det syntes Hasli åpenbart var veldig bra siden han selv er Mitasforhandler.
Så var det på tide å trekke kortet og da jeg gjorde det så jeg at betalingsterminalen viste 4.500,- kr.
Ingen av oss sa noe.
Kanskje det er slik at gode historier betaler seg...
?
Vel verd turen, for å si det på den måten.
Så en håndhilsing og på tide å dra mens Hasli på sitt lune vis tok seg av nye kunder som kom innom den lille butikken, som skiller litt ut der den ligger. Med egne gratis parkeringsplasser for Bayco MC kundene hvor det er strengt forbudt for andre å parkere
.
Så, takk for praten Bjørn Hasli og ikke minst takk for godt kjøp!
Her noen bilder:
Støysvak og veldig komfortabel, stort visir og god lufting som helhjelm og halvhjelm, egen låseknapp for den bakovervendte baugporten og utløserknapp for visirlåsen. Ingen ubehagelige plystrelyder, kun dempet vindstøy. Og Pinlock ferdig montert
.
Etter første tur med den nye GIVIhjelmen fra Nannestad og hjem har allerede overbevist meg om at dette er et godt kjøp
.
Bakgrunnen for at det ble nettopp denne mopeden er en fortelling som jeg evt. får ta senere i egen bikerlogg her på forumet.
Godeste Hasli fikk derimot servert deler av historien og nikket gjenkjennende mange ganger mens jeg fortalte.
"Ja, det er mange gode historier fra den tiden", sa han med et lurt smil.
Mens vi pratet om gamledager holdt jeg dagens kjøp i hånda og sa at jeg også var kommet for å sjekke denne nærmere.
"Joda", sa Hasli, "det er flere som har kjøpt denne, senest en tidligere i dag", kunne han fortelle.
"Ja, gir du meg en god pris på den, da?", ymtet jeg frampå.
"Den har allerede en god pris, den. Satt ned fra 5.250,- 4.990,-", var svaret jeg fikk. Så ble det ikke mer snakk om det før vi gikk ut av butikken og kikket på KTM'en og Mitas dekkene jeg fikk satt på tidligere i sesongen.
Det syntes Hasli åpenbart var veldig bra siden han selv er Mitasforhandler.
Så var det på tide å trekke kortet og da jeg gjorde det så jeg at betalingsterminalen viste 4.500,- kr.
Ingen av oss sa noe.
Kanskje det er slik at gode historier betaler seg...
Vel verd turen, for å si det på den måten.
Så en håndhilsing og på tide å dra mens Hasli på sitt lune vis tok seg av nye kunder som kom innom den lille butikken, som skiller litt ut der den ligger. Med egne gratis parkeringsplasser for Bayco MC kundene hvor det er strengt forbudt for andre å parkere
Så, takk for praten Bjørn Hasli og ikke minst takk for godt kjøp!
Her noen bilder:
Støysvak og veldig komfortabel, stort visir og god lufting som helhjelm og halvhjelm, egen låseknapp for den bakovervendte baugporten og utløserknapp for visirlåsen. Ingen ubehagelige plystrelyder, kun dempet vindstøy. Og Pinlock ferdig montert
Etter første tur med den nye GIVIhjelmen fra Nannestad og hjem har allerede overbevist meg om at dette er et godt kjøp

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- SveinHa
- Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
- Kontakt:
Patenten er veldig lik min LS2 hjelm. Superfornøyd med å kunne konvertere fra hel- til halvhjelm og tilbake på ett sekund hver vei...
-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Absolutt mye bedre enn en vanlig åpningshjelm. Og langt bedre synsfelt enn Premier åpningshjelmen min, som begynner å dra på årene.SveinHa skrev: 04 aug 2026, 18:56 Patenten er veldig lik min LS2 hjelm. Superfornøyd med å kunne konvertere fra hel- til halvhjelm og tilbake på ett sekund hver vei...
Som langt på vei er grunnen til denne nye GIVI investeringen.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Håper du kommer med en oppdatering når du har brukt den en stund. Ser veldig interessant ut. Gøy hvis en slik billig-hjelm gjør en god jobb i forhold til komfort og kvalitet.
Hva er hensikten med det sporet øverst på visiret? Ser ut som det kan generere en del støy?
Hva er hensikten med det sporet øverst på visiret? Ser ut som det kan generere en del støy?
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
-
Svein_H
Selene lå i postkassa i dag, det var kjapt levert! Virker til å være bra kvalitet, med brede og behagelige seler som lett kan justeres, og kraftige klyper med nylontenner. Disse har jeg trua på.Svein_H skrev: 31 jul 2026, 16:37 Har nettopp bestilt et par Oxford Riggers bukseseler. Siden jeg ennå ikke har funnet noen passende bukser for varme dager, og bukser kommer både med og uten seler, tenker jeg det er greit å ha disse i bakhånd når jeg skal prøve klær. 368 kr inkludert frakt er helt kurant hvis de funker.
Billig? Hehe, om den kostet ett par tusen så ville jeg karakterisert den som billigJohnnyTh skrev: 05 aug 2026, 09:02 Håper du kommer med en oppdatering når du har brukt den en stund. Ser veldig interessant ut. Gøy hvis en slik billig-hjelm gjør en god jobb i forhold til komfort og kvalitet
Jeg har disse, har brukt de i mange år. Er veldig fornøyd, mye bedre med seler enn å bruke belte.Svein_H skrev: 05 aug 2026, 13:14Selene lå i postkassa i dag, det var kjapt levert! Virker til å være bra kvalitet, med brede og behagelige seler som lett kan justeres, og kraftige klyper med nylontenner. Disse har jeg trua på.Svein_H skrev: 31 jul 2026, 16:37 Har nettopp bestilt et par Oxford Riggers bukseseler. Siden jeg ennå ikke har funnet noen passende bukser for varme dager, og bukser kommer både med og uten seler, tenker jeg det er greit å ha disse i bakhånd når jeg skal prøve klær. 368 kr inkludert frakt er helt kurant hvis de funker.![]()
20260805001-w1200.jpg
-
Svein_H
Godt å høre!Nomade skrev: 05 aug 2026, 14:55Jeg har disse, har brukt de i mange år. Er veldig fornøyd, mye bedre med seler enn å bruke belte.Svein_H skrev: 05 aug 2026, 13:14Selene lå i postkassa i dag, det var kjapt levert! Virker til å være bra kvalitet, med brede og behagelige seler som lett kan justeres, og kraftige klyper med nylontenner. Disse har jeg trua på.Svein_H skrev: 31 jul 2026, 16:37 Har nettopp bestilt et par Oxford Riggers bukseseler. Siden jeg ennå ikke har funnet noen passende bukser for varme dager, og bukser kommer både med og uten seler, tenker jeg det er greit å ha disse i bakhånd når jeg skal prøve klær. 368 kr inkludert frakt er helt kurant hvis de funker.![]()
20260805001-w1200.jpg
- cheron
- Motorsykkelen din: Honda CB Sevenfifty
Har kjøpt stressklokke!
Sykkelen har ikke klokke og for meg er det superstress å ikke vite om jeg rekker jobb når jeg er ute og kjører omveier!
Sykkelen har ikke klokke og for meg er det superstress å ikke vite om jeg rekker jobb når jeg er ute og kjører omveier!
You'll never walk alone
Jeg har en Klim Krios som jeg har lyst til å bytte ut. Men de koster over 10.000kr det føler jeg ikke den er verdt. Har også enn Shoei Neotec 2 som jeg syns ventileringen er dårlig i. Men en ny koster jo 8-9000kr. Men selvsagt så er 5000kr også mye penger.Nomade skrev: 05 aug 2026, 14:52Billig? Hehe, om den kostet ett par tusen så ville jeg karakterisert den som billigJohnnyTh skrev: 05 aug 2026, 09:02 Håper du kommer med en oppdatering når du har brukt den en stund. Ser veldig interessant ut. Gøy hvis en slik billig-hjelm gjør en god jobb i forhold til komfort og kvalitet![]()
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
-
OttoL
- Motorsykkelen din: Harley Davidson Forty Eight 2014, BMW R1250RS 2020, Honda CB500X 2015
fant tilbud på jakke jeg har ønsket meg noen dager siden,,sparte over 5k fra XLmoto,levert idag

-
greina
- Motorsykkelen din: Honda CBR1000F, Honda Africa Twin
Jeg har også Neotech 2 og har samme erfaringen som deg når jeg kjører Africa Twin. Når jeg kjører CBR så er det nesten i overkant med lufting til tider. Min teori er at det er dårligere aerodynamikk (i forhold til lufting i hjelm) på AT en på CBR. Fører sitter mer beskyttet. Kanskje samme fenomenet på BMW GS?JohnnyTh skrev: 07 aug 2026, 14:38
Jeg har en Klim Krios som jeg har lyst til å bytte ut. Men de koster over 10.000kr det føler jeg ikke den er verdt. Har også enn Shoei Neotec 2 som jeg syns ventileringen er dårlig i. Men en ny koster jo 8-9000kr. Men selvsagt så er 5000kr også mye penger.
- hansiver
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Kontakt:
Disse ble levert i dag. 3200 thb, omtrent 925 Nkr
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/