Re: Hva har du kjøpt i dag?
Lagt inn: 11 sep 2021, 18:14
Mille betyr 1000 på italiensk. Men denne heter ikke mille. "RSV1000R Factory".
Tøft! Gratulerer med ny sykkel!cannon skrev:Mille betyr 1000 på italiensk. Men denne heter ikke mille. "RSV1000R Factory".
Denne så jeg ikke før nåpingvin skrev: ↑11 sep 2021, 15:05 Fant plutselig ut at skal prøve å bli voksen, noe 890en IKKE på noen måte bidrar til, fantastisk morsom sykkel men kommet til at skal gi meg mens leken er god...
Så gjorde litt som Bjerknez, kjøpte en ny-classic Triumph I mitt tilfelle en lav km (450mil) Triumph Scrambler 1200 XE i håp om at får en litt sunnere innstilling til kjøring. Som bonus også kapabel på grus (21" framhjul) men også overraskende bra på asfalt med så store hjul, og litt mer på linje med kompiser med GS, T7, 790/890/1190/1290 Adv etc. Og synes skikkelig tøffe selv om den lavere XC er vel så pen men lavere spec.
Jaggu dukka det ikke opp en ekte Bjerknez her også. "MC-folk" som må rakke ned på andre MC-folk sine valg av MC har en helt elendig standing hos meg. I dette tilfellet vurderer jeg å kjøre min flotte nyervervelse til Fstad, snu hekken mot hiet til B´nez, og blåse hele rønna av grunnmuren....nesten som Storeulv mot smågrisene....
Druknet litt i den tross alt mye råere Aprilia RSV1000R Factory til Cannon
Du store verden. Dette tok du tydeligvis langt mer alvorlig enn forventet. Har vel ikke annet å si enn det. Men så fikk du jo også tatt igjen, så da er vi sikkert skulscannon skrev: ↑12 sep 2021, 08:32Jaggu dukka det ikke opp en ekte Bjerknez her også. "MC-folk" som må rakke ned på andre MC-folk sine valg av MC har en helt elendig standing hos meg. I dette tilfellet vurderer jeg å kjøre min flotte nyervervelse til Fstad, snu hekken mot hiet til B´nez, og blåse hele rønna av grunnmuren....nesten som Storeulv mot smågrisene....
Fra alvor til spøk:
B´nez har brukt noen sider her på å formidle at han har bestilt en undermotorisert, overpriset og blytung etterkrigsklone. Til tross for at klenodiet mangler motor så leveres også dette det med 2 relativt solide eksospotter (aka "varmtvannsberedere"), der rusten trolig har tatt bolig allerede før levering.
Med denne skal han øvelseskjøre med hele Norge, og han skal rulle inn i solnedgangen.
Dette kan komme til å bli en ensom ferd. Med små scooterhjul er det en overhengende fare for at all tradisjonell hilsing uteblir. Dette vil trolig ikke føre til bekymring, da den samme B´nez vil være mest opptatt med å stirre på sitt eget dashbord, bestående av et ombygget og akkurat passe nøyaktig multimeter fra Aliexpress. Regner med at det jobbes iherdig med dette i furtebua, frem mot jul.
Alvor igjen:
Bjerknez: Til tross for at Speedmasteren(?) i mine øyne mangler alt som en motorsykkel bør ha, så synes jeg du har gjort et godt mc-valg. Føler meg helt sikker på at du kommer fram til solnedgangen en gang neste høst, før snøen legger seg. Lykke til med fin motorsykkel
Jeg synes Scrambleren ser bra ut jeg. Når jeg prøvesatt den så fikk jeg nesten litt traktor følelse, uten at jeg faktisk satt på en traktor. Litt spent på og høre om hvor varmt det blir på lårene etter potta. Noen klager over dette har jeg sett, mens andre ikke skjønner problemet. :)pingvin skrev: ↑12 sep 2021, 08:34Druknet litt i den tross alt mye råere Aprilia RSV1000R Factory til Cannon
Men, ja, sittestillingen har absolutt noe å si, selv om 890en ikke er noe R-sykkel fungerte det dårlig for flerdagers turer eller over 30 mils dagsturer. Prøvde med høyere sete og styreforhøyere men da synes jeg at misset feelingen, da kunne jeg like godt beholdt 990SMRen
Og hadde litt lyst på sykkel som kan gå ut i garasjen bare for å se på, 890en var perfekt verktøy for aktiv kjøring på svingete veier men fikk aldri egentlig følelser for den, manglet litt sjel. Står på litt utstyr men blir litt mer, ikke minst synes jeg høy skjerm hører hjemme på Scrambler. Og usikker på gafler i gull, Öhlins så for så vidt tegn på kvalitet men den lavere XC utgaven har svarte gafler som er penere. Mulighet er å anodisere gaflene svarte som han under har gjort (også høy skjerm). I det hele tatt, er litt mye bart metall, mange som maler/anodiserer mye i svart så får se.
Jeg tar svært lite av det du skriver her på alvor, og jeg aner ikke hvordan du kan oppfatte den siste posten min som alvor.Bjerknez skrev: ↑12 sep 2021, 08:43Du store verden. Dette tok du tydeligvis langt mer alvorlig enn forventet. Har vel ikke annet å si enn det. Men så fikk du jo også tatt igjen, så da er vi sikkert skulscannon skrev: ↑12 sep 2021, 08:32Jaggu dukka det ikke opp en ekte Bjerknez her også. "MC-folk" som må rakke ned på andre MC-folk sine valg av MC har en helt elendig standing hos meg. I dette tilfellet vurderer jeg å kjøre min flotte nyervervelse til Fstad, snu hekken mot hiet til B´nez, og blåse hele rønna av grunnmuren....nesten som Storeulv mot smågrisene....
Fra alvor til spøk:
B´nez har brukt noen sider her på å formidle at han har bestilt en undermotorisert, overpriset og blytung etterkrigsklone. Til tross for at klenodiet mangler motor så leveres også dette det med 2 relativt solide eksospotter (aka "varmtvannsberedere"), der rusten trolig har tatt bolig allerede før levering.
Med denne skal han øvelseskjøre med hele Norge, og han skal rulle inn i solnedgangen.
Dette kan komme til å bli en ensom ferd. Med små scooterhjul er det en overhengende fare for at all tradisjonell hilsing uteblir. Dette vil trolig ikke føre til bekymring, da den samme B´nez vil være mest opptatt med å stirre på sitt eget dashbord, bestående av et ombygget og akkurat passe nøyaktig multimeter fra Aliexpress. Regner med at det jobbes iherdig med dette i furtebua, frem mot jul.
Alvor igjen:
Bjerknez: Til tross for at Speedmasteren(?) i mine øyne mangler alt som en motorsykkel bør ha, så synes jeg du har gjort et godt mc-valg. Føler meg helt sikker på at du kommer fram til solnedgangen en gang neste høst, før snøen legger seg. Lykke til med fin motorsykkel
Det var jo godt. Det så nesten ut som du gikk helt av hengslene her. Men da missforsto jeg. Gratulerer med ny sykkelcannon skrev: ↑12 sep 2021, 08:54Jeg tar svært lite av det du skriver her på alvor, og jeg aner ikke hvordan du kan oppfatte den siste posten min som alvor.Bjerknez skrev: ↑12 sep 2021, 08:43Du store verden. Dette tok du tydeligvis langt mer alvorlig enn forventet. Har vel ikke annet å si enn det. Men så fikk du jo også tatt igjen, så da er vi sikkert skulscannon skrev: ↑12 sep 2021, 08:32Jaggu dukka det ikke opp en ekte Bjerknez her også. "MC-folk" som må rakke ned på andre MC-folk sine valg av MC har en helt elendig standing hos meg. I dette tilfellet vurderer jeg å kjøre min flotte nyervervelse til Fstad, snu hekken mot hiet til B´nez, og blåse hele rønna av grunnmuren....nesten som Storeulv mot smågrisene....
Fra alvor til spøk:
B´nez har brukt noen sider her på å formidle at han har bestilt en undermotorisert, overpriset og blytung etterkrigsklone. Til tross for at klenodiet mangler motor så leveres også dette det med 2 relativt solide eksospotter (aka "varmtvannsberedere"), der rusten trolig har tatt bolig allerede før levering.
Med denne skal han øvelseskjøre med hele Norge, og han skal rulle inn i solnedgangen.
Dette kan komme til å bli en ensom ferd. Med små scooterhjul er det en overhengende fare for at all tradisjonell hilsing uteblir. Dette vil trolig ikke føre til bekymring, da den samme B´nez vil være mest opptatt med å stirre på sitt eget dashbord, bestående av et ombygget og akkurat passe nøyaktig multimeter fra Aliexpress. Regner med at det jobbes iherdig med dette i furtebua, frem mot jul.
Alvor igjen:
Bjerknez: Til tross for at Speedmasteren(?) i mine øyne mangler alt som en motorsykkel bør ha, så synes jeg du har gjort et godt mc-valg. Føler meg helt sikker på at du kommer fram til solnedgangen en gang neste høst, før snøen legger seg. Lykke til med fin motorsykkel
ps
Med din åpenbare innsikt i traktorer så tror jeg det finnes egne forumer for denslags.
Ja, begynner å venne meg til gull-gaflene, mellomting er noe svarte Öhlins dekaler for å dempe litt men det tar bort litt det rene inntrykket så ender nok med å la det være. Derimot så kjøper jeg nok -30mm senkefjærer bak (og senker tilsvarende foran) så blir litt mer kompakt for veikjøring og når lettere ned til bakken om surrer det till offroad...kommer ikke til å hopp 25m uansett. Tror det også vil gi litt mindre høyvannsbukse look.Bjerknez skrev: ↑12 sep 2021, 08:48 Jeg synes Scrambleren ser bra ut jeg. Når jeg prøvesatt den så fikk jeg nesten litt traktor følelse, uten at jeg faktisk satt på en traktor. Litt spent på og høre om hvor varmt det blir på lårene etter potta. Noen klager over dette har jeg sett, mens andre ikke skjønner problemet. :)