En takk til de som startet denne siden!

Info fra forumledelsen og spørsmål, tips, forslag og ros & ris fra brukerne.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

En takk til de som startet denne siden!

Legg inn av Bjerknez »

Jeg har ikke vært medlem veldig lenge, men meldte meg inn i august 2013 da MC drømmen gikk i oppfyllelse. Det finnes ikke veldig mange oppegående forum for MC folk i Norge, men MC siden skiller seg klart ut i positiv grad. Jeg synes takhøyden her inne er stor og det er rom for en god (eller dårlig) spøk uten at man blir hengt ut eller bannet på rappen. "Forumsjefen" AJ virker som en oppegående og hyggelig fyr som ønsker alle nye medlemmer velkommen (så vidt jeg har sett) etc.

Jeg har truffet enormt mange nye MC venner den siste tiden takket være dette forumet og jeg har fått vert med på mange flotte turer. Joda, noen diskusjoner blir det inni mellom og enkelte ganger kan det gå ganske hett for seg da meningsforskjellene blandt mange av oss er store, men det hele dreier seg stort sett om diskusjoner rundt sikkerhet og oppførsel i trafikken samt merkevalg og hva som er "best" etc. Slik må det også være mener jeg og det får være opp til hver enkelt hvordan man bør oppføre seg rundt dette, for som man reder ligger man osv..

Jeg regner med at AJ og andre i forumledelsen stepper inn og rydder opp der det går litt over stokk og stein og så vidt meg bekjent så må evt. dette skje ganske diskret, for jeg har ikke langt merke til noen utkastelser etc. Selv om det sikkert har skjedd.

I bunn og grunn skrev jeg dette innlegget for å takke for et fantastisk flott MC forum hvor man kan ha en uhøytidelig "prat" med andre samt få hjelp med tekniske ting etc. Kunnskapen er stor bland mange og jeg har ennå til gode å se slibrige kommentarer etc. som faktisk er ment slibrig og ikke som en spøk.

Så takk til deg AJ og dere andre i forumledelsen! Keep up the good work! :thumleft

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: En takk til de som startet denne siden!

Legg inn av jhn »

Stort sett enig :thumleft bortsett fra det du sier om takhøyde.
Det har vært noen utkastelser, sikkert før din tid siden du ikke har lagt merke til de. De har ikke foregått i stillhet, og noen av de har vært uforståelig for veldig mange ... men ellers bra.
De som er kastet ut, eller sympatiserer med de utkastede har stort sett samlet seg her
http://ikkebike.norwegianforum.net/sear ... d=newposts
Det er også et meget trivelig forum, med mye kompetanse.

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: En takk til de som startet denne siden!

Legg inn av evike »

Skal ikke kommentere utkastelser eller utmeldinger overhodet, men kan skrive under på at vår venneliste innen MC-verden hadde vært betraktelig mye kortere hvis det ikke hadde vært for MC-siden. Mange gode venner har vi fått herfra!
Kan jo selvfølgelig takke AJ og moderatorer, men også de greie folka her på forumet for at det fortsatt er godt å være her!
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: En takk til de som startet denne siden!

Legg inn av bikerdude73 »

Hvor er liker knappen?? :-)

Jeg er og takknemlig for at noen tar seg tid til og drifte en slik kjekk side som jeg syns dette er :thumleft
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

En takk til de som startet denne siden!

Legg inn av Orion »

Får slenge meg på og uttrykke takknemlighet for mcsiden. Selv om jeg føler jeg ikke har vist det beste av meg selv, er det kjekt å følge med på det som skjer. Takk til Jongsanim som tipset meg om mcsiden.no i januar etter jeg traff han på ett forum for Honda MSX. :)


Sent from my iPod touch using Tapatalk

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: En takk til de som startet denne siden!

Legg inn av norse900 »

evike skrev:Skal ikke kommentere utkastelser eller utmeldinger overhodet, men kan skrive under på at vår venneliste innen MC-verden hadde vært betraktelig mye kortere hvis det ikke hadde vært for MC-siden. Mange gode venner har vi fått herfra!
Kan jo selvfølgelig takke AJ og moderatorer, men også de greie folka her på forumet for at det fortsatt er godt å være her!
+1 :thumleft
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: En takk til de som startet denne siden!

Legg inn av jongsanim »

Orion skrev:Får slenge meg på og uttrykke takknemlighet for mcsiden. Selv om jeg føler jeg ikke har vist det beste av meg selv, er det kjekt å følge med på det som skjer. Takk til Jongsanim som tipset meg om mcsiden.no i januar etter jeg traff han på ett forum for Honda MSX. :)


Sent from my iPod touch using Tapatalk

;)

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: En takk til de som startet denne siden!

Legg inn av Haymaker »

jhn skrev:Stort sett enig :thumleft bortsett fra det du sier om takhøyde.
Det har vært noen utkastelser, sikkert før din tid siden du ikke har lagt merke til de. De har ikke foregått i stillhet, og noen av de har vært uforståelig for veldig mange ... men ellers bra.
De som er kastet ut, eller sympatiserer med de utkastede har stort sett samlet seg her
http://ikkebike.norwegianforum.net/sear ... d=newposts
Det er også et meget trivelig forum, med mye kompetanse.
http://ikkebike.norwegianforum.net/t595-utestengt

Edit: Det var noen ivrige sjeler på det forumet ja :knegg

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: En takk til de som startet denne siden!

Legg inn av Intruder »

Sida er grei nok,den...og AJ har nok fått litt mer pepper enn han har fortjent av og til... :rop Han har jo lagt ned enormt mye arbeid i dette,DET skal han ha ! :thumleft
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: En takk til de som startet denne siden!

Legg inn av jhn »

Intruder skrev:Sida er grei nok,den...og AJ har nok fått litt mer pepper enn han har fortjent av og til... :rop Han har jo lagt ned enormt mye arbeid i dette,DET skal han ha ! :thumleft
... og av og til kanskje ikke nok ... men joda, sida er fin

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: En takk til de som startet denne siden!

Legg inn av kjellv »

Jeg slutter meg også til lovprisning av dette forumet. Jeg trives godt her, og har også lært ufattelig mye her.
Selv fant jeg forumet i prosessen rundt mitt eget førerkort kl A for snart 3 år siden. Først noen måneder der jeg bare var innom og tyvleste, senere fant jeg tiden inne for å registrere meg. Siden har jeg antakelig vært innom forumet minst en gang hver eneste dag tror jeg.
Jeg har også lagt merke til situasjoner der admin og moderatorteamet beslutter ekskludering av brukere, eller stenging av tråder. Slik vil det alltid være i et nettforum, og slik må det være. Opphetede diskusjoner om hvor riktig avgjørelsen var vil naturlig komme i etterkant, dessverre også hets og drittkasting mot enkeltpersoner involvert i prosessen. Slikt må admin og moderatorene dessverre leve med.
Kritikken i det andre forumet det var lenket til om takhøyden er høy nok her inne tar jeg helt med ro. Det andre forumet har så få medlemmer at det antakelig ikke har vært nødvendig å bygge taket der ennå.
Det eneste jeg synes er litt synd er at medlemsmassen her inne har en geografisk tyngde sentrert i en omkrets på et par titalls mil omkring hovedstaden. Det gjør at vi som bor langt utenfor denne kretsen ikke har riktig samme mulighet til å bruke forumet til impulsiv planlegging av dagsturer og mindre møter/felles turer. Her må vi nok gjøre en bedre jobb vi som bor slik til. Jeg nytter enhver anledning jeg har til å promotere forumet når jeg treffer andre med MC på rasteplasser og bensinstasjoner rundt om. Håper flere også gjør dette! :thumleft

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: En takk til de som startet denne siden!

Legg inn av Kawagutten »

Jeg er også enig at dette er et godt forum med utrolig mange hjelpsomme og hyggelige folk som til og med stiller opp utenfor forumet,er med på turer,deler sin visdom om mc,mange flotte turinnlegg som er artig å lese og at det ser ut som de aller fleste er voksne selv i ung alder :thumleft
Har ikke vært så mye på andre forum men det lille jeg har sett har ikke vært av så voksent materiale som her.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: En takk til de som startet denne siden!

Legg inn av Kawagutten »

Må bare si meg enig med di røde og grønne her at rappkjefta kverulanter ødelegge veldig for almenheten og utelukker muligheten for nye medlemmer så når de stenger for en videre krangel beskytter de forumet og det er bra :thumleft De kranglefantene som ikke er enige kan bare ha det så godt et annet sted :thumleft
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Mc83
Innlegg: 11
Registrert: 13 sep 2014, 15:33
Motorsykkelen din: Suzuki

Re: En takk til de som startet denne siden!

Legg inn av Mc83 »

Eg er ny her så skal ikkje utale meg om folka her inne. Er folkemassen stor nok er det uansett masse kunnskap å hente om det er det en er på jakt etter.

Det eg derimot kan si er at eg er ikkje noe stor fan av Aj og eventuellt Ragnild ( om hun er fortsatt er her ) og resten av ulveflokken..

Noen mer spydige og barnslige mennesker som er godt opp i åra skal du leite lenge etter.
Skulle nesten tro de var drittunger hadde det ikjke vært for ordforådet de brukte.

De var en av årsakene til at ett av norges daværende største mc forum ( mc-forumet.no) gikk til dunders med litt hjelp fra en liten nedeperiode pga hostingselskapet gikk konken.

De lagde så sure miner der inne og tålte så lite motgang at en skulle tro de hadde en del komplekser mot det å få kritikk..
Nei, elendige mennesker med store komplekser.

No blir eg vel hevet ut regner eg med, men dette bør de no ihvertfall tåle. Ytringsfrihet er en dyd !!

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: En takk til de som startet denne siden!

Legg inn av Kawagutten »

Mc83 skrev:Eg er ny her så skal ikkje utale meg om folka her inne. Er folkemassen stor nok er det uansett masse kunnskap å hente om det er det en er på jakt etter.

Det eg derimot kan si er at eg er ikkje noe stor fan av Aj og eventuellt Ragnild ( om hun er fortsatt er her ) og resten av ulveflokken..

Noen mer spydige og barnslige mennesker som er godt opp i åra skal du leite lenge etter.
Skulle nesten tro de var drittunger hadde det ikjke vært for ordforådet de brukte.

De var en av årsakene til at ett av norges daværende største mc forum ( mc-forumet.no) gikk til dunders med litt hjelp fra en liten nedeperiode pga hostingselskapet gikk konken.

De lagde så sure miner der inne og tålte så lite motgang at en skulle tro de hadde en del komplekser mot det å få kritikk..
Nei, elendige mennesker med store komplekser.

No blir eg vel hevet ut regner eg med, men dette bør de no ihvertfall tåle. Ytringsfrihet er en dyd !!
Kanskje ikke så rart at du blir hivi ut når du kommer her bare for å slenge drit
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Svar