Regjeringens satsing på veivedlikehold, en bløff?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Pollti

Regjeringens satsing på veivedlikehold, en bløff?

Legg inn av Pollti »

Edit: Flytta denne posten fordi dette er en debatt vi kan ta i en egen tråd. Håper på flere sterke meninger :)
:) Ragnhild
Sist redigert av Pollti den 29 nov 2008, 16:21, redigert 1 gang totalt.

Pollti

Legg inn av Pollti »

Jeg protesterer på flyttingen !! Dette var ment som en kommentar til Fidels og Jalmars meningsutveksling i NMCU tråden .

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Ja, jeg skjønner den, Pollti.
Men du drar i gang en helt ny debatt med å dra inn generellt veivedlikehold og kritikk av regjeringens satsing, som har vært gjenstand for ganske mye oppmerksomhet i det siste. Og da mener jeg at det er riktig å skille ut innlegget ditt og ta den debatten i en egen tråd.

Pollti

Legg inn av Pollti »

Da vil jeg anbefale deg å lese NMCU tråden . Dette er ikke moderering, det er tull !

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37887
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Pollti skrev:Da vil jeg anbefale deg å lese NMCU tråden . Dette er ikke moderering, det er tull !
Ragnhild har tatt en avgjørelse. La oss akseptere den og heller debattere det som Pollti tar opp tråden på og som er mer aktuelt enn noen gang.
Selv tenker jeg med gru på vårløsningen midt oppe i all gleden og forventningen som selvfølgelig er til stede samtidig, dvs. til våren når syklene skal ut på veiene igjen.

Tenker med gru fordi jeg allerede i høst har sett et merkbart forfall på veier her i området (Hadeland...) som ble asfaltert bare for noen månender siden. Etter å ha blitt slitt ned og skadet så fort er jeg redd tungtrafikk i vinter og telehiv til våren er med på å lage en lang rekke nye trafikkfeller langs veiene våre... hull, sprekker og løse kanter...
Meget betenkelig, for å si det mildt! :-k
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37887
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Må bare også nevne at man fortsatt holder på med såkalt "Otta dekke" her ute på bygdene. En slik vedlikeholdsløsning betyr at man kjører på med et tjukt lag grus, som vi trafikanter skal 'kjøre til' slik at det blir 'asfalt' dekke ut av det.

Å kjøre MC på slikt underlag er ikke spesielt betryggende, selv ikke for erfarne MCister...
Klønete løsning, spør du meg... :#-O
Men det er jo billig, da... :roll
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Pollti

Legg inn av Pollti »

Jeg ble forbannet det ble opprettet ny tråd i mitt bruker navn ! Hun kan oppfordre til det, det er noe annet. Tråder i eget navn er jeg i stand til å opprette selv, det trenger jeg ikke moderator til å gjøre for meg.Det jeg var ute etter var å få Fidel på banen, jeg forstår ham sånn at han ikke er sååå misfornøyd med veisatsingen til neste år etter hva jeg kan lese i NMCU tråden og hadde moderator gått gjennom NMCU tråden så hadde det vært klart for moderatoren.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37887
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Pollti skrev:Jeg ble forbannet det ble opprettet ny tråd i mitt bruker navn ! Hun kan oppfordre til det, det er noe annet. Tråder i eget navn er jeg i stand til å opprette selv, det trenger jeg ikke moderator til å gjøre for meg.Det jeg var ute etter var å få Fidel på banen, jeg forstår ham sånn at han ikke er sååå misfornøyd med veisatsingen til neste år etter hva jeg kan lese i NMCU tråden og hadde moderator gått gjennom NMCU tråden så hadde det vært klart for moderatoren.
Skjønner. Hadde nok reagert slik selv også...
En litt hastig og ubetenksom måte av moderator å gjøre tingene på i dette tilfellet, kanskje?
Men jeg foreslår fortsatt at vi lar ting bli som det er blitt denne gangen. Og så tar vi lærdom av det og tar slike tilfellet opp med den det gjelder om det eventuelt skulle oppstå tilsvarende situasjoner senere.

Og bare for å understreke et viktig poeng; det er ikke noe mål i seg selv å moderere unødig.

Samtidig synes jeg det bør nevnes nok en gang at det du tar opp er et viktig tema og sånn sett så forsvarer det absolutt en egen tråd. Og jeg er rimelig sikker på at fidel kommer på banen etter hvert... ;)

Er vi et stykke på vei til å bli enig, Pollti? Håper det... ;e
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Pollti

Legg inn av Pollti »

Tenner fredssigarett fra Tiedemanns Tobakks Fabrikk nå. En annen ting, moderator bør ikke opptre med sitt brukernavn når det modereres. Moderering burde skje under brukernavn Moderator, hvem som har moderert er mindre viktig. Mine 2 øre.

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Pollti skrev:Da vil jeg anbefale deg å lese NMCU tråden . Dette er ikke moderering, det er tull !
NMCU-tråden er en lett blanding av hummer og kanari. Og de siste innleggene var om statistikk og kommentar til en filmsnutt laga av Bimma.
Når det legges inn et innlegg som ikke henger sammen med de siste to – tre innleggene, og heller ikke siterer innlegg lenger opp i tråden, er det mitt ansvar å se til at tråden henger sammen.
Og jeg valgte å lage en ny tråd, siden ditt innlegg dro i gang en debatt om regjeringens satsing på vei og vedlikehold, det var ingen kommentar til det foregående innlegget.
Det at du ble stående som trådstarter, må jeg bare beklage, mente jeg unngikk det, men siden det var ditt innlegg som kom først ble det sånn.
Og om du velger å kalle min fremgangsmåte for tull, får stå for din regning.

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Pollti skrev:Tenner fredssigarett fra Tiedemanns Tobakks Fabrikk nå. En annen ting, moderator bør ikke opptre med sitt brukernavn når det modereres. Moderering burde skje under brukernavn Moderator, hvem som har moderert er mindre viktig. Mine 2 øre.
Røyker ikke, men det er likevel hyggelig at du tenner en i fredens navn.
Enig med du i at moderator burde vært et eget nick, men det har vi ikke pr i dag.

Pollti

Legg inn av Pollti »

Jeg gidder ikke krangle med deg, men hvis det er off topic å kommentere innlegg som ligger lenger tilbake enn de 2 til 3 siste innleggene , og hvis det krever ny tråd da har du en formidabel oppgave foran deg. Det du gjorde har overhodet ikke noe med moderering å gjøre. Og nå gidder jeg ikke å tulle rundt med dette "emnet" her lenger. Kæis klåust.

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Veier og veistandard har vi vel diskutert i dette landet siden før Adam gikk i knebukser.
Nettavisen har tatt for seg dårlige veier og også sett på om løftene om mer satsing på vei innfris. Disse sakene er fra den siste uka.
http://www.nettavisen.no/motor/article2430428.ece
http://www.nettavisen.no/motor/article2435039.ece
For meg blir det et spørsmål om troverdighet, ikke om hvor stor pengesekken er. Og grad av troverdighet blir målt ut fra hvor stor pengesekk den enkelte politiker kan bruke av. I alle fall ser det sånn ut for meg når temaet vei diskuteres, og for så vidt også andre tema hvor det snakkes om offentlige penger til ditt og datt.
Vi kan sitte på neset vårt og mene at sånn og slik må tingene gjøres. Men har vi nok innsikt og forståelse for det vi har sterke meninger om? Og er det kanskje andre nessekonger som har meningers mot som kanskje klarer å dra til seg mer av den pengesekken som vi alle har meninger om hvordan skal brukes?

Pollti

Legg inn av Pollti »

Troverdigheten er null. I sin tid, rundt 1920, ble vei nedprioritert til fordel for jernbane. Den gangen var det ikke sett som nødvendig å bygge vei med god standard. Så kom krigen og da den var slutt var det lite med penger og da ble hverken vei eller jernbane priorotert. Og sånn har det fortsatt og sånn holder vi på enda. Og siden Samferdselsministerene bestandig er fra utkant Norge så blir de sentrale strøkene ikke prioritert når pengene skal fordeles. Det er viktigere å bygge bru og vei til en fjellknaus i utkanten for det gir flere stemmer og gjør flyttingen derifra så mye lettere.
Vi trenger en SM med vyer og vi trenger en tverrpolitisk langsiktig transportplan og vi trenger ordentlig langsiktig finansiering for å få schwung på dette. Sånn som vi har det nå hvor det klattes rundt, tilsynelatende målløst, er bare høl i huet etter min mening.

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Tror ikke at det blir fler stemmer på den sittende regjeringa av at det bygges ei bru eller en tunnel til 500 mill. i distriktsnorge.
Men at det mangler visjoner utover neste års budsjett, det er det ikke vanskelig å bli enig om

Svar