Orions belte - Ducati Scrambler solgt

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler og Honda MSX

Legg inn av Orion »

Okey. Here goes nothing. Håper den fungerer:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=0qYdh7Y61Pg[/video]

Ikke glem å sette kvalitet til 1080p. Kom gjerne med feedback.

Og takk til Cutless for valg av sang. ;-)

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler og Honda MSX

Legg inn av Cutless »

Haha, jævlig kul redigering og bruk av sangen. Kul sykkel også - fortsett å lag filmer du :thumleft

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler og Honda MSX

Legg inn av Orion »

Cutless skrev:Haha, jævlig kul redigering og bruk av sangen. Kul sykkel også - fortsett å lag filmer du :thumleft
Takk for det! Første video redigert på Mac. Skal lage mye moro når Ducuatien kommer i hus til våren. :D

For de som ikke fikk sett videoen pga Copyright-nekt. Fungerer kanskje bedre her:

[video]https://vimeo.com/113641974[/video]

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler og Honda MSX

Legg inn av Banditmannen »

Kul video og kul musikk :-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23066
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler og Honda MSX

Legg inn av Bjerknez »

Orion skrev:Okey. Here goes nothing. Håper den fungerer:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=0qYdh7Y61Pg[/video]

Ikke glem å sette kvalitet til 1080p. Kom gjerne med feedback.

Og takk til Cutless for valg av sang. ;-)
Jeg ser jeg må legge meg i hardtrening med videoredigeringen min. Legger ikke så veldig mye jobb i det som andre, men vi får se om det blir mer jobb rundt dette til sommeren :thumleft
Kul video med passende musikk og fin sykkel :thumleft

Det eneste jeg beit meg merke i var at kameraet filmet skjevt når du kjørte. Kanskje rette det opp hvis det er mulig?
Jeg ser du bruker GoPro og dette er et flott kamera som jo stort sett vinner på videokvaliteten. Bakdelen med GoPro kameraet er utformingen og festemulighetene når du skal ha den på siden av hjelmen. Jeg vet du får slike adaptere som gjør at du kan bevege den i alle retninger, men da blir den stikkende veldig langt ut. Batterikapasiteten er også et stort minus for GoPro'en.

Hvis du er ute etter et kamera som fungerer bedre (og har tilnærmet lik videokvalitet) med tanke på sidemontering på hjelmen, så ta en titt på Drift Ghost S HD. På denne kan linseelemntet vris og man kan så klart justere det opp og ned. Det har et stort display og kameraet er vanntett uten bruk av videre beskyttelse. Batterikapasiteten er også MYE bedre. Vi snakker over 3 timer. Den medfølgende fjernontrollen er også langt bedre enn GoPro sin.

Derimot er ikke Drift Ghost S HD like god å bruke hvis du skal feste det andre steder enn på siden av hjelmen.

Uansett, så synes jeg det er artig at noen lengger litt jobb i videoredigeringen som du gjør :thumleft

Klikk deg inn på Youtube og søk på "Schaaf". En ivrig råtass av en motorsyklist som har noen morsomme redigeringer. Ekstern mikrofon er også å annbefale og her bør du ta en titt på Zoom H1 Recorder. Det krever derimot at du syncer lyden i etterkant. Selv har jeg ikke helt fått dreisen på det med lyden ennå. Jeg vet hva jeg gjør feil og den eneste måten å bli mer eller mindre kvitt vindstøy under kjøring er å oppevare mikrofonen på ryggen der vinden ikke tar tak i like stor grad.

Ta en titt på denne videoen som Schaaf har laget:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=ne8b8DING_A[/video]

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23066
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler og Honda MSX

Legg inn av Bjerknez »

Mulig jeg ikke har fulgt med, men hvordan går det med Scrambler prosjektet ditt?

Har du/skal du bestille?
Når får du den evt.?
Hvilken versjon bestillte du?

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler og Honda MSX

Legg inn av Orion »

Bjerknez skrev:
Orion skrev:Okey. Here goes nothing. Håper den fungerer:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=0qYdh7Y61Pg[/video]

Ikke glem å sette kvalitet til 1080p. Kom gjerne med feedback.

Og takk til Cutless for valg av sang. ;-)
Jeg ser jeg må legge meg i hardtrening med videoredigeringen min. Legger ikke så veldig mye jobb i det som andre, men vi får se om det blir mer jobb rundt dette til sommeren :thumleft
Kul video med passende musikk og fin sykkel :thumleft

Det eneste jeg beit meg merke i var at kameraet filmet skjevt når du kjørte. Kanskje rette det opp hvis det er mulig?
Jeg ser du bruker GoPro og dette er et flott kamera som jo stort sett vinner på videokvaliteten. Bakdelen med GoPro kameraet er utformingen og festemulighetene når du skal ha den på siden av hjelmen. Jeg vet du får slike adaptere som gjør at du kan bevege den i alle retninger, men da blir den stikkende veldig langt ut. Batterikapasiteten er også et stort minus for GoPro'en.

Hvis du er ute etter et kamera som fungerer bedre (og har tilnærmet lik videokvalitet) med tanke på sidemontering på hjelmen, så ta en titt på Drift Ghost S HD. På denne kan linseelemntet vris og man kan så klart justere det opp og ned. Det har et stort display og kameraet er vanntett uten bruk av videre beskyttelse. Batterikapasiteten er også MYE bedre. Vi snakker over 3 timer. Den medfølgende fjernontrollen er også langt bedre enn GoPro sin.

Derimot er ikke Drift Ghost S HD like god å bruke hvis du skal feste det andre steder enn på siden av hjelmen.

Uansett, så synes jeg det er artig at noen lengger litt jobb i videoredigeringen som du gjør :thumleft

Klikk deg inn på Youtube og søk på "Schaaf". En ivrig råtass av en motorsyklist som har noen morsomme redigeringer. Ekstern mikrofon er også å annbefale og her bør du ta en titt på Zoom H1 Recorder. Det krever derimot at du syncer lyden i etterkant. Selv har jeg ikke helt fått dreisen på det med lyden ennå. Jeg vet hva jeg gjør feil og den eneste måten å bli mer eller mindre kvitt vindstøy under kjøring er å oppevare mikrofonen på ryggen der vinden ikke tar tak i like stor grad.

Ta en titt på denne videoen som Schaaf har laget:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=ne8b8DING_A[/video]
Herlig! Takk så mye for tips :-) Ser store fordeler med Drift Ghost S med tanke på utforming. Over lengre distanser blir det trolig slitsomt med Gopro på hjelmen da det ikke bare veier mye, men også blir ett vindfang. Skal vurdere å gå til innkjøp av Drift til våren når det blir lengre kjøreturer. Aldri feil med to kamera heller, så kan man ha ett montert på hjelmen, og ett på sykkelen. Det gjør rom for mer kreativitet med tanke på flere kameravinkler på samme opptak (y)

Så snart prisen går ned på DJI Phantom (drone) er jeg sugen på å kjøpe det også. Det tar mye plass, men hadde vært moro og hatt med på tur og fått noen kule klipp ovenfra på svingete veier. Eneste jeg er usikker på er om det er såpass stabilt på GPS-innstillingene, at man kan sette det fra seg på en viss høyde. Ta en kjøretur, for så kjøre tilbake og lande det igjen. Hehe. Hvertfall det som er drømmen. :D Får forske mer på det til våren. Ellers går det rykter om at Gopro holder på å utvikle sin egen drone. Det var snakk om at den skulle komme en gang sent neste år. Vi får se om denne blir å konkurrere med DJI på pris og kvalitet.

Gikk litt fort i svingene i går, så tok ikke filmingen så seriøst. Kameraet ble ikke riktig justert på hjelmen, derfor noe skjev filming. ;) Skulle også likt og hatt bilde av MSX'en på forsida av fotoboka i begynnelsen av filmen. Men da måtte jeg ha kjøpt et tilleggsprogram til Final Cut som kostet 600,- ish, og det følte jeg ikke for.

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler og Honda MSX

Legg inn av Orion »

Bjerknez skrev:Mulig jeg ikke har fulgt med, men hvordan går det med Scrambler prosjektet ditt?

Har du/skal du bestille?
Når får du den evt.?
Hvilken versjon bestillte du?
Har ikke bestilt enda men blir mest sannsynlig å kjøpe Scrambler Icon til våren. Pengene er spart opp så blir uansett sykkel. :-) Grunnen til jeg sitter på gjerdet er fordi folk som har prøvesitti den har komt med ymse tilbakemeldinger hva gjelder sittestilling og kvalitetsfølelse. Så har lyst til å prøvesitte den før jeg bestemmer meg.

Hvilken modell det blir kommmer an på prisene etter avgiftskuttet til nyttår. Må innrømme jeg liker Full Throttle best, men er veldig usikker på om den er verdt de 20.000,- ekstra satt opp mot en Icon. Da kan jeg heller bruke de pengene på å customize min egen.

Løvaas får den inn i Februar/Mars så blir å ta turen straks de får den inn i butikken. Satser på å ha den i garasjen når snøen er gått.

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler og Honda MSX

Legg inn av Cutless »

Hva har blitt sagt om sittestillingen?

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler og Honda MSX

Legg inn av Orion »

Cutless skrev:Hva har blitt sagt om sittestillingen?
At den føltes feil. :P Dette er fra folk som har kjørt både Triumph Scrambler og den originale Ducati Scrambler. Så bør ta det med ei klype salt og anta de sammenligner den med de andre syklene. Jeg er uansett lett påvirkelig, så når negative utsagn kommer fram blir jeg fort skeptisk. Får vente og se over nyttår. Det er også en liten sykkel har jeg fått inntrykk av, men dette er for meg bare positivt.

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler og Honda MSX

Legg inn av Andreas »

Orion skrev:
Cutless skrev:Hva har blitt sagt om sittestillingen?
At den føltes feil. :P Dette er fra folk som har kjørt både Triumph Scrambler og den originale Ducati Scrambler. Så bør ta det med ei klype salt og anta de sammenligner den med de andre syklene. Jeg er uansett lett påvirkelig, så når negative utsagn kommer fram blir jeg fort skeptisk. Får vente og se over nyttår. Det er også en liten sykkel har jeg fått inntrykk av, men dette er for meg bare positivt.
Den kan uansett ikke være mindre enn den du har nå :prf

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler og Honda MSX

Legg inn av Banditmannen »

Bjerknez skrev:Ta en titt på denne videoen som Schaaf har laget:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=ne8b8DING_A[/video]
Har ikke filla peiling på redigering, men jeg digger videoene til Scaaf! Og så har han så kul sykkel! :P :p En 20år gammel CB 500 som virkelig får kjørt seg! :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23066
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler og Honda MSX

Legg inn av Bjerknez »

Banditmannen skrev:
Bjerknez skrev:Ta en titt på denne videoen som Schaaf har laget:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=ne8b8DING_A[/video]
Har ikke filla peiling på redigering, men jeg digger videoene til Scaaf! Og så har han så kul sykkel! :P :p En 20år gammel CB 500 som virkelig får kjørt seg! :thumleft
En vakker dag skal jeg ha en slik gammel sykkel jeg kan ragge litt rundt med som det ikek så farlig med. En CB500 holder nok i massevis. Men det blir vel bare med tanken :roll

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler og Honda MSX

Legg inn av Banditmannen »

Bjerknez skrev:
Banditmannen skrev:
Bjerknez skrev:Ta en titt på denne videoen som Schaaf har laget:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=ne8b8DING_A[/video]
Har ikke filla peiling på redigering, men jeg digger videoene til Scaaf! Og så har han så kul sykkel! :P :p En 20år gammel CB 500 som virkelig får kjørt seg! :thumleft
En vakker dag skal jeg ha en slik gammel sykkel jeg kan ragge litt rundt med som det ikek så farlig med. En CB500 holder nok i massevis. Men det blir vel bare med tanken :roll
Ja, jeg syns det holder i massevis! Artigste sykkel jeg har hatt, men det sier ikke så mye... :P :p

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23066
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler og Honda MSX

Legg inn av Bjerknez »

Banditmannen skrev:Ja, jeg syns det holder i massevis! Artigste sykkel jeg har hatt, men det sier ikke så mye... :P :p
Stemmer det... du har jo en gammel CB500 du. Det la jeg ikke merke til før nå faktisk :vs

Svar