Honda CRF250L - bra commuter for norske forhold?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Anomie
Innlegg: 41
Registrert: 29 aug 2013, 15:00
Motorsykkelen din: '73 500 Four

Honda CRF250L - bra commuter for norske forhold?

Legg inn av Anomie »

Har søkt litt i forumet, men det virker som denne modellen er lite diskutert. Noen som har førstehåndserfaring med denne sykkelen?

Vurderer å legge en i handlekurven da politikerne gjør det ugreit for oss økonomisk å kjøre bil.

Tenker å kjøre hele året. Er lokalisert på vestlandet, så er noenlunde mildt året rundt. Andre som er i marked for en slik? Eller noen lykkelige eiere? Eventuelt misfornøyde.

Bilde

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Honda CRF250L - bra commuter for norske forhold?

Legg inn av gsx750_80 »

Anomie skrev:Har søkt litt i forumet, men det virker som denne modellen er lite diskutert. Noen som har førstehåndserfaring med denne sykkelen?

Vurderer å legge en i handlekurven da politikerne gjør det ugreit for oss økonomisk å kjøre bil.

Tenker å kjøre hele året. Er lokalisert på vestlandet, så er noenlunde mildt året rundt. Andre som er i marked for en slik? Eller noen lykkelige eiere? Eventuelt misfornøyde.

Bilde
Jeg kjenner ikke til denne spesielt, men Honda leverer jo som regel kvalitetsvarer. Jeg pendler med 250 cc selv, ca 80 km per dag,
i trøndelag. MC ble benyttet også i dag, da det var omkring 8 grader C da jeg startet på morgenen.
En sykkel av den typen har muligens ikke optimal komfort på litt lengre turer, men alt er relativt. Hvor langt vil du kjøre, hver veg?
250 cc er antakelig tilstrekkelig. Jeg pendler på motorveg, i stor grad. Kawasaki 250R går i alle fall godt nok.
Lykke til.
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
Erik.H.M
Innlegg: 559
Registrert: 09 aug 2012, 20:32
Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple R, Yamaha WR250F
Sted: Sarpsborg

Re: Honda CRF250L - bra commuter for norske forhold?

Legg inn av Erik.H.M »

Jeg har heller ikke noe personlig erfaring med denne sykkelen. Men jeg har sett på nette bl.a YouTube, og ser at dette er en pålitelig sykkel.
Jeg tenker at det ikke er noe problem å pendle med denne, da jeg har en kamerat som pendler med en yamaha yzf r-125. Denne sykkelen har jo bare 15hk, og han sier at han holder mer enn godt nok følge med trafikken
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson

Svar