Svein690's tråd - oppdatering etter langt fravær!
-
- Innlegg: 103
- Registrert: 27 apr 2014, 16:28
- Motorsykkelen din: Mv Agusta F3 800 2015
- Sted: Tranby
Svein690's tråd - oppdatering etter langt fravær!
En stund siden jeg var aktiv på siden her, har skjedd en del siden jeg sist var innlogget, men nå er tidspunktet for å ta opp tråden igjen
Jeg begynte karrieren på en honda nsr125 i 2007, vraket den i fronten på en Chevrolet, men lot ikke det sette en stopper for kjøringa. Det gikk utrolig nok veldig bra for min del, endte med skribbsår på et kne og en lillefinger.
Etter dette kjøpte jeg en aprilia rs125, med trimsylinder og effektanlegg. Den røk jeg motoren på 2 ganger, før jeg til slutt ga opp den. Da kjøpte jeg en yamaha yzf-r125 som jeg hadde i 1 års tid.
Så kom det et opphold på 5 år, før jeg til slutt lot være å høre på fruen (nå eks), så i mai -14 tok jeg lappen på klasse A. Da kjøpte jeg en ktm duke 690, som jeg hadde i en veldig kort periode, før jeg så kjøpte en ny honda cbr600f. Den har jeg nå hatt siden juni i fjor.
Har trivdes veldig godt med den, men har savnet det lille ekstra under inspirert kjøring. Så etter mye tenking og vurderinger av hva jeg kunne tenke meg, så endte jeg opp med en kliss ny mv agusta f3 800
Kan ikke si annet enn at jeg er en vinglepetter når det kommer til å finne "drømmen", men nå tror jeg virkelig at jeg har funnet den! Gleder meg som en liten unge til veiene blir bare igjen, slik at jeg endelig kan hente mitt nye glis
Jeg begynte karrieren på en honda nsr125 i 2007, vraket den i fronten på en Chevrolet, men lot ikke det sette en stopper for kjøringa. Det gikk utrolig nok veldig bra for min del, endte med skribbsår på et kne og en lillefinger.
Etter dette kjøpte jeg en aprilia rs125, med trimsylinder og effektanlegg. Den røk jeg motoren på 2 ganger, før jeg til slutt ga opp den. Da kjøpte jeg en yamaha yzf-r125 som jeg hadde i 1 års tid.
Så kom det et opphold på 5 år, før jeg til slutt lot være å høre på fruen (nå eks), så i mai -14 tok jeg lappen på klasse A. Da kjøpte jeg en ktm duke 690, som jeg hadde i en veldig kort periode, før jeg så kjøpte en ny honda cbr600f. Den har jeg nå hatt siden juni i fjor.
Har trivdes veldig godt med den, men har savnet det lille ekstra under inspirert kjøring. Så etter mye tenking og vurderinger av hva jeg kunne tenke meg, så endte jeg opp med en kliss ny mv agusta f3 800
Kan ikke si annet enn at jeg er en vinglepetter når det kommer til å finne "drømmen", men nå tror jeg virkelig at jeg har funnet den! Gleder meg som en liten unge til veiene blir bare igjen, slik at jeg endelig kan hente mitt nye glis
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37946
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Svein690's tråd - oppdatering etter langt fravær!
Hey!svein690 skrev:så endte jeg opp med en kliss ny mv agusta f3 800
Kan ikke si annet enn at jeg er en vinglepetter når det kommer til å finne "drømmen", men nå tror jeg virkelig at jeg har funnet den! Gleder meg som en liten unge til veiene blir bare igjen, slik at jeg endelig kan hente mitt nye glis
velkommen med egen loggføring her på MCsiden.no
Og ikke minst gratulerer meg flott og ikke minst uhyre interessant og spennende sykkel som i hvert fall jeg håper å se mange bilder av her inne !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- freddy123
- Innlegg: 1054
- Registrert: 02 jul 2014, 22:26
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
- Sted: akershus
Re: Svein690's tråd - oppdatering etter langt fravær!
grattis med rå sykkel :-) skal bli artig å se noen bilder osv iløpet av sesongen, hold deg aktiv vi trenger flere ungdommer her inne syntes jeg
sees sikkert på veien til våren/sommern da jeg kjører en del utover hurum
sees sikkert på veien til våren/sommern da jeg kjører en del utover hurum
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23016
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Svein690's tråd - oppdatering etter langt fravær!
Velkommen skal du være, og gratulerer med flott sykkel!
-
- Innlegg: 1081
- Registrert: 29 okt 2011, 16:48
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
- Sted: Trondheim
Re: Svein690's tråd - oppdatering etter langt fravær!
Velkommen Gratulerer! Og kjør på med bilder!!!
Re: Svein690's tråd - oppdatering etter langt fravær!
Velkommen! Grattis med lækker sykkel! Pøs på med bilder
-
- Innlegg: 103
- Registrert: 27 apr 2014, 16:28
- Motorsykkelen din: Mv Agusta F3 800 2015
- Sted: Tranby
Re: Svein690's tråd - oppdatering etter langt fravær!
Takk takk, folkens!
Valget av akkurat denne er fordi designet, lyden og følelsen er akkurat det jeg så etter. Stod mellom F3 og panigale, men F3'n passet meg perfekt! Jeg satt som støpt på denne.
Regner med at det blir en del bilder i løpet av sesongen, jeg satser også på å prøve å være med på noen av turene som blir arrangert her på siden
Valget av akkurat denne er fordi designet, lyden og følelsen er akkurat det jeg så etter. Stod mellom F3 og panigale, men F3'n passet meg perfekt! Jeg satt som støpt på denne.
Regner med at det blir en del bilder i løpet av sesongen, jeg satser også på å prøve å være med på noen av turene som blir arrangert her på siden
-
- Innlegg: 1081
- Registrert: 29 okt 2011, 16:48
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
- Sted: Trondheim
Re: Svein690's tråd - oppdatering etter langt fravær!
Skulle jeg hatt ny R-sykkel hadde det blitt F3 eller F4 De er så sykt nydelige, at Panigale'n når rett og slett ikke oppsvein690 skrev:Takk takk, folkens!
Valget av akkurat denne er fordi designet, lyden og følelsen er akkurat det jeg så etter. Stod mellom F3 og panigale, men F3'n passet meg perfekt! Jeg satt som støpt på denne.
Regner med at det blir en del bilder i løpet av sesongen, jeg satser også på å prøve å være med på noen av turene som blir arrangert her på siden
Du skal ikke på MC-messa da? Som en liten sesong-kickoff?
-
- Innlegg: 103
- Registrert: 27 apr 2014, 16:28
- Motorsykkelen din: Mv Agusta F3 800 2015
- Sted: Tranby
Re: Svein690's tråd - oppdatering etter langt fravær!
Joda, skal en tur på messa, men mest sannsynlig ikke med f3'n...
Den står hittil trygt og godt hos forhandleren inntil jeg synes det er fint nok ute for å lufte den litt
Den står hittil trygt og godt hos forhandleren inntil jeg synes det er fint nok ute for å lufte den litt
-
- Innlegg: 1081
- Registrert: 29 okt 2011, 16:48
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
- Sted: Trondheim
Re: Svein690's tråd - oppdatering etter langt fravær!
Heheh, skjønner godt at du ikke vil ta ut en slik skjønnhet på dette saltetsvein690 skrev:Joda, skal en tur på messa, men mest sannsynlig ikke med f3'n...
Den står hittil trygt og godt hos forhandleren inntil jeg synes det er fint nok ute for å lufte den litt
Re: Svein690's tråd - oppdatering etter langt fravær!
Gratulerer med fet sykkel!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Sted: Oslo
Re: Svein690's tråd - oppdatering etter langt fravær!
Deilig sykkel den F3'en. Om jeg noen gang skal ha plastikk-rakett, så er det nok én av få vurderbare konkurrenter blant:
Ducati Panigale 899
Triumph Daytona 675
Ducati 784 SPS (om vi er inne på litt eldre årganger også)
Det er et eller annet med disse "mindre" racing syklene som tenner skikkelig.
Bilde av en F3 jeg tok på SeniorMC's banehelg i fjor:
jeg tror denne endte opp med å bli stjelt senere på året
Ducati Panigale 899
Triumph Daytona 675
Ducati 784 SPS (om vi er inne på litt eldre årganger også)
Det er et eller annet med disse "mindre" racing syklene som tenner skikkelig.
Bilde av en F3 jeg tok på SeniorMC's banehelg i fjor:
jeg tror denne endte opp med å bli stjelt senere på året
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23016
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Svein690's tråd - oppdatering etter langt fravær!
Er mer eller mindre enig her. Hvis jeg noen gang skulle motgå meg selv og velge en rendyrket R-sykkel så hadde det uten tvil blitt Panigale. Vertfall med tanke på utseendet.
Re: Svein690's tråd - oppdatering etter langt fravær!
Gratulerer med fantastisk fin sykkel
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules
-
- Innlegg: 103
- Registrert: 27 apr 2014, 16:28
- Motorsykkelen din: Mv Agusta F3 800 2015
- Sted: Tranby
Re: Svein690's tråd - oppdatering etter langt fravær!
Det eneste jeg har stusset litt på er, hvorfor er det "nesten" ikke andre som kjører disse syklene?
Er det noe som henger igjen av at folk er skeptiske til italiensk, eller er det rett og slett prisen som gjør det?
Jeg personlig synes jo at dette er en av de peneste mc'ene tilgjengelig for en overkommelig penge.
Selvfølgelig så appellerer jo ikke 3-sylinder til alle, men størrelse, kjørbarheten og lyden bør jo være grunn nok til å eie en slik?
På en annen side så er det jo greit at ikke alle har en tilsvarende mc, er jo litt gøy å parkere på treff og lignende, der alle kommer bort for å prate og beundre
Er det noe som henger igjen av at folk er skeptiske til italiensk, eller er det rett og slett prisen som gjør det?
Jeg personlig synes jo at dette er en av de peneste mc'ene tilgjengelig for en overkommelig penge.
Selvfølgelig så appellerer jo ikke 3-sylinder til alle, men størrelse, kjørbarheten og lyden bør jo være grunn nok til å eie en slik?
På en annen side så er det jo greit at ikke alle har en tilsvarende mc, er jo litt gøy å parkere på treff og lignende, der alle kommer bort for å prate og beundre