Yamaha R3! SOLGT

Forum for mellomklasse-MC, motard og scootere for voksne.
Svar
Toven

Re: Yamaha R3 Å Regntøy!

Legg inn av Toven »

xyvind skrev:
Toven skrev:Onepiecen fra biltema holdt meg tørr sist jeg var ute i regnet ihvertfall, men kanskje andre alternativer som tar mindre plass?
Jeg har denne dressen fra Biltema og skriver under på at den IKKE er vanntett. Min erfaring er også at heldress er vanskelig og utmattende å få på seg over skinndressen og støvlene. Er selv på jakt etter helt vanntette regnklær, to-delt (bukse+jakke).
Hva med gode gamledagse oljeklær som fiskere og arbeidsfolk bruker? Er ikke de helt vanntette? Får ikke plass under setet på de fleste sykler kanskje, men går an å ha med seg på tur.
MortenOlb og sier den er vanntett så 2 mot 1 :b_c: :lol

Er litt plundrete å få over klærna ja, sku kanskje hatt ei størrelse større sjæl. Men men pytt pytt

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Yamaha R3 Å Regntøy!

Legg inn av Sopranoo »

Toven skrev:Onepiecen fra biltema holdt meg tørr sist jeg var ute i regnet ihvertfall, men kanskje andre alternativer som tar mindre plass?
Blir det ikke sykt klamt med onepeace?
Må det ikke sitte litt tight for å ikke fladdre noe sykt?

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Yamaha R3 Å Regntøy!

Legg inn av xyvind »

Toven skrev:
xyvind skrev:
Toven skrev:Onepiecen fra biltema holdt meg tørr sist jeg var ute i regnet ihvertfall, men kanskje andre alternativer som tar mindre plass?
Jeg har denne dressen fra Biltema og skriver under på at den IKKE er vanntett. Min erfaring er også at heldress er vanskelig og utmattende å få på seg over skinndressen og støvlene. Er selv på jakt etter helt vanntette regnklær, to-delt (bukse+jakke).
Hva med gode gamledagse oljeklær som fiskere og arbeidsfolk bruker? Er ikke de helt vanntette? Får ikke plass under setet på de fleste sykler kanskje, men går an å ha med seg på tur.
MortenOlb og sier den er vanntett så 2 mot 1 :b_c: :lol

Er litt plundrete å få over klærna ja, sku kanskje hatt ei størrelse større sjæl. Men men pytt pytt
:thumleft Bra for dere! Hehe..
Jeg har blitt gjennomvåt flere ganger i denne dressen. Det skjer nokså umiddelbart i regnvær, og skinndressen har også blitt gjennomvåt. Temmelig vemmelig å kjøre videre når du kjenner vannet komme inn på kroppen. Og skinndressen rekker ikke tørke i løpet av en vanlig arbeidsdag heller.

Jeg kommer i hvert fall til å styre unna Biltema neste gang, selv om de har flere alternative regntøy.
Sopranoo skrev:
Toven skrev:Onepiecen fra biltema holdt meg tørr sist jeg var ute i regnet ihvertfall, men kanskje andre alternativer som tar mindre plass?
Blir det ikke sykt klamt med onepeace?
Må det ikke sitte litt tight for å ikke fladdre noe sykt?
Jeg blir klam av den også. Spesielt når det regner på sommeren og temperaturen er OK. La oss si at det begynner å regne og du stopper på en bensinstasjon for å ta på dressen. Du blir sykt svett hvis fóret på innsiden begynner å klumpe seg og henge fast i støvlene. Jeg har den største dressen, men den er fortsatt skikkelig drit å få på.

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: Yamaha R3 Å Regntøy!

Legg inn av cosmogs »

Er veldig fornøyd med Richa regndressen min, men må innrømme at en Gore Tex jakke står høyt på ønskelista. Er vel greit å ha noe vanntett til bruk på "kanskje regn" dager? Litt styr å tre på seg den regndressen. :P :p
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Yamaha R3 Å Regntøy!

Legg inn av Sopranoo »

AA, blir fort dyrt med en egen gore tex dress. Desverre ikke mulighet til det nå ,) Spandert på med litt dainese utstyr istedentfor.
Har ikke planer om å kjøre masse i regn, men kan være greit å ha med seg en liten regnsuit på tur, Er jo trotsallt Norge vi bor i..

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Yamaha R3 Å Regntøy!

Legg inn av mortenolb »

Har blitt våt av biltema-dressen en gang, fordi jeg ikke lukka skikkelig med borrelåsen.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Yamaha R3 Å Regntøy!

Legg inn av xyvind »

mortenolb skrev:Har blitt våt av biltema-dressen en gang, fordi jeg ikke lukka skikkelig med borrelåsen.
Virker som det kommer inn gjennom alle sømmer på min. Skuldrene, armene, skrittet osv.. Og dressen blir full av vann. Kan vri den opp etter en tur i regnet. Kanskje det er noe feil på dressen jeg kjøpte? :scratch

Vel, jeg kan i alle fall ikke anbefale denne dressen fra Biltema. Jeg vil anbefale noe som er to-delt og vanntett.

Brukeravatar
Ashland
Innlegg: 280
Registrert: 03 mar 2015, 14:45
Motorsykkelen din: .

Re: Yamaha R3 Å Regntøy!

Legg inn av Ashland »

Etter å lest denne testen gikk jeg for Held Monsun sin regndress, den har iallefall holdt meg tørr :prf

http://norsafe.net/produkter/regndresse ... e_2012.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Yamaha R3 Å Regntøy!

Legg inn av LordShaft »

Ashland skrev:Etter å lest denne testen gikk jeg for Held Monsun sin regndress, den har iallefall holdt meg tørr :prf

http://norsafe.net/produkter/regndresse ... e_2012.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Takk for link til test... Blir jeg nok å bestille selv. :thumleft

Superwesel
Innlegg: 4
Registrert: 27 apr 2015, 10:00
Motorsykkelen din: Yamaha R3

Re: Yamaha R3 Å Regntøy!

Legg inn av Superwesel »

Sykkelen har endelig komt til Trondheim også, men den er fortsatt stuck på typegodkjenning :/

Firmaet skulle prøve å få enkeltgodkjent den i løpet av morgendagen, så det er forhåpentlig lys i tunnelen. Frustrasjonen over "kanskje får jeg kjørt i dag" som blir til "kanskje får jeg kjørt i morgen" er "#¤&"# irriterende :/

Krysser fingrer og tær for at det allerede tidlig i morgen er mulig å hente den og avspasere en par timers kjøretur :)

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Yamaha R3 Å Regntøy!

Legg inn av Sopranoo »

Superwesel skrev:Sykkelen har endelig komt til Trondheim også, men den er fortsatt stuck på typegodkjenning :/

Firmaet skulle prøve å få enkeltgodkjent den i løpet av morgendagen, så det er forhåpentlig lys i tunnelen. Frustrasjonen over "kanskje får jeg kjørt i dag" som blir til "kanskje får jeg kjørt i morgen" er "#¤&"# irriterende :/

Krysser fingrer og tær for at det allerede tidlig i morgen er mulig å hente den og avspasere en par timers kjøretur :)
Konge! :) Yamaha Ringte meg idag. med beskjeden at dem har prøvd å enkeltgodkjenne sykkelen uten hell... Tydligtvis umuligt! Håper du har bedre lykke med det!
Typegodkjenning er noe dritt, vegvesnet eller hvem det nå er som behandler dette står ikke høyt på listen over mine favoritter akkurat nå!
Håper dem får ræva i gir å fixer dette iløpet av morgendagen. Latterligt at det kan ta så lang tid....
Si ifra hvis din enkeltgodkjenning går igjenom!!! :)

Takker for info om Regntøy! Blir nok noen av dem som blir presentert i testen! :)!

Superwesel
Innlegg: 4
Registrert: 27 apr 2015, 10:00
Motorsykkelen din: Yamaha R3

Re: Yamaha R3 Å Regntøy!

Legg inn av Superwesel »

Vet du noe om hvorfor den ikke ble godkjent? Kan det vere informasjon jeg kan videreformidle til min forhandler slik at de har med seg alt de trenger av dokumentasjon for å få registrert den? Surt at det er så nær, men så langt fra :/

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Yamaha R3 Å Regntøy!

Legg inn av Sopranoo »

Superwesel skrev:Vet du noe om hvorfor den ikke ble godkjent? Kan det vere informasjon jeg kan videreformidle til min forhandler slik at de har med seg alt de trenger av dokumentasjon for å få registrert den? Surt at det er så nær, men så langt fra :/
Den har ikke blitt, underkjent, det er bare vegvesenet som er slappe fisker. Som jeg skjønte det er det ikke noe forhandler råder ovenfor. Det er Yamaha EU som styrer de greiene. (Ikke helt sikker). Men forhandler sa at papirer var sendt in for over 2uker siden. Altså ca 1uke før den kom til Norge. Papirer blir sendt in, når Mcen ankommer hovedlager i Nederland.
Det eneste forhandler kan gjøre er nok å prøve å få sykkelen registrert enkeltvis. Men somsagt, dette blev prøvd uten hell.
Tipper at vi har våre r3er iløpet av morgendagen eller fredag!

Har tydligtvis vart et stort problem iår, akkurat det med typegodkjenning. Vegvesenet henger etter, eller om det var noe feil i systemene.... Men det er jo ikke akkurat en høyoddser at når myndighetene skal blandes in, tar ting tid.........
Hateit!

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Yamaha R3!

Legg inn av Sopranoo »

Typegodkjenningen har nå tatt en good stund. Ikke noe indikasjon på at det snart er ferdigt...... Uvisshet... Latterligt at det kan ta så lang tid å få godkjent en sykkel.. Tar vel år å dager for å få sykkelen enkeltgodkjent i Oslo?

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Yamaha R3!

Legg inn av Sopranoo »

Siden R3en tydligtvis drøyer litt til, med tanke på typegodkjenningen. så lurer jeg nå på om jeg ska hente ut sykkelen å kjøre den på prøveskilt? Hvor lenge kan man kjøre på prøveskilt? Gjelder det bare over dagen?
Hvis jeg nå kjører hjem sykkelen, gjelder da forsikringen på sykkeln som jeg har tegna? :)

Svar