Tovens Rorbu! - The dark side of the rising sun...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Toven

Re: Tovens Rorbu!

Legg inn av Toven »

Stund siden jeg har skrevet noe her ser jeg :P :p

Lekkasjen : Jeg tror jeg har fikset det. Nå liker jeg å være heeeelt sikker før jeg friskmelder den men har vært lite/ingen olje etter 2-3 turer på til sammen 2-3 timer, med varierende kjøring. Nå som den står er det heller ikke fuktig. Det jeg gjorde var å åpne opp, rengjøre med aceton og ta et lag med pakningssilikon rundt i forkant og på siden som det står i manualen. Nå håper jeg bare at det holder 100% tett, må få tatt en lenger siste testkjøring for å friskmelde helt :-)å

Piggdekk : Som nevnt i dekktråden fant jeg en spiker i bakdekket når jeg rengjorde kjedet. Det var jo flaks at det nye settet med dekk kom på døra tidligere i dag så skal få lagt om i morra. Bakdekket har gått 7k nå, hadde nok holdt noen km lenger men gidder ikke plugge på det.

Bilde

En annen j*vlig irriterende ting er når jeg skulle løsne på akslingen så bøyde den kjede justeringsskiva og gravde seg inn i svingarmen :evil
Kjent sak med sv'n er at disse er tynne og bøyer seg lett om man ikke passer på å få de helt tight/korrekt ved montering.
Dermed ble justeringsskiva bøyd og jeg fikk en fint merke. :evil
Nå må jeg prøve å få bøyd skiva rett og jeg fikk også tips om en som lager tykkere skivere på et sv650 forum.

Bilde
Bilde

Toven

Re: Tovens Rorbu!

Legg inn av Toven »

Blir en liten runde i dag sammen med Fsva mot Tuddal og Rjukan traktene. Ikke kjørt over der før så blir spennende :-)

http://tinyurl.com/nhdoape

Tester også ut Locatoweb så de som kjeder seg mye denne fredagen kan jo sjekke sporinga mi når den går i gang :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22929
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tovens Rorbu!

Legg inn av Bjerknez »

Toven skrev:Blir en liten runde i dag sammen med Fsva mot Tuddal og Rjukan traktene. Ikke kjørt over der før så blir spennende :-)

http://tinyurl.com/nhdoape

Tester også ut Locatoweb så de som kjeder seg mye denne fredagen kan jo sjekke sporinga mi når den går i gang :lol
Da blir det to flotte sykler på veien i dag :thumleft
God tur :vs

Sbart er det min tur, for ferien min starter kl. 11:45 i dag :prop:

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Tovens Rorbu!

Legg inn av Tommas »

Toven skrev:Blir en liten runde i dag sammen med Fsva mot Tuddal og Rjukan traktene. Ikke kjørt over der før så blir spennende :-)

http://tinyurl.com/nhdoape

Tester også ut Locatoweb så de som kjeder seg mye denne fredagen kan jo sjekke sporinga mi når den går i gang :lol

God tur, det er fine veier!

Toven

Re: Tovens Rorbu!

Legg inn av Toven »

Fin fin tur i lag med Fsva, litt mye tæle' over Tuddal og fikk meg noen gode hopp av og til... :P :p
Men strålende vær og strålende natur! :prop:

Tørr å si meg selv ganske så bereist i fylket nuh, har enda ikke vært rundt Tinnsjå av de "gule" veiene. Det får bli neste gang :-)

Bilde

Bilde

Bilde

Toven

Re: Tovens Rorbu! *runde i fylket s.8*

Legg inn av Toven »

Ble noen mil på pedalstativet i dag, helvete å svett det ble :-)å

Locatoweb'n hier: http://locatoweb.com/map/single/123452215

Tok ferja i slusene oppover som varte ca 1 times tid, så var det å sykle tilbake til bilen. Ble ganske sliten mtp min aktivitet ellers, haha :P :p

Bilde
Bilde

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Tovens Rorbu!

Legg inn av Fsva »

Nice photos. Tråsykkel kan være ganske artig det også. Har syklet flere turer opp og ned vestre Vealøs i Skien. Skikkelig pain opp, men nedfarten er fantastisk morsom :P :p

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Tovens Rorbu!

Legg inn av mortenolb »

Så det var dét du dreiv med! Haha :prop:

Toven

Re: Tovens Rorbu!

Legg inn av Toven »

Får oppdatere her litt da, sånn at jeg får litt flere poster på teller'n :-)å

Ikke vært så alt for mye kjøring i det siste. Tok ei runde på rens/vask av kalipperne forran for noen dager siden, og jeg merket forskjell!
Klossene så ikke så slitte ut som jeg trodde så de lot jeg bli, men bremsene tar mye raskere og bedre enn før kjenner jeg :prf

Så sånn ellers er det litt forberedelser til Tjukk MC tur vestover på mandag, og min første langtur sådan :prop:
Kjedet er smurt opp, sykkelen er vasket, kjøredressen er halveis innsmørt i skinnbalsam, fått handlet en Kriega US10 til (får da US40 combo på hekken), nytt regntøy fra Scott handlet.

Bilde

Brukeravatar
Lasse Liten
Innlegg: 198
Registrert: 17 mai 2013, 01:24
Motorsykkelen din: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Sted: Bergen

Re: Tovens Rorbu! *forberede tur*

Legg inn av Lasse Liten »

Den sykkelen din er flott altså!
Lasse Liten

Min mc blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=9242

Tidligere tohjulinger: 1987 Tempo Avanti, 1997 Suzuki TS50X (85cc-115km/h :) ), 1983 Yamaha XJ750 Seca, 1992 Suzuki VX 800

Stolt medlem av
Bilde

Toven

Re: Tovens Rorbu! *forberede tur*

Legg inn av Toven »

Lasse Liten skrev:Den sykkelen din er flott altså!
Takk for det :-)
fornøyd med den nå etter modifiseringer fra original stand

Toven

Re: Tovens Rorbu! *forberede tur*

Legg inn av Toven »

Da var man vel hjemme fra en meget ålreit tur :-) Så takk for turen Morten og Blommern :vs
Nå er sykkelen så full av dritt at jeg nesten ikke tørr å se på den :sorry :P :p

Det har vært mange våte dager ( :knegg ) men alt i alt syntes jeg turen var veldig morsom og spennende. Landskapet vi har sett har vært helt fenomenal og i mine øyne helt perfekt :prf
Regntøyet har heldigvis holdt meg tørr, men jeg må få tak i noen nye overtrekkshansker. Når det regnet og gradene falt ble fingertuppene nokså kalde, mens det freste inne i hjelmen som forbannet været :evil

Morsomt å treffe på noen forumister på turen også, Olden og Kant1 :vs
Og det var helmax med pizza i Odda som Olav fikset :D

Under legger jeg ved noen bilder jeg tok ila turen. Jeg har også filmet noe så jeg skal se om jeg ikke kan få laget noe video etterhvert. Morten tok også mange bilder med skikkelig kamera så disse legges vel i hans eller tur-tråden :prf

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

ZZR-Erling

Re: Tovens Rorbu! *hjemme fra tur! s.9*

Legg inn av ZZR-Erling »

Bra bilder :thumleft

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Tovens Rorbu! *hjemme fra tur! s.9*

Legg inn av LordShaft »

Veldig bra bilder. Så noe kaldt ut på noen av de overgangene... Fy faen.

Hvor mange mil ble det totalt?

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Tovens Rorbu! *hjemme fra tur! s.9*

Legg inn av mortenolb »

Har sett på og justert på de bildene jeg følte var verdt å ta vare på. Får se om jeg ikke gidder å skrive verdens lengste turrapport en av dagene. Nå skal jeg slappe av! :-)å

har ikke helt oversikten over antall kilometer, jeg runda både 49, 50 og 51 tusen på turen, så jeg tipper noe rundt 230 mil.

Svar