Adaptiv styreenhet?

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
svein690
Innlegg: 103
Registrert: 27 apr 2014, 16:28
Motorsykkelen din: Mv Agusta F3 800 2015
Sted: Tranby

Adaptiv styreenhet?

Legg inn av svein690 »

Hei

Jeg funderer på å få montert på komplett eksosanlegg på min MV Agusta, og i den sammenheng har jeg prøvd å få kontakt med forskjellige firmaer for å høre hva de mener om å måtte mappe sykkelen etter at skifte blir utført

Jeg får forskjellige svar fra alle, og nå har jeg sendt mail til Mv Agusta i Italia for å høre med de


Leverandøren av eksosanlegget i Sverige mente at jeg ikke trengte å mappe om, men hvis jeg går inn på Powercommander sin hjemmeside, så leverer de både enhet og map til min sykkel med 4 forskjellige maps, derav at 2 av de er for sykkel påmontert komplett Arrow eksos,med og uten dbkiller


Vet jo at mange nye sykkler blir levert med adaptiv styreenhet orginalt, men jeg vet ikke hvor jeg skal få svaret på dette...
Får ikke skikkelig tilbakemelding hverken fra importør eller forhandler

Tips?

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Adaptiv styreenhet?

Legg inn av Andreas »

Nå kjenner jeg ikke til MV Agusta så godt, så har ikke noe lyst til å "synnse". Men de aller fleste motorsykkler, selv om de har både lambda- og MAP-sensorer, vil de gå for magert ved bytte til komplett racingeksosanlegg. Orginaleksosen ahr vell gjerne et eksosspjeld også som blir fjernet osv..

Kontakt Italiabikecenter i Sverige, de har lang erfaring med MV Agusta. De er store på mapping og tuning av MV og Ducati :prf

http://www.italiabikecenter.se" onclick="window.open(this.href);return false;

svein690
Innlegg: 103
Registrert: 27 apr 2014, 16:28
Motorsykkelen din: Mv Agusta F3 800 2015
Sted: Tranby

Re: Adaptiv styreenhet?

Legg inn av svein690 »

Takk for tilbakemeldingen :thumleft

Har sendt de en mail nå, så får jeg se hva di svarer

Så vidt jeg har fått lest meg opp hittil, så har denne sykkelen ecu fra Eldor, og at denne visstnok er "adaptiv", men at forhandler kan legge inn maps på denne

Espen Klev
Innlegg: 25
Registrert: 20 jan 2015, 07:56
Motorsykkelen din: yamaha FZR 1000 87

Re: Adaptiv styreenhet?

Legg inn av Espen Klev »

Hvis du faktisk har en F3 som det står i profilen din har jeg tilfeldigvis en powercommander liggende til den. var en feilbestilling så eska er bare åpna. er du interessert så hører jeg med eieren om hva han vil ha. (denne kommer kun med PCV og styring for sekundærdyser derfor koster den ca 6500 ny)

Espen Klev
Innlegg: 25
Registrert: 20 jan 2015, 07:56
Motorsykkelen din: yamaha FZR 1000 87

Re: Adaptiv styreenhet?

Legg inn av Espen Klev »

Espen Klev skrev:Hvis du faktisk har en F3 som det står i profilen din har jeg tilfeldigvis en powercommander liggende til den. var en feilbestilling så eska er bare åpna. er du interessert så hører jeg med eieren om hva han vil ha. (denne kommer kun med PCV og styring for sekundærdyser derfor koster den ca 6500 ny)
Denne er det jeg har liggende: http://motospeed.se/product/dynojet_pcv ... ta_f3_2012" onclick="window.open(this.href);return false;

Espen Klev
Innlegg: 25
Registrert: 20 jan 2015, 07:56
Motorsykkelen din: yamaha FZR 1000 87

Re: Adaptiv styreenhet?

Legg inn av Espen Klev »

for å svare på spørsmålet ditt så er det vel både ja og nei. Du vil neppe ødelegge motoren om du bytter eksosanlegget, men du får heller ikke så mye utav det som hvis du får et korrekt fuelmap samtidig. har ofte "dipper" flere steder i registeret og disse får du tuna vekk med en powercommander.

Svar