Tanktrekk eller tankveske..? (Suzuki SV650)

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
DelRey83
Innlegg: 65
Registrert: 26 jan 2015, 21:08
Motorsykkelen din: Suzuki SV650 SA -07
Sted: Bergen

Tanktrekk eller tankveske..? (Suzuki SV650)

Legg inn av DelRey83 »

Hei folkens!Var på vårmønstringen her i Bergen 3 mai,så da at flere suzuki sv'er sto med tanktrekk (om det er det det kalles).
Jeg savner veldig å ha noe å ha mobil osv.i,funker det med tanktrekket?Eller er det kun for å beskytte tanken..?Hva med evt riper som kan komme under..?tanken er flawless nå så vil nøødig få riper i den.. :[-X

Jeg har sånn tankveskefeste(sort ring rundt toppen av tanken liksom,tror det er noe klikk-festesystem.)
Sykkelen var slik når jeg kjøpte den,men har altså ingen veske.
Såå..hva anbefaler dere..? Ang stillevelt så er jo et heldekkende trekk gull å ha hva angår riper.. :P :p

Toven

Re: Tanktrekk eller tankveske..? (Suzuki SV650)

Legg inn av Toven »

Når det gjelder stillevelt stiller nok crash protectors seg bedre enn et trekk ;-)

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Tanktrekk eller tankveske..? (Suzuki SV650)

Legg inn av TBI81 »

Bagster :thumleft
Bilde

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Tanktrekk eller tankveske..? (Suzuki SV650)

Legg inn av gorbys »

Tanktrekk er vel for å feste tankveske på. Somregel ei litt stor ei.
Sålenge lakken er rein, og trekket er reint skal det ikkje bli noko riper under der. Samme gjeld magnetisk tankveske, sjølv om eg er litt meir skeptisk til dei.
Viss du berre er ute etter noko smått å ha mobil i og slikt småtteri ville eg ha funnet ut kva klikk system du har og kjøpt ein liten daypack på en 2-5 liter :-)

Brukeravatar
Sey86
Innlegg: 37
Registrert: 11 mar 2015, 20:13
Motorsykkelen din: Suzuki GSR 750 2016/Honda CB600F 1999
Sted: Oslo

Re: Tanktrekk eller tankveske..? (Suzuki SV650)

Legg inn av Sey86 »

tankbaggbilde.jpg
Jeg bruker en liten magnet bagg fra biltema, men Denne har laget noen små merker på min sykkel. Sykkelen min er da matt sort ( uorginalt ) og langt fra perfekt stand kosmetisk, Ser for meg at det blir fortere riper på min sykkel ^^.
Ellers fungerer den helt topp, sitter godt fast og den har aldri flyttet på seg under kjøring.

Når det gjelder magnet bagger og man er redd for riper, tenker jeg det er smart å sjekke stoffet på baggen som har kontakt med tanken. Bør vel være mykt stoff som ikke har sjangs til å lage riper.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Elruts84
Innlegg: 1348
Registrert: 02 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Sted: Stavanger
Kontakt:

Re: Tanktrekk eller tankveske..? (Suzuki SV650)

Legg inn av Elruts84 »

Kan det være ring til Givi tank lock du har? Det er jo i såfall enkelt å montere og ta av. Der får du i alle slags varianter og størrelser på tanken.
Ellers så kan du feste tanktrekk og lettere kunne ha vanlige tankvesker uten å skade tanken.

Ellers så er det mange soft bags og biltema med magneter.

Selv har jeg Kriega Tank Adapter og US10 på tanken.

Men hvis du har Tank lock fra Givi er det enklese å kjøpe Givi

F.eks denne:
Givi.JPG
Elruts
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Tanktrekk eller tankveske..? (Suzuki SV650)

Legg inn av Olav K »

En Givi daypack er jo en lettvint løsning.... ikke spes dyr heller. Lynrask å ta av og på sykkelen.
Personlig synes jeg ikke Kriega er den optimale tankbag løsningen, men om man fyller de helt opp med klær/myke ting, sitter de veldig bra. Mulig jeg bruker den nedover til sommeren.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Tanktrekk eller tankveske..? (Suzuki SV650)

Legg inn av 45316 »

Sw motech har vel også ringløsning, så dobbeltsjekk hvilken du har før du bestiller veske.

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Tanktrekk eller tankveske..? (Suzuki SV650)

Legg inn av evike »

Leste helt tilbake til spørsmålet og ser at du egentlig mangler svar på noe vesentlig. Disse tanktrekkene er vanligvis av fabrikat Bagster og en av de større leverandørene i Norge er f.eks. MC-senteret i Kristiansand.

Tanktrekket i seg selv har ikke oppbevaringsplass, men tanken er at du enkelt og greit klipser på en tankveske med tilpasset festeordning på dette tanktrekket.
Selv synes jeg dette oppfyller opptil flere formål da tanktrekket også virker varmere å legge beina inntil.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
DelRey83
Innlegg: 65
Registrert: 26 jan 2015, 21:08
Motorsykkelen din: Suzuki SV650 SA -07
Sted: Bergen

Re: Tanktrekk eller tankveske..? (Suzuki SV650)

Legg inn av DelRey83 »

Ok flott,takk for svar dere! Tenkte på enkel oppbevaring ja,ikke store tankvesker. Så holder nok med en liten som festes på den ringen rundt tanken ja. Skal se om jeg får tatt bilde av festeanordningen,kansje dere vet hvilken type veske det passer til ;-)

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Tanktrekk eller tankveske..? (Suzuki SV650)

Legg inn av Haymaker »

DelRey83 skrev:Ok flott,takk for svar dere! Tenkte på enkel oppbevaring ja,ikke store tankvesker. Så holder nok med en liten som festes på den ringen rundt tanken ja. Skal se om jeg får tatt bilde av festeanordningen,kansje dere vet hvilken type veske det passer til ;-)
Dersom du sjekker ut denne: http://www.mcsenteret.com/pdf/BF.pdf

Der finner du muligens din sykkel, og hvilken type ring du trenger for å feste Givi-tankbag på sykkelen din :thumleft

Brukeravatar
DelRey83
Innlegg: 65
Registrert: 26 jan 2015, 21:08
Motorsykkelen din: Suzuki SV650 SA -07
Sted: Bergen

Re: Tanktrekk eller tankveske..? (Suzuki SV650)

Legg inn av DelRey83 »

Ok thanx!hva med ryggsekk..?tenker det kan være kjekt å ha også iblant..vil helst ikke lesse sykkelen m vesker. Kan man bruke vanlige ryggsekker,eller må de være tilpasset mckjøring..?

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Tanktrekk eller tankveske..? (Suzuki SV650)

Legg inn av evike »

Tilbake til Bagster-løsninger, så er det ryggstropper på de tankveskene. Det er noen ganger at disse dedikerte løsningene faktisk er verdt pengene.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Tanktrekk eller tankveske..? (Suzuki SV650)

Legg inn av 45316 »

Med ryggsekk er det veldig greit at den er vanntett og sitter godt mot kroppen slik at den ikke henger og slenger.

Svar