Yamaha R6 starter og går dårlig
-
- Motorsykkelen din: Yamaha R6 - 1999
Hei,
Jeg er helt ny på forumet og helt ny når det gjelder mc. Kjøpte for bare ett par dager siden min første sykkel som er en r6 99 modell.
Problemet er som følger;
- Sykkelen starter kun når jeg gir gass hvis sykkelen ikke er varm
- Sykkelen går veldig dårlig på tomgang, den skrur seg som regel(ikke alltid) av når det ikke blir gitt noe gass(hvis jeg kjører å stopper i kryss feks).
- Turtallet på tomgang står på 0 omdreininger
- Det er også en tikkelyd, men har visst skjønt at dette er vanlig på r6?
Litt info om sykkel;
- Kjøpte den av en kar som hadde importert den fra tyskland, men måtte selge den da han ikke fikk registrert den som mellomtung. (Han hadde kun mellomtung lappen). Han gjorde den dermed da om til fulleffekt og la den ut på finn. Dagen før jeg kom bytte han effektanlegg fra orginalt til et som heter bos etter mitt ønske. Jeg lurer kanskje på om problemet ligger her? For det virket ikke som det problemet hadde vært tidligere på den orginale potta. Sykkelen er ellers helt strøken og det er med servicehefte fra tyskland.
Noe som har noe formening om hva det kan være eller hva jeg burde gjøre? Jeg får ikke lappen før om 3 uker, ellers hadde jeg selvfølgelig kjørt den til ett verksted.
Jeg er helt ny på forumet og helt ny når det gjelder mc. Kjøpte for bare ett par dager siden min første sykkel som er en r6 99 modell.
Problemet er som følger;
- Sykkelen starter kun når jeg gir gass hvis sykkelen ikke er varm
- Sykkelen går veldig dårlig på tomgang, den skrur seg som regel(ikke alltid) av når det ikke blir gitt noe gass(hvis jeg kjører å stopper i kryss feks).
- Turtallet på tomgang står på 0 omdreininger
- Det er også en tikkelyd, men har visst skjønt at dette er vanlig på r6?
Litt info om sykkel;
- Kjøpte den av en kar som hadde importert den fra tyskland, men måtte selge den da han ikke fikk registrert den som mellomtung. (Han hadde kun mellomtung lappen). Han gjorde den dermed da om til fulleffekt og la den ut på finn. Dagen før jeg kom bytte han effektanlegg fra orginalt til et som heter bos etter mitt ønske. Jeg lurer kanskje på om problemet ligger her? For det virket ikke som det problemet hadde vært tidligere på den orginale potta. Sykkelen er ellers helt strøken og det er med servicehefte fra tyskland.
Noe som har noe formening om hva det kan være eller hva jeg burde gjøre? Jeg får ikke lappen før om 3 uker, ellers hadde jeg selvfølgelig kjørt den til ett verksted.
- Flanker
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Kontakt:
Sykkelen er såpass gammel at den har justering av tomgang med skrue... Sjekk ved siden av oljepåfyllingslokket, der skal den finnes. Juster til ca. 1300 omdreininger på tomgang. Tut og kjør 

Sist redigert av Flanker den 31 mai 2015, 16:22, redigert 1 gang totalt.
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

- DrGreve
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Re: Yamaha R6 starter og går dårlig
I tillegg kan du sjekke status på pluggene siden motorer har en tendens til å gå litt for magert med effektanlegg.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

-
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Du bør vel ta en alvorsprat med selger før du kontakter verksted?
- thewiz
- Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Det kan være dritt i forgasserene, jeg hadde dette problemet og symptomene du beskriver passer godt.
Tikkelyd er kjent på Yamaha R6, ikke noe å begymre seg over med mindre det er voldsomt.
Tikkelyd er kjent på Yamaha R6, ikke noe å begymre seg over med mindre det er voldsomt.
-
Gjorde som Flanker beskrev, skrudde den opp til 1300 rpm og nå fungere den perfekt.
Starter med en gang og skrur seg ikke av.
Takk til alle for svar!
Starter med en gang og skrur seg ikke av.
Takk til alle for svar!
- Flanker
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Kontakt:

Når du har kjørt noen hundre mil så følg tipset til doktoren også, og sjekk pluggene for tegn på mager blanding...
Edit: hvis gjengene på tomgangsskruen er synlige så legg en dråpe klar neglelakk der. Da slipper du at den spontanjusterer seg selv pga. vibrasjoner osv.
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

-
Det skal jeg gjøre, takker for tips! 
En annen ting jeg kom til å tenke på. Der er veldig vanskelig å vri om nøkkelen, både av og på samt rattlås. jeg må prøve mange ganger før det plutselig endelig går. Dette gjelder alle nøkler. Er det stor kostnad å gjøre noe med dette?

En annen ting jeg kom til å tenke på. Der er veldig vanskelig å vri om nøkkelen, både av og på samt rattlås. jeg må prøve mange ganger før det plutselig endelig går. Dette gjelder alle nøkler. Er det stor kostnad å gjøre noe med dette?
- Jompa
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Prøv først å smøre låsen med 556, wd40, låsolje, rustløser eller det du har for handa.
En lynrask sprut ned i låsen og det du ser av bevegelige deler under på styrelåsen.
Ikke bruk mye smøring, det som havner på yttersida samler uansett bare støv.
En lynrask sprut ned i låsen og det du ser av bevegelige deler under på styrelåsen.
Ikke bruk mye smøring, det som havner på yttersida samler uansett bare støv.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
-
Ser ikke ut til at det fungerte, men leste meg opp litt i går og det virker som at når man drar nøkkelen litt mot seg når man vrir så fungerer det. Så da gidder jeg ikke bruker mer energi på det, men takk for innspill! :-)
-
Clutchen tar ikke før helt på slutten på denne sykkelen, er dette normalt på en slik sykkel? Går det evt an å juster slik at den tar mer midt på istedenfor helt på slutten. Den jeg kjører med på kjøreskolen er mye mer behagelig synes jeg da den tar sånn ca midt på.
- Epylypzon
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
- Kontakt:
Dinob skrev:Ser ikke ut til at det fungerte, men leste meg opp litt i går og det virker som at når man drar nøkkelen litt mot seg når man vrir så fungerer det. Så da gidder jeg ikke bruker mer energi på det, men takk for innspill! :-)
Slik var også min 02 R6. Måtte dra nøkkelen bakover før man vridde om.
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Jeg også opplever at clutchen tar lengre ute nå enn med original hendelen. Altså på slutten av vandringen og tar langt bråere enn før. Det går an å stramme wiren, men det strammer bare inn slakket, det forandrer ikke inn koblingen av clutch.
Note4
Note4
Kjøp justerbare hendler, billige greier, da får du forandret når kløtsjen tar.
Mener den r6 en kompis av meg hadde tok ganske langt ute og så det er nok bare slik de er.
Mener den r6 en kompis av meg hadde tok ganske langt ute og så det er nok bare slik de er.
-
Da prøver jeg å gå til innkjøp av justerbare hendler!