Lage db-killer?

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
superglenn
Innlegg: 20
Registrert: 15 jul 2010, 23:36
Motorsykkelen din: 08 CBR600RR

Lage db-killer?

Legg inn av superglenn »

Hei.

Med min 06 Xt660X fulgte det med et effekt anlegg som låter helt sinnsvakt høyt. Det fulgte kun med 1 Db-killer, men jeg skulle så gjerne ha 2 av dem.. Jeg har sett online etter "universale" men dette er lettere sagt en gjort da størelsen på db-killeren er langt unna dem som sitter på andre effekt anlegg. Ebay har også noen alternativ, men skal jeg bestille der kan det hende jeg ikke får dem før sesongen er over.. og jeg ønsker så inderlig litt mer lyd i sykkelen en hva det originale systemet gir, dog ikke så overdrevent mye..

Er det noen som har noen tips? Eventuelt noen som vet om noen som klarer å lage 2 nye da jeg har den ene originale db-killeren? Konstruksjonen ser jo veldig simpel ut med 3 stk rør som er sveiset sammen ( dog har jeg ingen erfaring rundt sveising el.l så hva vet vel jeg hehe. Er villig til å kjøre en stund for å få dette gjort.. holder til på Østlandet :)

Legger ved noen bilder med mål på db-killeren, eneste navnet på effekt anlegget jeg ser er Carbon Can Co. (mpany).. finner lite informasjon på nett om dette..

- Glenn
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av superglenn den 14 jul 2015, 13:31, redigert 1 gang totalt.

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Lage db-killer?

Legg inn av JK95 »

Med tilgang til noen rør, dreiebenk, vinkelsliper og sveiseapparat skulle det gått fint å lage sånn ;-) Hvor holder du til?

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Lage db-killer?

Legg inn av cannon »

Jarle i Racing4Fun har bra utvalg i universale db-killere. Rolvsøy, Fredrikstad. Se nettsidene til R4F.

superglenn
Innlegg: 20
Registrert: 15 jul 2010, 23:36
Motorsykkelen din: 08 CBR600RR

Re: Lage db-killer?

Legg inn av superglenn »

JK95 skrev:Med tilgang til noen rør, dreiebenk, vinkelsliper og sveiseapparat skulle det gått fint å lage sånn ;-) Hvor holder du til?
Ja for dem som kan det så vil jeg tro det ikke er den verste jobben å gjøre, dog som med alt annet er det nok litt arbeid uansett! :) Jeg holder til i Kongsvinger ca 10 mil fra oslo.

superglenn
Innlegg: 20
Registrert: 15 jul 2010, 23:36
Motorsykkelen din: 08 CBR600RR

Re: Lage db-killer?

Legg inn av superglenn »

cannon skrev:Jarle i Racing4Fun har bra utvalg i universale db-killere. Rolvsøy, Fredrikstad. Se nettsidene til R4F.
Takk for tipset! Dog hadde dem kun 50mm og 70mm og ingen midt i mellom..

Svar