Triumph Tiger Explorer 1200

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av Busa Trond »

[video]http://www.youtube.com/watch?v=mktOtSoY ... detailpage[/video]

Dette må jo være en god tur sykkel. Kan ikke finne noen pris på denne enda. Men jeg liker 135 HK og 121 Nm som kan ta oss med på fine mc-veier. Virker som denne har masse kraft nede på på bunden av registret. Har også en generator på 950 W som drar varme håndtak og GPS ++. Har vist ABS TRC som standard, og fine vesker som tilbehør. Noe å sikkle på i vinter. R3 gir jo også grom lyd :thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37871
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av AJ »

Virker som en bra sykkel, ja!
Prisen? Et sted mellom 220 - 230.000,-?

Tror denne blir en sterkere konkurrent til BMW GS enn Yamaha Super Ténéré 1200...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av Snikkeren »

Jepp, det tror jeg også. Får jo nesten vann i munnen her jeg sitter. :thumleft

Men så var det det med pengene da.
Uansett så hadde jeg sikkert savnet lyden i TDM'en alt for mye. ;e Må jo være lov å si ha unnskyldningene klar for seg selv. :knegg
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37871
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av AJ »

Eget forum har den allerede fått også ;-)

http://www.tiger-explorer.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37871
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av AJ »

Her mer av Tiger Explorer... ;-)

[video]http://www.youtube.com/watch?v=mSTYD_GlwEY[/video]
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av Bringisen »

Virker som om dette kan bli en flott sykkel , uten tvil. Blir etterhvert mange som kaster seg inn i GS klassen , lenge siden det har vært så mange modeller i denne klassen som i 2012. Uansett tror jeg Tigrene blir de som kommer nærmest "orginalen".
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av pelsen »

lurer på når KTM følger opp med 1200 RC8 maskinen i en slik sykkel, da blir det riktig lyd :knegg

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av ArcticTiger »

Jeg mener "å ha hørt" at vinkel-drevene på kardangdriften stjeler endel kraft, og her er det jo 2 vinklinger av kraften før den når bakhjulet.
Noen som har "synspunkter" evt fakta på dette :-k ?

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Sted: I svingen, ellers i Drammen

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av Rottenikken »

Har hørt at førerfeil tar det meste, hehe!
Veien er viktigere enn målet.

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av pelsen »

ArcticTiger skrev:Jeg mener "å ha hørt" at vinkel-drevene på kardangdriften stjeler endel kraft, og her er det jo 2 vinklinger av kraften før den når bakhjulet.
Noen som har "synspunkter" evt fakta på dette :-k ?
fakta-nei synsepunkter-ja, kjede er best 8)

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Sted: I svingen, ellers i Drammen

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av Rottenikken »

Så klart, hva med det!
Veien er viktigere enn målet.

Fidel
Innlegg: 394
Registrert: 07 nov 2008, 10:35
Motorsykkelen din: Guzzier og en KTM 690 Rally Replica

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av Fidel »

ArcticTiger skrev:Jeg mener "å ha hørt" at vinkel-drevene på kardangdriften stjeler endel kraft, og her er det jo 2 vinklinger av kraften før den når bakhjulet.
Noen som har "synspunkter" evt fakta på dette :-k ?
Nettopp derfor er langsgående v-twin a la Guzzi best egnet, der kraften fra motoren går rett ut i drivlinja. God konstruksjon :)
HP

http://www.ridenorway.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Sprint
Innlegg: 566
Registrert: 10 sep 2010, 16:23
Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
Sted: Karmøy

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av Sprint »

Ojaa,så er ønskelista justert og Tiger er på førsteplass \:D/
For livets glade gutter går solen aldri ned.

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av ojda »

Kjenner jeg vil ikke delta i denne diskusjonen her. =;
Til det napper det litt for hardt i kontokortet. :[-X
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av Crinos »

Så ut som en artig sykkel, men... Budsjettet er ikke helt der for en ny en. Så kanskje budsjettet og ønske å om eie en slik en møter hverandre en dag.. Men inntill da... Blir det nok lave custom sykler på meg! 8)
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Svar