Sesongstart?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Sesongstart?

Legg inn av evike »

Jeg har tenkt at når veien inn til huset på feltet er klar, så begynner sesongen (foreløpig komplett islagt).
Ved revurdering har jeg kommet til at hvis en skal vente på at de koster veien, så kan det fort bli august før en kommer igang. Ser nå for meg at vi må koste boligfeltet for hånd.... Ufattelig hvor mye grus de har strødd i vinter.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Sesongstart?

Legg inn av ArcticTiger »

:vs I går og idag måtte jeg opp kl. 06.00 og ta meg en runde med traktorn og snøfresern for å åpne gjennsnødde gårdsveier, sånn at folk kunne komme seg på jobb/hente avisa til morrakaffen. Så her er det høysesong for snøfreser :thumleft
Jeg antar at jeg er tilbake i denne tråden sist i april :roll .

Godtvoksen

Re: Sesongstart?

Legg inn av Godtvoksen »

Jeg har nå vært et par timers tid ute å feid bort et stort trillebårlass med strøsand i bakken opp til huset. Nå er det gjort klart for å hente MC'n fra vinterlagring på onsdag. Min sesongstart blir da den 29. februar. :yahoo :bananas :mc1

Jeg vil tro det kan gå noen år før denne rekordtidlige sesongstart vil bli slått. :skriver

Brukeravatar
Togmannen
Innlegg: 121
Registrert: 23 jul 2010, 11:53
Motorsykkelen din: Kawa Ninja1000Sx, Kawa Er-6n 2007
Sted: Oslo

Re: Sesongstart?

Legg inn av Togmannen »

Da er årets første tur unnagjort. Riktignok ikke mer enn litt over en time for å få varmkjørt sykkelen, smørt kjedet og ladet batteriet, men dog den første turen.

Var maks 10,3 grader her oppe på Økern i dag, 7,5 grader nå kl 16.45. Helt utrolig..

Men turen var digg. I starten var dekkene rimelig glatte, og fikk 20m med spinn på bakhjulet på tørr asfalt, på 4000 omrm. Men etter dekkene ble varme og fikk kjørt litt ble de mye bedre. Får ta det med ro i starten, mye dieselsøl på veien. (Grrr...jæla traktorer)

Må bytte kjede og drev før sesongen virkelig kommer i gang, men mangler litt verktøy så får se om jeg klarer det selv eller må leie inn noen. Har lyst til å lære det, så har ikke lyst til å gi sykkelen til et verksted heller. Må samtidig vurdere om jeg skal bytte bakdekket, det har stått på i 18 000 km men tåler litt til.(Men ikke hele sesongen) Skal også av med radiatoren for å vaske den,(kjøpe ny?) men akkurat det har ikke noe superhast. Olja er bra, men kommer til å dobbeltbytte alikavel. Ellers blir det en tur til Sverige for hovedservice, sparer ca 3500 kr på det, her i Oslo gikk det for min 5000 for arbeidet, + alle væskene.

Gleder meg vilt til fint vær og fine turer, kjør trygt folkens :-) GOD TUR!
Kjør som om ingen andre ser deg.

Kawasaki Ninja 1000 Sx 2020
Kawasaki Er-6n 2007

X-Honda Vfr 800 2009

Brukeravatar
Micke
Innlegg: 74
Registrert: 11 feb 2011, 15:07
Motorsykkelen din: Suzuki SV650S -00

Re: Sesongstart?

Legg inn av Micke »

Yes, då har jag avtalat med Motorport att jag ska hämta motorcykeln onsdag nästa vecka.
\:D/

Godtvoksen

Re: Sesongstart?

Legg inn av Godtvoksen »

Micke skrev:Yes, då har jag avtalat med Motorport att jag ska hämta motorcykeln onsdag nästa vecka.
\:D/
:thumleft

Brukeravatar
tomsnes
Innlegg: 331
Registrert: 03 okt 2010, 23:46
Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Re: Sesongstart?

Legg inn av tomsnes »

I dag er det sesongstart for min del. :D

15 plussgrader i sola, og bare veier. (Bortsett fra masse sand) :sk?

MT'n startet uten protester.

Så nå er det bare å kle seg, og kjøre til sola går ned.

Ha en fin dag, alle sammen.
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"

Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38118
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Sesongstart?

Legg inn av AJ »

Fortsetter været slik det har vært i dag kan det hende min sesong også starter rekordtidlig, kanskje allerede om 14 dager :-)
Det hadde vært no', ja! \:D/ :mc1
Men enda et stykke unna sesongstart siden veiene her oppe i høyden fortsatt er snødekte, men samtidig merkbart preget av varmegradene de siste dagene :thumleft

Men som vi alle vet så er både mars og ikke minst april lunefulle vårmåneder... Det kan fort skje væromslag. Dessverre, får jeg vel legge til...
Uansett er det deilig å kjenne at våren endelig er i anmarsj :b_c:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7004
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Sesongstart?

Legg inn av Jompa »

Blææ :mk :sleepy :sleepy :popcrn :orefk :orefk
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Sesongstart?

Legg inn av joo »

Så en som hadde trumpa seg ut på salte våte veger forleden dag... En eller annen 600 med en fører som tydeligvis ikke hadde skikkelige MC-klær. Må være en som har kjøpt sin første sykkel, nå i vinter. Ganske kjørekåte om dem er ute på denne saltlaka :oh

Så nylig på et evt prosjekt, en som hadde kjørt på vinteren noen år. Der var så mye rust at det ikke var aktuelt å begynne på, og sykkelen var bare 7-8 år. Nei, starta begge syklene i dag, mysa ut på sola og en drøss med varmegrader uten at tanken på å ta sakene ut av vintergarasjen slo meg engang. Saltsuppe...
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
dagkr
Innlegg: 29
Registrert: 28 aug 2011, 22:40
Motorsykkelen din: BMW R1200GS

Re: Sesongstart?

Legg inn av dagkr »

Fikk meg en tur på e18 oslo-drammen-oslo osv. Deilig å få litt vind i kroppen igjen. Kjørte bare der det var tørt for å slippe saltet, men dette ga mersmak så det blir nok en tur i morgen også \:D/

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Sesongstart?

Legg inn av Intruder »

Ved Løiten Brænderi møtte jeg i dag to MC med hver si sidevogn,i retning Elverum... :thumleft
Ved Randsfjorden,i Bjoneroa,er det i helga Primustreff,men dette er vel strengt tatt ikke sesongstart
da disse karene kjører året rundt...
Kaffe :mk og :gk :cheers litt juging ,god helg !!
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Baltazar
Innlegg: 208
Registrert: 13 aug 2011, 18:06
Motorsykkelen din: Honda VFR 800x Crossrunner 2013

Re: Sesongstart?

Legg inn av Baltazar »

Kjørte meg en tur nå i ettermiddag, og fy f.... det var kaldt ja...Luften skulle være 4 grader, men steike så kaldt det var. Deilig å kjøre igjen, men jeg merket jeg trenger å få "feelingen" inn igjen ja...

Brukeravatar
Mysterion
Innlegg: 417
Registrert: 07 jan 2012, 21:19
Motorsykkelen din: Ninja ZX7R

Re: Sesongstart?

Legg inn av Mysterion »

ikke så varmt i dag nei..... var en tur ute å gikk med kiddo, der det var skygge var det svinkaldt...samt enkelte steder med is....
one wheel up??

Kawasaki Ninja ZX7R Fahrer!!

http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... tdown%20To" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Sesongstart?

Legg inn av Crinos »

Jeg så et par sykler på veien i går, og det så grusomt kaldt ut...
I stedet for å kjøre sykkel, gjorde jeg noe helt annet sammen med noen andre...
Lar video snakke for seg selv.

[video]http://www.youtube.com/watch?v=sFiyyMD1 ... grIrpT4ANs[/video]

og

[video]http://www.youtube.com/watch?v=lcy7FgYZ ... grIrpT4ANs[/video]
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Svar