Dexter's laboratory - klar for 2023
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Sted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Dexter's laboratory - Tur & Mekk
Ja... ... Siden jeg jobber i reisebyrå (enn så lenge).. Har jeg opplevd så alt for mange slike situasjoner som dette. Fåtallet av gangene jeg har sett noe til erstatning til de reisende dessverre.
Norwegian er horrible slikt.. Reisebyråer prøver å unngå Norwegian om så fremt ikke kunden legger til rette for at Norwegian er neste alternativ. Flere av våre forretningskunder har regler mot å benytte Norwegian, nettopp fordi de er upålitelige og aldri ordner opp.
De er OK til personlige flyvninger der de flyr deg fra A til B og A faktisk er første stasjon og B er siste..
Om det skal forbindes med noe annet, ville jeg ALDRI ha fløyet Norwegian, uansett prisen. De er rett og slett alt for ustabile til å kunne være avhengig av det.
Norwegian er horrible slikt.. Reisebyråer prøver å unngå Norwegian om så fremt ikke kunden legger til rette for at Norwegian er neste alternativ. Flere av våre forretningskunder har regler mot å benytte Norwegian, nettopp fordi de er upålitelige og aldri ordner opp.
De er OK til personlige flyvninger der de flyr deg fra A til B og A faktisk er første stasjon og B er siste..
Om det skal forbindes med noe annet, ville jeg ALDRI ha fløyet Norwegian, uansett prisen. De er rett og slett alt for ustabile til å kunne være avhengig av det.
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- Dexter
- Innlegg: 3348
- Registrert: 22 des 2009, 18:29
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
- Sted: Kongsberg
Re: Dexter's laboratory - Tur & Mekk
Jeg har fløyet mye med Norwegian. Heller dem enn Ryanair for å si det slik. Forsvaret har avtale med Norwegian så jeg har ofte ikke noe valg, og det har skjelden vært noe problem. Så har jeg jo da også bare fløyet fra A til B...
Det er det samme for skylda hvem som har den...
- Dexter
- Innlegg: 3348
- Registrert: 22 des 2009, 18:29
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
- Sted: Kongsberg
Re: Dexter's laboratory - Tur & Mekk
I dag har det vært en begivenhetsrik dag egentlig.
I dag skulle jeg kjøre til Gardermoen. I utgangspunktet en enkel oppgave som jeg har gjort mange ganger. Så skjer det - like før Asker, jeg ligger i 100 i venstre felt. Bilen blir vinglete og så kommer den tydelige ristingen i rattet og i bilen som forteller at noe er gærnt med minst 1 av bilens 4 kontaktflater med underlaget. Nærmere bestemt har jeg altså punktert på venstre forhjul. Det gjør det ikke bedre at det faktisk er litt glatt siden det har snødd litt, og gjør det fremdeles. Jeg får heldigvis redusert farten og får kjørt ut på veiskuldra. En punktering er jo barnemat egentlig. Reservehjul er der det skal være. På med nødblink og refleksvest. Ute er det dog ikke spesielt greit... biler og trailere passerer i 100+ på bare centimeters avstand. Jeg tar sjansen. Flytter bilen helt ut i snøskavelen slik at det skal være mulig å få bytta dekket - tror jeg. Mens jeg baler med å få ut reservehjulet skjer det noe mer. Motoren stopper. Alle lamper lyser. Jeg forsøker å starte igjen, men den de merkeligste ting skjer. Lys blinker i alle retninger. Når jeg slår av nødblinken blinker bilen til venstre i tilfeldig utakt faktisk selv om jeg ikke har på blinklyset. Alarmen uler å alt dette skjer enten jeg åpner døra, vrir på nøkkelen, eller uansett. Jeg er ute av bilen et par gangert til før jeg innser at det er likestilt med selvmordsforsøk å bytte dekk. Og lite hjelper vel det når bilen funker bedre som juletre enn noe annet for øyeblikket. Jaja, pakker alle delene tilbake i bagasjerommet og ringer viking. Det går 1 time før viking kommer. Da først blir det trygt nok til å komme seg ut av bilen litt, bare for å bli jaget inn igjen. Bilen blir fraktet til nærmeste merkeverksted. Jeg betaler og så står jeg der da. En bil som uler bare jeg ser på den. Jeg er kald, og jeg har en unge på 9 år med meg. Jess jess. Verkstedet er behjelpelig. Får være inne, får kaffe og får vente - lenge... Men til slutt kommer det en hyggelig ung mann ut og skal hente bilen som egentlig ikke vil noe. Men hva skjer? Joda, ventingen har gjort noe med bilen. Den uler ikke mer, og starteren surrer, men den vil ikke starte. Jeg forklarer hva som skjedde når, og mannen går resolutt bak i bagasjerommet og peker på innmaten av et relè... jeg sier innmaten, fordi utmaten har blitt revet av. Dette er altså et drivstoffrelè som sitter slik at dersom man ikke har full kontroll ved henting av reservehjul så river man fort av denne greia. Utmaten settes på innmaten og relèet settes på sin plass. Mannen vrir på nøkkelen og bilen er like god som før! Jeg trekker et lettelsens sukk. Her så jeg tusenlapper med vinger fly til de evige pengemarker, men dette kostet jo ingenting. Da er det bare punkteringen som gjenstår. Mannen tar bilen med seg. Fikser hjulet og spyler av bilen. Dem hadde visst vedda inne på verkstedet hvilken farge den hadde under all dritten. Jeg skulle slippe å betale for det så da, 650(!) kroner fattigere så funker bilen igjen og dekket er fikset. Flyet har dratt. Og jeg ser nå at på andre siden av veien ligger Vianor, som fikser slikt for under halvparten av prisen. Greit! Kan ikke gråte over spilt melk. Så da er det bare å kjøre hjem. Ta alle nødvendige telefoner for å endre flybilletter osv. gikk glipp av litt, men er nå en erfaring rikere likevel.
Ironisk nok tenkte jeg på det for bare noen dager siden; så heldig jeg har vært som aldri har punktert sånn sjikkelig... right... Murphy var i det lunefulle hjørnet i dag ja
Jeg skal gjøre et nytt forsøk i morgen. Skal til Gardermoen for å nå et fly til samme tid som i dag. Kan alle vennligst holde svært lav fart dersom dere ser meg langs veien igjen?! :[-o<
I dag skulle jeg kjøre til Gardermoen. I utgangspunktet en enkel oppgave som jeg har gjort mange ganger. Så skjer det - like før Asker, jeg ligger i 100 i venstre felt. Bilen blir vinglete og så kommer den tydelige ristingen i rattet og i bilen som forteller at noe er gærnt med minst 1 av bilens 4 kontaktflater med underlaget. Nærmere bestemt har jeg altså punktert på venstre forhjul. Det gjør det ikke bedre at det faktisk er litt glatt siden det har snødd litt, og gjør det fremdeles. Jeg får heldigvis redusert farten og får kjørt ut på veiskuldra. En punktering er jo barnemat egentlig. Reservehjul er der det skal være. På med nødblink og refleksvest. Ute er det dog ikke spesielt greit... biler og trailere passerer i 100+ på bare centimeters avstand. Jeg tar sjansen. Flytter bilen helt ut i snøskavelen slik at det skal være mulig å få bytta dekket - tror jeg. Mens jeg baler med å få ut reservehjulet skjer det noe mer. Motoren stopper. Alle lamper lyser. Jeg forsøker å starte igjen, men den de merkeligste ting skjer. Lys blinker i alle retninger. Når jeg slår av nødblinken blinker bilen til venstre i tilfeldig utakt faktisk selv om jeg ikke har på blinklyset. Alarmen uler å alt dette skjer enten jeg åpner døra, vrir på nøkkelen, eller uansett. Jeg er ute av bilen et par gangert til før jeg innser at det er likestilt med selvmordsforsøk å bytte dekk. Og lite hjelper vel det når bilen funker bedre som juletre enn noe annet for øyeblikket. Jaja, pakker alle delene tilbake i bagasjerommet og ringer viking. Det går 1 time før viking kommer. Da først blir det trygt nok til å komme seg ut av bilen litt, bare for å bli jaget inn igjen. Bilen blir fraktet til nærmeste merkeverksted. Jeg betaler og så står jeg der da. En bil som uler bare jeg ser på den. Jeg er kald, og jeg har en unge på 9 år med meg. Jess jess. Verkstedet er behjelpelig. Får være inne, får kaffe og får vente - lenge... Men til slutt kommer det en hyggelig ung mann ut og skal hente bilen som egentlig ikke vil noe. Men hva skjer? Joda, ventingen har gjort noe med bilen. Den uler ikke mer, og starteren surrer, men den vil ikke starte. Jeg forklarer hva som skjedde når, og mannen går resolutt bak i bagasjerommet og peker på innmaten av et relè... jeg sier innmaten, fordi utmaten har blitt revet av. Dette er altså et drivstoffrelè som sitter slik at dersom man ikke har full kontroll ved henting av reservehjul så river man fort av denne greia. Utmaten settes på innmaten og relèet settes på sin plass. Mannen vrir på nøkkelen og bilen er like god som før! Jeg trekker et lettelsens sukk. Her så jeg tusenlapper med vinger fly til de evige pengemarker, men dette kostet jo ingenting. Da er det bare punkteringen som gjenstår. Mannen tar bilen med seg. Fikser hjulet og spyler av bilen. Dem hadde visst vedda inne på verkstedet hvilken farge den hadde under all dritten. Jeg skulle slippe å betale for det så da, 650(!) kroner fattigere så funker bilen igjen og dekket er fikset. Flyet har dratt. Og jeg ser nå at på andre siden av veien ligger Vianor, som fikser slikt for under halvparten av prisen. Greit! Kan ikke gråte over spilt melk. Så da er det bare å kjøre hjem. Ta alle nødvendige telefoner for å endre flybilletter osv. gikk glipp av litt, men er nå en erfaring rikere likevel.
Ironisk nok tenkte jeg på det for bare noen dager siden; så heldig jeg har vært som aldri har punktert sånn sjikkelig... right... Murphy var i det lunefulle hjørnet i dag ja
Jeg skal gjøre et nytt forsøk i morgen. Skal til Gardermoen for å nå et fly til samme tid som i dag. Kan alle vennligst holde svært lav fart dersom dere ser meg langs veien igjen?! :[-o<
Det er det samme for skylda hvem som har den...
- Svolp
- Innlegg: 1703
- Registrert: 30 okt 2009, 16:53
- Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
- Sted: Stavanger
Re: Dexter's laboratory - Tur & Mekk
Hørtes ut som en fin mandag :=D>
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
- 2000Touring
- Innlegg: 265
- Registrert: 24 jan 2010, 12:12
- Motorsykkelen din: BMW F650GS 2008/Shadow600 1997/Shadow125
- Sted: Kongsberg
- Kontakt:
Re: Dexter's laboratory - Tur & Mekk
Dette hadde ikke skjedd om du hadde kjørt BMW
BMW F650GS 2008
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999
- Dexter
- Innlegg: 3348
- Registrert: 22 des 2009, 18:29
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
- Sted: Kongsberg
Re: Dexter's laboratory - Tur & Mekk
Det hadde æ ikkje følt mæ for sikker på... Punktert hadde æ kunne gjort uansett... men det relèet e sikkert en anna sak2000Touring skrev:Dette hadde ikke skjedd om du hadde kjørt BMW
Det er det samme for skylda hvem som har den...
- 2000Touring
- Innlegg: 265
- Registrert: 24 jan 2010, 12:12
- Motorsykkelen din: BMW F650GS 2008/Shadow600 1997/Shadow125
- Sted: Kongsberg
- Kontakt:
Re: Dexter's laboratory - Tur & Mekk
Det har du helt rett iDexter skrev:Det hadde æ ikkje følt mæ for sikker på... Punktert hadde æ kunne gjort uansett... men det relèet e sikkert en anna sak2000Touring skrev:Dette hadde ikke skjedd om du hadde kjørt BMW
BMW F650GS 2008
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999
- rogg
- Innlegg: 3339
- Registrert: 16 jun 2004, 22:17
- Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
- Sted: Berger
- Kontakt:
Re: Dexter's laboratory - Tur & Mekk
Motorveien Asker...???? Hvorfor ikke Kongsberg--> Hokksund-->Vikersund-->Hønefoss-->Jevnaker-->Gardermoen...mye triveligere rute.Dexter skrev:I dag har det vært en begivenhetsrik dag egentlig.
I dag skulle jeg kjøre til Gardermoen. I utgangspunktet en enkel oppgave som jeg har gjort mange ganger. Så skjer det - like før Asker, jeg ligger i 100 i venstre felt. Bilen blir vinglete og så kommer den tydelige ristingen i rattet og i bilen som forteller at noe er gærnt med minst 1 av bilens 4 kontaktflater med underlaget. Nærmere bestemt har jeg altså punktert på venstre forhjul. Det gjør det ikke bedre at det faktisk er litt glatt siden det har snødd litt, og gjør det fremdeles. Jeg får heldigvis redusert farten og får kjørt ut på veiskuldra. En punktering er jo barnemat egentlig. Reservehjul er der det skal være. På med nødblink og refleksvest. Ute er det dog ikke spesielt greit... biler og trailere passerer i 100+ på bare centimeters avstand. Jeg tar sjansen. Flytter bilen helt ut i snøskavelen slik at det skal være mulig å få bytta dekket - tror jeg. Mens jeg baler med å få ut reservehjulet skjer det noe mer. Motoren stopper. Alle lamper lyser. Jeg forsøker å starte igjen, men den de merkeligste ting skjer. Lys blinker i alle retninger. Når jeg slår av nødblinken blinker bilen til venstre i tilfeldig utakt faktisk selv om jeg ikke har på blinklyset. Alarmen uler å alt dette skjer enten jeg åpner døra, vrir på nøkkelen, eller uansett. Jeg er ute av bilen et par gangert til før jeg innser at det er likestilt med selvmordsforsøk å bytte dekk. Og lite hjelper vel det når bilen funker bedre som juletre enn noe annet for øyeblikket. Jaja, pakker alle delene tilbake i bagasjerommet og ringer viking. Det går 1 time før viking kommer. Da først blir det trygt nok til å komme seg ut av bilen litt, bare for å bli jaget inn igjen. Bilen blir fraktet til nærmeste merkeverksted. Jeg betaler og så står jeg der da. En bil som uler bare jeg ser på den. Jeg er kald, og jeg har en unge på 9 år med meg. Jess jess. Verkstedet er behjelpelig. Får være inne, får kaffe og får vente - lenge... Men til slutt kommer det en hyggelig ung mann ut og skal hente bilen som egentlig ikke vil noe. Men hva skjer? Joda, ventingen har gjort noe med bilen. Den uler ikke mer, og starteren surrer, men den vil ikke starte. Jeg forklarer hva som skjedde når, og mannen går resolutt bak i bagasjerommet og peker på innmaten av et relè... jeg sier innmaten, fordi utmaten har blitt revet av. Dette er altså et drivstoffrelè som sitter slik at dersom man ikke har full kontroll ved henting av reservehjul så river man fort av denne greia. Utmaten settes på innmaten og relèet settes på sin plass. Mannen vrir på nøkkelen og bilen er like god som før! Jeg trekker et lettelsens sukk. Her så jeg tusenlapper med vinger fly til de evige pengemarker, men dette kostet jo ingenting. Da er det bare punkteringen som gjenstår. Mannen tar bilen med seg. Fikser hjulet og spyler av bilen. Dem hadde visst vedda inne på verkstedet hvilken farge den hadde under all dritten. Jeg skulle slippe å betale for det så da, 650(!) kroner fattigere så funker bilen igjen og dekket er fikset. Flyet har dratt. Og jeg ser nå at på andre siden av veien ligger Vianor, som fikser slikt for under halvparten av prisen. Greit! Kan ikke gråte over spilt melk. Så da er det bare å kjøre hjem. Ta alle nødvendige telefoner for å endre flybilletter osv. gikk glipp av litt, men er nå en erfaring rikere likevel.
Ironisk nok tenkte jeg på det for bare noen dager siden; så heldig jeg har vært som aldri har punktert sånn sjikkelig... right... Murphy var i det lunefulle hjørnet i dag ja
Jeg skal gjøre et nytt forsøk i morgen. Skal til Gardermoen for å nå et fly til samme tid som i dag. Kan alle vennligst holde svært lav fart dersom dere ser meg langs veien igjen?! :[-o<
- Dexter
- Innlegg: 3348
- Registrert: 22 des 2009, 18:29
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
- Sted: Kongsberg
Re: Dexter's laboratory - Tur & Mekk
Triveligere kanskje når man kjører sykkel, men 45 minutter lengre når man kjører bil...rogg skrev:Motorveien Asker...???? Hvorfor ikke Kongsberg--> Hokksund-->Vikersund-->Hønefoss-->Jevnaker-->Gardermoen...mye triveligere rute.Dexter skrev:I dag har det vært en begivenhetsrik dag egentlig.
I dag skulle jeg kjøre til Gardermoen. I utgangspunktet en enkel oppgave som jeg har gjort mange ganger. Så skjer det - like før Asker, jeg ligger i 100 i venstre felt. Bilen blir vinglete og så kommer den tydelige ristingen i rattet og i bilen som forteller at noe er gærnt med minst 1 av bilens 4 kontaktflater med underlaget. Nærmere bestemt har jeg altså punktert på venstre forhjul. Det gjør det ikke bedre at det faktisk er litt glatt siden det har snødd litt, og gjør det fremdeles. Jeg får heldigvis redusert farten og får kjørt ut på veiskuldra. En punktering er jo barnemat egentlig. Reservehjul er der det skal være. På med nødblink og refleksvest. Ute er det dog ikke spesielt greit... biler og trailere passerer i 100+ på bare centimeters avstand. Jeg tar sjansen. Flytter bilen helt ut i snøskavelen slik at det skal være mulig å få bytta dekket - tror jeg. Mens jeg baler med å få ut reservehjulet skjer det noe mer. Motoren stopper. Alle lamper lyser. Jeg forsøker å starte igjen, men den de merkeligste ting skjer. Lys blinker i alle retninger. Når jeg slår av nødblinken blinker bilen til venstre i tilfeldig utakt faktisk selv om jeg ikke har på blinklyset. Alarmen uler å alt dette skjer enten jeg åpner døra, vrir på nøkkelen, eller uansett. Jeg er ute av bilen et par gangert til før jeg innser at det er likestilt med selvmordsforsøk å bytte dekk. Og lite hjelper vel det når bilen funker bedre som juletre enn noe annet for øyeblikket. Jaja, pakker alle delene tilbake i bagasjerommet og ringer viking. Det går 1 time før viking kommer. Da først blir det trygt nok til å komme seg ut av bilen litt, bare for å bli jaget inn igjen. Bilen blir fraktet til nærmeste merkeverksted. Jeg betaler og så står jeg der da. En bil som uler bare jeg ser på den. Jeg er kald, og jeg har en unge på 9 år med meg. Jess jess. Verkstedet er behjelpelig. Får være inne, får kaffe og får vente - lenge... Men til slutt kommer det en hyggelig ung mann ut og skal hente bilen som egentlig ikke vil noe. Men hva skjer? Joda, ventingen har gjort noe med bilen. Den uler ikke mer, og starteren surrer, men den vil ikke starte. Jeg forklarer hva som skjedde når, og mannen går resolutt bak i bagasjerommet og peker på innmaten av et relè... jeg sier innmaten, fordi utmaten har blitt revet av. Dette er altså et drivstoffrelè som sitter slik at dersom man ikke har full kontroll ved henting av reservehjul så river man fort av denne greia. Utmaten settes på innmaten og relèet settes på sin plass. Mannen vrir på nøkkelen og bilen er like god som før! Jeg trekker et lettelsens sukk. Her så jeg tusenlapper med vinger fly til de evige pengemarker, men dette kostet jo ingenting. Da er det bare punkteringen som gjenstår. Mannen tar bilen med seg. Fikser hjulet og spyler av bilen. Dem hadde visst vedda inne på verkstedet hvilken farge den hadde under all dritten. Jeg skulle slippe å betale for det så da, 650(!) kroner fattigere så funker bilen igjen og dekket er fikset. Flyet har dratt. Og jeg ser nå at på andre siden av veien ligger Vianor, som fikser slikt for under halvparten av prisen. Greit! Kan ikke gråte over spilt melk. Så da er det bare å kjøre hjem. Ta alle nødvendige telefoner for å endre flybilletter osv. gikk glipp av litt, men er nå en erfaring rikere likevel.
Ironisk nok tenkte jeg på det for bare noen dager siden; så heldig jeg har vært som aldri har punktert sånn sjikkelig... right... Murphy var i det lunefulle hjørnet i dag ja
Jeg skal gjøre et nytt forsøk i morgen. Skal til Gardermoen for å nå et fly til samme tid som i dag. Kan alle vennligst holde svært lav fart dersom dere ser meg langs veien igjen?! :[-o<
Det er det samme for skylda hvem som har den...
- Dexter
- Innlegg: 3348
- Registrert: 22 des 2009, 18:29
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
- Sted: Kongsberg
Re: Dexter's laboratory - Tur & Mekk
Da fikk jeg bling-bling i posten i dag!
Nytt bremse- og clutchhåndtak
http://www.ebay.com/itm/280525537286?ss ... 1439.l2649" onclick="window.open(this.href);return false;
Fin finish, og mye bedre i bruk enn de originale. Bedre vinkel og kortere vandring og hentes inn nærmere holkene. Glimrende for meg siden jeg har en venstrehånd som er litt skadet. Skaden gjør at jeg ikke får strekt ut handa helt, men nå er alt så meget bedre!
Nytt bremse- og clutchhåndtak
http://www.ebay.com/itm/280525537286?ss ... 1439.l2649" onclick="window.open(this.href);return false;
Fin finish, og mye bedre i bruk enn de originale. Bedre vinkel og kortere vandring og hentes inn nærmere holkene. Glimrende for meg siden jeg har en venstrehånd som er litt skadet. Skaden gjør at jeg ikke får strekt ut handa helt, men nå er alt så meget bedre!
Det er det samme for skylda hvem som har den...
- Dexter
- Innlegg: 3348
- Registrert: 22 des 2009, 18:29
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
- Sted: Kongsberg
Re: Dexter's laboratory - Tur & Mekk
Enda litt småmekk her!
Her ser vi den nye clutch hendelen. Tilsvarende har jeg byttet på frambremsen.
Her ser vi at jeg har hevet styre en liten anelse.
Det er i grunn mye småting som er gjort til denne sesongstarten. Det føles litt godt å starte med nye ting og når jeg vet at alt er i orden.
Her ser vi den nye clutch hendelen. Tilsvarende har jeg byttet på frambremsen.
Her ser vi at jeg har hevet styre en liten anelse.
Det er i grunn mye småting som er gjort til denne sesongstarten. Det føles litt godt å starte med nye ting og når jeg vet at alt er i orden.
Det er det samme for skylda hvem som har den...
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Sted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Dexter's laboratory - Tur & Mekk
Som meg i fjor det, da jeg byttet alle overførings deler... drev og kjeder ble byttet både fremme og bak.. Var en kjempe god følelse!
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38035
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Dexter's laboratory - Tur & Mekk
Har også en venstrehånd som jeg har litt problemer med. Ikke minst fordi den har fire fingre i stedet for fem...Dexter skrev:Da fikk jeg bling-bling i posten i dag!
Nytt bremse- og clutchhåndtak
http://www.ebay.com/itm/280525537286?ss ... 1439.l2649" onclick="window.open(this.href);return false;
Fin finish, og mye bedre i bruk enn de originale. Bedre vinkel og kortere vandring og hentes inn nærmere holkene. Glimrende for meg siden jeg har en venstrehånd som er litt skadet. Skaden gjør at jeg ikke får strekt ut handa helt, men nå er alt så meget bedre!
Lurer derfor på om slike håndtak kan være noe for meg også...
Men siden jeg aldri har byttet slike før, har jeg et 'dumt' spørsmål:
Hvor vanskelig/lett er det å bytte ut de originale håndtaka med de uoriginale?
Jeg skrur generelt veldig lite på motorsyklene jeg har siden jeg synes en del er ganske annerledes (og mindre robust...?) enn på biler og dermed ikke minst litt bekymra for å ødelegge noe...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Dexter
- Innlegg: 3348
- Registrert: 22 des 2009, 18:29
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
- Sted: Kongsberg
Re: Dexter's laboratory - Tur & Mekk
Jo, nå skal du høre min venn AJ. Det er 1 skrue på hver side
Thats it!
Slik var det på min ihvertfall. Forresten så følger det med monteringsanvisning.
linken til der jeg kjøpte ligger et par poster bak her. Det var enkelt. Utførelsen ser bra ut, og du kan selv velge om du vil ha kort (2 fingre) eller lang (jeg tok lang). De kommer i par og du kan også velge farge på hendelen og strammeren uavhengig. Det kommer som sett med 1 clutch og 1 brems. Jeg betalte ca. Kr. 176,- inkl. frakt. Den ankom norge som rekomandert!
Kjempefornøyd så langt. Fikk jo testa litt i går da vi kjørte 11 mil. Føles mye bedre, den nye vinkelen gir meg også følelsen av bedre kontroll.
Det neste jeg blir å bytte er vel bremseslanger foran.
Thats it!
Slik var det på min ihvertfall. Forresten så følger det med monteringsanvisning.
linken til der jeg kjøpte ligger et par poster bak her. Det var enkelt. Utførelsen ser bra ut, og du kan selv velge om du vil ha kort (2 fingre) eller lang (jeg tok lang). De kommer i par og du kan også velge farge på hendelen og strammeren uavhengig. Det kommer som sett med 1 clutch og 1 brems. Jeg betalte ca. Kr. 176,- inkl. frakt. Den ankom norge som rekomandert!
Kjempefornøyd så langt. Fikk jo testa litt i går da vi kjørte 11 mil. Føles mye bedre, den nye vinkelen gir meg også følelsen av bedre kontroll.
Det neste jeg blir å bytte er vel bremseslanger foran.
Det er det samme for skylda hvem som har den...
- cheron
- Innlegg: 3157
- Registrert: 02 nov 2008, 19:14
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
- Sted: Høyjord
Re: Dexter's laboratory - Tur & Mekk
Tut og kjør AJ! :) Dette klarer du..
Så bra ut Dexter!
Så bra ut Dexter!
You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;