Kawasaki skrev:
Jaja,får fortsette som før,holde meg til fartsgrensene.
Varsel om kontroll?
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Sted: Ørsta
Re: Varsel om kontroll?
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
Re: Varsel om kontroll?
Snikkeren skrev:Kawasaki skrev:
Jaja,får fortsette som før,holde meg til fartsgrensene.
Hva behager?
Er 27 år siden jeg fikk den første og eneste fartsboten jeg har fått på sykkel
Siden den gang har jeg bare ventet på den neste,men det har gått bra
ikkebike.norwegianforum.net
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38127
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Varsel om kontroll?
Og jeg har aldri fått noen - ikke når jeg har kjørt bil og heller ikke på MC - så det så!Kawasaki skrev:Snikkeren skrev:Kawasaki skrev:
Jaja,får fortsette som før,holde meg til fartsgrensene.
Hva behager?
Er 27 år siden jeg fikk den første og eneste fartsboten jeg har fått på sykkel
Siden den gang har jeg bare ventet på den neste,men det har gått bra
På hevde at dette alene har med å overholde fartsgrensene, er å gjøre narr av hva som i virkeligheten har foregått, for å si det slik...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Sted: Brumunddal
Re: Varsel om kontroll?
I løpet av 42 år i trafikken har jeg kun fått ei fartsbot i fotoboks utpå Hadeland der AJ farter...Så
boksene virker altså,det er ikke derfor AJ har sluppet unna altså...
Sønnene mine sa at "gammer`n er den siste i Norge som får fartsbot "..men der bommet de..
Men er virkelig en kjedelig prupp prupp er,..
boksene virker altså,det er ikke derfor AJ har sluppet unna altså...
Sønnene mine sa at "gammer`n er den siste i Norge som får fartsbot "..men der bommet de..
Men er virkelig en kjedelig prupp prupp er,..
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Varsel om kontroll?
Intruder skrev:I løpet av 42 år i trafikken har jeg kun fått ei fartsbot i fotoboks utpå Hadeland der AJ farter...Så
boksene virker altså,det er ikke derfor AJ har sluppet unna altså...
Sønnene mine sa at "gammer`n er den siste i Norge som får fartsbot "..men der bommet de..
Men er virkelig en kjedelig prupp prupp er,..
Dette er bare tull. Kun hver 6 - 7- 8 ende boks har kamera i seg. De aller aller fleste boksene er bare skremselspropaganda og fakebokser. Kameraene flyttes rundt.....
Kan legge til at jeg har kjørt i Sverige og derfra E18 hjem og i Sverige hyler radarvarsleren på hver boks mens i Norge er det langt i mellom hver måling...
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Sted: Brumunddal
Re: Varsel om kontroll?
Helt sikkert riktig observert Duville,ha`kke peiling på fotobokser og slikt egentlig,oss bikere tar de jo ikke uansett...Duville skrev:Intruder skrev:I løpet av 42 år i trafikken har jeg kun fått ei fartsbot i fotoboks utpå Hadeland der AJ farter...Så
boksene virker altså,det er ikke derfor AJ har sluppet unna altså...
Sønnene mine sa at "gammer`n er den siste i Norge som får fartsbot "..men der bommet de..
Men er virkelig en kjedelig prupp prupp er,..
Dette er bare tull. Kun hver 6 - 7- 8 ende boks har kamera i seg. De aller aller fleste boksene er bare skremselspropaganda og fakebokser. Kameraene flyttes rundt.....
Kan legge til at jeg har kjørt i Sverige og derfra E18 hjem og i Sverige hyler radarvarsleren på hver boks mens i Norge er det langt i mellom hver måling...
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Varsel om kontroll?
AJ skrev:På hevde at dette alene har med å overholde fartsgrensene, er å gjøre narr av hva som i virkeligheten har foregått, for å si det slik...
Betyr dette at det er noe i ryktene om at du er en sånn "grisekjører"?
ikkebike.norwegianforum.net
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38127
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Varsel om kontroll?
Kawasaki skrev:AJ skrev:På hevde at dette alene har med å overholde fartsgrensene, er å gjøre narr av hva som i virkeligheten har foregått, for å si det slik...
Betyr dette at det er noe i ryktene om at du er en sånn "grisekjører"?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38127
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Varsel om kontroll?
Globe skrev:[video]http://www.youtube.com/watch?v=WoMpMiRsMvw[/video]
En klassiker som bare måtte komme i denne tråden. Bra!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Varsel om kontroll?
må vel innrømme at jeg kjører vel alltid over fartsgrensa, så har sponset en del politijulebord gjennom min tid med lappen. di sessongene jeg var uten bøter var det ikke fordi jeg skjerpet meg, heller det at jeg var uten lappen. men men....
så jeg oppfordrer alle til å varsle vær snill mot sånne som meg, ikke en sur gammel gubbe som ser på oss som gasser litt for idioter og bøller..
så jeg oppfordrer alle til å varsle vær snill mot sånne som meg, ikke en sur gammel gubbe som ser på oss som gasser litt for idioter og bøller..
one wheel up??
Kawasaki Ninja ZX7R Fahrer!!
http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... tdown%20To" onclick="window.open(this.href);return false;
Kawasaki Ninja ZX7R Fahrer!!
http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... tdown%20To" onclick="window.open(this.href);return false;
- Geir
- Innlegg: 810
- Registrert: 29 mar 2009, 01:24
- Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
- Sted: Sør for Bergen...
Re: Varsel om kontroll?
Hmm...Nå havner jeg vel i kategorien sur gammel gubbe, men det får nå stå sin prøve. Forelegg kan jo selv de mest lovlydige pådra seg en gang i mellom, men å miste lappen gang på gang slik du skriver - hvordan er det mulig? Ord som ansvarsløs, bortskjemt og umoden er det første som slår meg, etterfulgt av ulykke, vrakdeler, sykehus og begravelse. Har du tenkt på banekjøring? Der får du utløp for fartstrangen uten å risikere at andre må lide for dine feilvurderinger og uten å risikere lappen. Alternativt kan du jo utvide førerkortet med så mage bokstaver at det blir for dyrt for deg å miste det? Jeg er slett ikke noen helgen i trafikken og sitter absolutt ikke med fasiten på rett og galt, men med hensyn til fart, sertifikat og konsekvenser tenker jeg slik at utenfor tettbygd strøk med fartsgrense > 70km/t kan jeg legge meg opp mot "mistelappengrensen" hvis forholdene ellers tilsier det. Ved fartsgrense < 60 km/t ligger jeg på fartsgrensen eller noen få km/t over for å kompensere for speedometerfeil. Kommer noen opp i hekken på meg slipper jeg dem forbi ved første anledning - funker utmerket både for meg og mine medtrafikanter.Mysterion skrev:må vel innrømme at jeg kjører vel alltid over fartsgrensa, så har sponset en del politijulebord gjennom min tid med lappen. di sessongene jeg var uten bøter var det ikke fordi jeg skjerpet meg, heller det at jeg var uten lappen. men men....
så jeg oppfordrer alle til å varsle vær snill mot sånne som meg, ikke en sur gammel gubbe som ser på oss som gasser litt for idioter og bøller..
Jeg varsler om kontroller så sant jeg kan, men jeg anstrenger meg ikke noe særlig for å varsle hvis det kommer en pubertal suppegjøk i hundreoghel*ete i 50-sonen for å si det slik. Da er fotgjengerstatusen sannsynligvis fortjent. Jeg føler ikke trang til å treffe slike den dagen de mister kontrollen over kjøretøyet. Ei heller føler jeg for å måtte rykke ut for skrape dem opp fra asfalten, ned av en fjellvegg, ut av grillen på et vogntog eller hvor de måtte nå havne når det plutselig gikk "litt" for fort...
En annen ting; ser av tråden at vanlig hilsing av enkelte tolkes som tegn på "klar bane" sånn kontrollmessig. Jeg kommer aldri til å tolke en slik hilsen som noe annet enn det det er; en hilsen. Man aner jo ikke om "hilseren" nettopp har kjørt inn på veien, om det er en som er full av f*en, eller evt. hvor langt frem det er "klar bane"?
Geir
1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.
1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38127
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Varsel om kontroll?
Godt poeng! Bør vel ikke legge mer i en vanlig hilsen enn nettopp det som Geir her påpeker.Geir skrev: En annen ting; ser av tråden at vanlig hilsing av enkelte tolkes som tegn på "klar bane" sånn kontrollmessig. Jeg kommer aldri til å tolke en slik hilsen som noe annet enn det det er; en hilsen. Man aner jo ikke om "hilseren" nettopp har kjørt inn på veien, om det er en som er full av f*en, eller evt. hvor langt frem det er "klar bane"?
Så om man likevel kjører inn i en kontroll uten å ha blitt møtte med ei flathand og pumpebevegelser under styreholken, kan det altså bety at den du møter ikke har passert kontrollen.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Sted: Åsgårdstrand
Re: Varsel om kontroll?
Om vi hadde prøvd er jeg redd han ikke hadde sett det (lurer på hva som skal til for å legge merke til noe i den farten..? ) Men NEI.. Han fortjener å ta bussen, mener ihvertfall jeg.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km