Hilseplikt?
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Sted: Brumunddal
Re: Hilseplikt?
Kanskje et tydelig nikk med hodet kan være tingen,da holder vi jo begge hender på styret og har NMCUs " Full Kontroll ".
Og vi bør unngå å skreve som de gjør på Reperbahn... ,ikke noe
Og vi bør unngå å skreve som de gjør på Reperbahn... ,ikke noe
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Hilseplikt?
I Australien och NZ så använder de "the nod" (nickar till varandra). Tror det är samma i UK.Bjoennavind skrev: Lurer på om ikke britene hilser med foten, og andre som kjører på "gale" siden av veien, det e jo litt toskete å slippe gasshanda.
- Bjønnavind
- Innlegg: 870
- Registrert: 12 mar 2011, 09:36
- Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
- Sted: Andebu
Re: Hilseplikt?
Men da kan man jo begynne å lure litt dersom man passerer en HD og man tydelig ser at sjåføren nikket.Micke skrev:I Australien och NZ så använder de "the nod" (nickar till varandra). Tror det är samma i UK.Bjoennavind skrev: Lurer på om ikke britene hilser med foten, og andre som kjører på "gale" siden av veien, det e jo litt toskete å slippe gasshanda.
Hilste han faktisk, eller var det bare et nys?
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Sted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Hilseplikt?
Hilser du ikke på HD førere? :)Bjoennavind skrev:Men da kan man jo begynne å lure litt dersom man passerer en HD og man tydelig ser at sjåføren nikket.Micke skrev:I Australien och NZ så använder de "the nod" (nickar till varandra). Tror det är samma i UK.Bjoennavind skrev: Lurer på om ikke britene hilser med foten, og andre som kjører på "gale" siden av veien, det e jo litt toskete å slippe gasshanda.
Hilste han faktisk, eller var det bare et nys?
Jeg hilser på rubel og bit jeg. Hender til og med jeg hilser på mopeder i forbifarten! (ikke pizza-scootere).
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- Bjønnavind
- Innlegg: 870
- Registrert: 12 mar 2011, 09:36
- Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
- Sted: Andebu
Re: Hilseplikt?
Jeg hilser på alt! En og annen moped også, det er noen av de som kanskje er lettsykler! Stort sett alle hilser tilbake også. Bortsett fra hver 3. HD... ca... :)Crinos skrev:Hilser du ikke på HD førere? :)Bjoennavind skrev:Men da kan man jo begynne å lure litt dersom man passerer en HD og man tydelig ser at sjåføren nikket.Micke skrev:I Australien och NZ så använder de "the nod" (nickar till varandra). Tror det är samma i UK.Bjoennavind skrev: Lurer på om ikke britene hilser med foten, og andre som kjører på "gale" siden av veien, det e jo litt toskete å slippe gasshanda.
Hilste han faktisk, eller var det bare et nys?
Jeg hilser på rubel og bit jeg. Hender til og med jeg hilser på mopeder i forbifarten! (ikke pizza-scootere).
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Sted: Nordkapp
Re: Hilseplikt?
Å nyse inni helhjelmen høres ikke ut til å være det smarteste man kan gjøre , spesielt ikke om man har en kraftig forkjølelse gående
- Bjønnavind
- Innlegg: 870
- Registrert: 12 mar 2011, 09:36
- Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
- Sted: Andebu
Re: Hilseplikt?
Har klart det jeg!jhn skrev:Å nyse inni helhjelmen høres ikke ut til å være det smarteste man kan gjøre , spesielt ikke om man har en kraftig forkjølelse gående
Nyser ofte hvis jeg får sola i øynene.. Har skjedd at jeg har måtte stoppe for å tørke visiret! Haha!
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Sted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Hilseplikt?
HAHAHA... SNOT helmet!
Yummy!
Jau. Det er muligens litt for mange HD eiere som ikke hilser på alt annet enn HD...
Men som HD kjører selv, oppdager jeg det mottsatte, mange andre som ikke gidder å hilse på meg... Men dette er en evigvarende frem og tilbake greie..
Jeg hilser, så er det i grunnen samma søren om de i møtende fil hilser tilbake...
Yummy!
Jau. Det er muligens litt for mange HD eiere som ikke hilser på alt annet enn HD...
Men som HD kjører selv, oppdager jeg det mottsatte, mange andre som ikke gidder å hilse på meg... Men dette er en evigvarende frem og tilbake greie..
Jeg hilser, så er det i grunnen samma søren om de i møtende fil hilser tilbake...
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- Mompen
- Innlegg: 185
- Registrert: 27 apr 2011, 20:31
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS, 2021
- Sted: Hadeland
- Kontakt:
Re: Hilseplikt?
Tørke visiret sier du?Bjoennavind skrev:Har klart det jeg!jhn skrev:Å nyse inni helhjelmen høres ikke ut til å være det smarteste man kan gjøre , spesielt ikke om man har en kraftig forkjølelse gående
Nyser ofte hvis jeg får sola i øynene.. Har skjedd at jeg har måtte stoppe for å tørke visiret! Haha!
Brombrom
Re: Hilseplikt?
På ett utenlandsk forum fant jeg den endelige årsaken hvorfor ikke alle hilser.
Top Ten Reasons Why Harley Riders Don't Wave Back
10. Afraid it will invalidate warranty.
9. Leather and studs make it too heavy to raise arm.
8. Refuse to wave to anyone whose bike is already paid for.
7. Afraid to let go of handlebars because they might vibrate off.
6. Rushing wind would blow scabs off the new tattoos.
5. Angry because just took out second mortgage to pay luxury tax on new Harley.
4. Just discovered the fine print in owner's manual and realized H-D is
partially owned by Honda.
3. Can't tell if other riders are waving or just reaching to cover their ears
like everyone else.
2. Remembers the last time a Harley rider waved back, he impaled his hand on
spiked helmet.
1. They're too tired from spending hours polishing all that chrome to lift
their
arms.
Top Ten Reasons Why Gold Wing Riders Don't Wave Back
10. Wasn't sure whether other rider was waving or making an obscene gesture.
9. Afraid might get frostbite if hand is removed from heated grip.
8. Has arthritis and the past 400 miles have made it difficult to raise arm.
7. Reflection from etched windshield momentarily blinded him.
6. The espresso machine just finished.
5. Was actually asleep when other rider waved.
4. Was in a three-way conference call with stockbroker and accessories dealer.
3. Was distracted by odd shaped blip on radar screen.
2. Was simultaneously adjusting the air suspension, seat height, programmable
CD
player, seat temperature and satellite navigation system.
1. Couldn't find the "auto wave back" button on dashboard.
Top 10 Reasons Sportbikers Don't Wave:
10. They have not been riding long enough to know they're supposed to.
9. They're going too fast to have time enough to register the movement and
respond.
8. You weren't wearing bright enough gear.
7. If they stick their arm out going that fast they'll rip it out of the socket.
6. They're too occupied with trying to get rid of their chicken strips.
5. They look way too cool with both hands on the bars or they don't want to
unbalance themselves while standing on the tank.
4. Their skin tight-kevlar-ballistic-nylon-kangaroo-leather suits prevent any
position other than fetal.
3. Raising an arm allows bugs into the armholes of their tank tops.
2. It's too hard to do one-handed stoppies.
1. They were too busy slipping their flip-flop back on.
Top Ten Reasons Why BMW Riders Don't Wave Back
10. New Aerostich suit too stiff to raise arm.
9. Removing a hand from the bars is considered "bad form."
8. Your bike isn't weird enough looking to justify acknowledgement.
7. Too sore from an 800-mile day on a stock "comfort" seat.
6. Too busy programming the GPS, monitoring radar, listening to ipod, XM, or
talking on the cell phone.
5. He's an Iron Butt rider and you're not!.
4. Wires from Gerbings is too short.
3. You're not riding the "right kind" of BMW.
2. You haven't been properly introduced.
1. Afraid it will be misinterpreted as a friendly gesture
Top Ten Reasons Why Dual Sport Riders Don't Wave Back
10. Vibration of knobby tires prevented the rider from taking
his hand off the bars.
9. MX style safety gear was too bright to see you wave.
8. His front fender prevents you seeing him wave back.
7. Was too busy configuring his GPS/Enduro Roll/FishFinder.
6. His rain/wind/thorn/bug/bird proof thousand-dollar jacket
won't allow it.
5. Was too busy re-arranging his 500 pounds of soft-sided
luggage.
4. Doesn't recognize a wave in any language other than German.
3. Too busy splitting lanes/filtering through traffic.
2. One handed wheelies are not easy.
1. On single-track trails you stop, not wave.
Top Ten Reasons Why Harley Riders Don't Wave Back
10. Afraid it will invalidate warranty.
9. Leather and studs make it too heavy to raise arm.
8. Refuse to wave to anyone whose bike is already paid for.
7. Afraid to let go of handlebars because they might vibrate off.
6. Rushing wind would blow scabs off the new tattoos.
5. Angry because just took out second mortgage to pay luxury tax on new Harley.
4. Just discovered the fine print in owner's manual and realized H-D is
partially owned by Honda.
3. Can't tell if other riders are waving or just reaching to cover their ears
like everyone else.
2. Remembers the last time a Harley rider waved back, he impaled his hand on
spiked helmet.
1. They're too tired from spending hours polishing all that chrome to lift
their
arms.
Top Ten Reasons Why Gold Wing Riders Don't Wave Back
10. Wasn't sure whether other rider was waving or making an obscene gesture.
9. Afraid might get frostbite if hand is removed from heated grip.
8. Has arthritis and the past 400 miles have made it difficult to raise arm.
7. Reflection from etched windshield momentarily blinded him.
6. The espresso machine just finished.
5. Was actually asleep when other rider waved.
4. Was in a three-way conference call with stockbroker and accessories dealer.
3. Was distracted by odd shaped blip on radar screen.
2. Was simultaneously adjusting the air suspension, seat height, programmable
CD
player, seat temperature and satellite navigation system.
1. Couldn't find the "auto wave back" button on dashboard.
Top 10 Reasons Sportbikers Don't Wave:
10. They have not been riding long enough to know they're supposed to.
9. They're going too fast to have time enough to register the movement and
respond.
8. You weren't wearing bright enough gear.
7. If they stick their arm out going that fast they'll rip it out of the socket.
6. They're too occupied with trying to get rid of their chicken strips.
5. They look way too cool with both hands on the bars or they don't want to
unbalance themselves while standing on the tank.
4. Their skin tight-kevlar-ballistic-nylon-kangaroo-leather suits prevent any
position other than fetal.
3. Raising an arm allows bugs into the armholes of their tank tops.
2. It's too hard to do one-handed stoppies.
1. They were too busy slipping their flip-flop back on.
Top Ten Reasons Why BMW Riders Don't Wave Back
10. New Aerostich suit too stiff to raise arm.
9. Removing a hand from the bars is considered "bad form."
8. Your bike isn't weird enough looking to justify acknowledgement.
7. Too sore from an 800-mile day on a stock "comfort" seat.
6. Too busy programming the GPS, monitoring radar, listening to ipod, XM, or
talking on the cell phone.
5. He's an Iron Butt rider and you're not!.
4. Wires from Gerbings is too short.
3. You're not riding the "right kind" of BMW.
2. You haven't been properly introduced.
1. Afraid it will be misinterpreted as a friendly gesture
Top Ten Reasons Why Dual Sport Riders Don't Wave Back
10. Vibration of knobby tires prevented the rider from taking
his hand off the bars.
9. MX style safety gear was too bright to see you wave.
8. His front fender prevents you seeing him wave back.
7. Was too busy configuring his GPS/Enduro Roll/FishFinder.
6. His rain/wind/thorn/bug/bird proof thousand-dollar jacket
won't allow it.
5. Was too busy re-arranging his 500 pounds of soft-sided
luggage.
4. Doesn't recognize a wave in any language other than German.
3. Too busy splitting lanes/filtering through traffic.
2. One handed wheelies are not easy.
1. On single-track trails you stop, not wave.
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7006
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Hilseplikt?
Plenty av gode grunner for dem som absolutt ikke vil hilse.
Selv hilser jeg på alle mcer, av og til mopeder også. Og kommer til å fortsette med det.
Ha en fortreffelig mc-sommer og husk å hilse
Selv hilser jeg på alle mcer, av og til mopeder også. Og kommer til å fortsette med det.
Ha en fortreffelig mc-sommer og husk å hilse
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Hilseplikt?
I frankrike hilste andre motorsykklister med høyrefoten når de passerte meg i trafikken. Av en eller annen grunn var det ganske mange som passerte meg i paris trafikken.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Sted: Brumunddal
Re: Hilseplikt?
Vi kommunister,eller langt venstre,hilser selvsagt med venstrearmen....
Men konsentrasjonen dreier seg mest om trafikken..
mens en Ural med balje svever i bakhue...
Men konsentrasjonen dreier seg mest om trafikken..
mens en Ural med balje svever i bakhue...
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Nikka
- Innlegg: 32
- Registrert: 19 apr 2012, 08:18
- Motorsykkelen din: HD Sportster 1200 2013
- Sted: In the West...
Re: Hilseplikt?
Morsomt emne, jeg har fått streng beskjed av samboeren om å hilse (Han kjører HD, forresten...) Jeg løfter venstre hånd hvis det ikke er rett strekk, slik at jeg har hånden på styret men hilser likevel. Har sett mange varianter, enkelte holder armen rett ut uansett om det er svinger eller ikke.. det hadde ikke jeg turd!
Og jeg synes det er litt kult å bli hilst på av andre motorsyklister, får deres "anerkjennelse" liksom. Men siden jeg er ny i gamet synes jeg jo alt bare er supergøy og kan ikke vente til neste tur
Og jeg synes det er litt kult å bli hilst på av andre motorsyklister, får deres "anerkjennelse" liksom. Men siden jeg er ny i gamet synes jeg jo alt bare er supergøy og kan ikke vente til neste tur
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
"Sometimes it takes a whole tank of fuel before you can think straight."
"Sometimes it takes a whole tank of fuel before you can think straight."
- Stranger
- Innlegg: 109
- Registrert: 28 feb 2012, 18:38
- Motorsykkelen din: 2004 ktm lc4
- Sted: Byen under skyen (Bergen)
Re: Hilseplikt?
Hilser stort sett alltid men ikke alltid like enkelt og få til gjennom krappe svinger med høl i asfalten. Da blir det ofte ett nikk istedet.
Ekstra morro er det og kjøre atv og hilse på mc, det skaper iblandt artige reaksjoner :-)
Ekstra morro er det og kjøre atv og hilse på mc, det skaper iblandt artige reaksjoner :-)