Gapestokken... Fortjent eller ufortjent?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Ragnhild

Re: Gapestokken... Fortjent eller ufortjent?

Legg inn av Ragnhild »

AJ skrev:
Ragnhild skrev:Godt mulig det, AJ. Men hverken Jalmar eller jeg har den utfordringa
Ok...
så heldige dere er da... :eh :sk?
Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38084
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Gapestokken... Fortjent eller ufortjent?

Legg inn av AJ »

Ragnhild skrev:Bilde
Hu der kan verken jeg eller noen andre putte i gapestokken... :roll ;))
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Ragnhild

Re: Gapestokken... Fortjent eller ufortjent?

Legg inn av Ragnhild »

Ja, det har jo sine fordeler å være uskyldig ;)

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Gapestokken... Fortjent eller ufortjent?

Legg inn av Intruder »

Uskyldighet er prima vare!
Nytt standardspørsmål i våre rettssaler : Har tiltalte tidligere vært
gift eller straffet på annen måte ? :lol :terge :banansplit
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Gapestokken... Fortjent eller ufortjent?

Legg inn av Intruder »

Synes synd på Røkke som må stå til
rette for alle sine påståtte misgjerninger!

Fysj og fysj ! :-# :redface
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Baron von Waffel
Innlegg: 1883
Registrert: 05 nov 2008, 11:11
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Sted: Oslo, Dal/Brenna

Re: Gapestokken... Fortjent eller ufortjent?

Legg inn av Baron von Waffel »

Du kan lure alle en liten stund. Og du kan lure noen hele tiden. Men selv Røkke kan ikke lure både pressen og AP hele tiden.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Gapestokken... Fortjent eller ufortjent?

Legg inn av Intruder »

Jeg kan også lure AP,for jeg er også en APe.... \:D/
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Pollti

Re: Gapestokken... Fortjent eller ufortjent?

Legg inn av Pollti »

Intruder skrev:Jeg kan også lure AP,for jeg er også en APe.... \:D/
Ikke fornærm kjøyreredskapen til Kalsvogna takk ! Ape 50 er fin promilletransport :scratch Bilhøggere tror jeg forresten stemmer Unge Høggere.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38084
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Gapestokken... Fortjent eller ufortjent?

Legg inn av AJ »

Tja... hvorfor ikke, tenkte jeg...
Og tenkte meg om et par ganger... :-k

Om blant annet hvor lurt det egentlig er å trekke fram denne saken igjen.
Blir jo mye støy og meninger av saker som dette...

Men skitt au! Here we go!

Eskil Bike.no redaktør og gapestokkgeneral?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
MT-03
Innlegg: 26
Registrert: 08 nov 2011, 20:07
Motorsykkelen din: Yamaha MT-03

Gapestokken... Fortjent eller ufortjent?

Legg inn av MT-03 »

Er igrunn enig med Eskil her! Dette er veldig negativ omtale for oss motorsyklister.
Nå tror jeg at denne bergenseren som er omtalt ikke er noe annet enn en skrytepave.
Jeg mener at denne type kjøring kan en holde for seg selv.. Å fortelle det til en avis eller andre har kun som formål å være selvskryt..og jeg tror de færreste syns det er noe særlig tøft.

Og som noen andre ymtet frampå med.. Så er nå det mest kriminelle egentlig det faktum at han bruker 5.5 time på å polere sykkelen sin :D

På den annen side så tar jeg alt som kommer fra en avisjournalist med en klype salt.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Gapestokken... Fortjent eller ufortjent?

Legg inn av jhn »

Æ synes denne type uthenging e fullstendig usmakelig. Den unge bergenseren har nok angret på sine uttalelser kontinuerlig siden dette kom på trykk.
De aller fleste unge menn har nok gjort og sagt ting de ikke burde, men for å bli nasjonens hoggstabbe bør man vel egentlig ha gjort no mere galt enn å vise fram sine dårlige evner for langsiktig tenkning, det e tross alt ikke ABB vi snakker om. Æ kjenne mange som har hatt lignende hastigheter på vei, kanskje ikke 300, men 200-250 km/t, som mest sannsynlig er nærmere sannheten for bergenseren også.
Æ vil anta at flere her inne også kjenner folk som har gjort det samme, uten å plassere de i gapestokken
Han fortjener nok sikkert å bli fratatt lappen, men veldig få fortjener at hele landet sitter i en uke roper om hans manglende IQ.
Synes også at det e en smule betenkelig at også profesjonelle skribenter ikke har et mere bevisst forhold til dette
Ellers, så ligger sykkelen hans ute for salg på finn.no, oppgitt med 106 hk, så 300 km/t var nok kanskje ikke helt sant.
Æ må kanskje også si at æ har også kommentert denne saken på en måte æ ikke burde gjort, men det var før det tok helt av og æ fikk tenkt mæ litt om

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Gapestokken... Fortjent eller ufortjent?

Legg inn av SuperMorten »

jhn skrev:Æ synes denne type uthenging e fullstendig usmakelig. Den unge bergenseren har nok angret på sine uttalelser kontinuerlig siden dette kom på trykk.
De aller fleste unge menn har nok gjort og sagt ting de ikke burde, men for å bli nasjonens hoggstabbe bør man vel egentlig ha gjort no mere galt enn å vise fram sine dårlige evner for langsiktig tenkning, det e tross alt ikke ABB vi snakker om. Æ kjenne mange som har hatt lignende hastigheter på vei, kanskje ikke 300, men 200-250 km/t, som mest sannsynlig er nærmere sannheten for bergenseren også.
Æ vil anta at flere her inne også kjenner folk som har gjort det samme, uten å plassere de i gapestokken
Han fortjener nok sikkert å bli fratatt lappen, men veldig få fortjener at hele landet sitter i en uke roper om hans manglende IQ.
Synes også at det e en smule betenkelig at også profesjonelle skribenter ikke har et mere bevisst forhold til dette
Ellers, så ligger sykkelen hans ute for salg på finn.no, oppgitt med 106 hk, så 300 km/t var nok kanskje ikke helt sant.
Æ må kanskje også si at æ har også kommentert denne saken på en måte æ ikke burde gjort, men det var før det tok helt av og æ fikk tenkt mæ litt om
Tror ikke det er farten i seg selv som hisser opp mange. Mange har nok kjørt litt for fort, men det er de færreste som står fram i media og skryter av hva de liksom har gjort. Det er det som stinker, spør du meg... og er forøvrig helt på linje med Eskil.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Gapestokken... Fortjent eller ufortjent?

Legg inn av jhn »

Joda, SuperMorten, det har du rett i. Æ hadde kanskje litt stort fokus på farta i innlegget, men æ nevnte jo også harseleringa med guttens uttalelser til journalisten, og hans IQ. Men nå, etter så mange dager har det mindre betydning om hva man synes e det værste, farta eller offentliggjøringa. Han har sikkert tatt begge poengene nå, gi han litt fred, og la rette instansen ta sæ av den videre fordømmelsen
Det e langt i fra alle som har psyke til å tåle offentlig uthenging over tid, det har man sett flere eksempler på tidligere. Hvordan psyke denne karen har, vet ikke æ. Det e nok nå

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Gapestokken... Fortjent eller ufortjent?

Legg inn av jhn »

En ting til: Folk e bekymret for hvilket bilde bergenseren gir av den jevne motorsyklist ved å si det han gjorde, men æ trur ikke et øyeblikk at "sivilister" får et bedre inntrykk av oss når vi ikke fordømmer farta, men bare det at han gikk ut offentlig. Det bekrefter jo bare at mange antageligvis kjører på samme måte som han gjorde
Hadde debatten dreid sæ om farta, så hadde det vært litt bedre, men det gjør den altså ikke.
Han blir uthengt som en "whistleblower", ikke som en farlig trafikkant.

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2736
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Gapestokken... Fortjent eller ufortjent?

Legg inn av Busa Trond »

Leste dette på Bike i går. Det var da voldsomt til reaksjon da :-k .

Skal ikke støtte denne bergensern, men vi veit jo ikke hva han har sakt heller. Jeg har jo vært i avisen noen ganger, og kan jo ikke si at jeg kjenner igjen noe av som det har blit referert til, kun bilde :-) .
Men har han lagt det frem slik det er skrevet ned, er det jo ikke noe klokt gjort.

Eskil som representere et så stort blad som bike kunne jo vært så voksen og klart seg med det først avsnittet, skulle tro at han var proff på det med utalelser, men han rabbler jo ned at han ikke er en mann osv, opp og ned i mente. Skulle tro dette var skrevet av en mann som ikke jobber i et stort magasin.

Det som setter mc i dårlig lys er jo at noen kan / media, forbinde mc miljøet med vold, drap, hvitvasking av penger og narkotika osv. Det er inntrykket jeg har fått på tv.
At det er folk som kjører for fort etter norsk lov må man nok regne med. Det er også noe Eskil selv sier han gjør, han kan nok grensa på hvor fort man kan kjøre før man ikke er mann lenger. Leser man på forum, blader osv, er det masse fokus på kubbik, effekt, dekk, effektanlegg, PC osv. Slikt er veldig viktig her til lands som det stort sett er bare 60 og 70 grense :scratch . Holdt lenge med 125 kubikk sykler her =; .

Det gikk heldigvis bra med denne ulovelige turen i en tunnel i norge. Fare for dyr og barn som lekte er vell minimal inne i en tunnel, må ha vært en greveling i takket da :D .
Husk at hvis han hadde kjørt så fort et annet sted, så kunne det det jo ha vært lovelig. Flere land, steder med fri fart hvor dette ikke hadde vært noe sak. Men selvfølgelig skal man ikke gjøre dette her til lands.

Enig i at dette var en dum sak som ikke skulle ha kommet i media.
Kjør pent og lovelig alle samme, vi har ingen og miste :thumleft :thumleft


(Konklusjon: kjør sakte og hold kjeft :lol :lol )

Svar