Jeg kan ikke si meg mer enig!!!Geir skrev:Å si til en journalist at han har vært så tåpelig er jo bare sørgelig - kun fjortiser og vakuumhoder synes at det der er tøft.
At det går ann.

Jeg kan ikke si meg mer enig!!!Geir skrev:Å si til en journalist at han har vært så tåpelig er jo bare sørgelig - kun fjortiser og vakuumhoder synes at det der er tøft.
Gla jeg kjører Yamaha akkurat nå merka jegRoJo skrev:Pass opp dere som kjører BMW http://www.vg.no/nyheter/utrolige-histo ... d=10057535
Mulig han har et poeng, men ikke i forhold til tema, store deler av landet har lang vei til nærmeste bane. Å bruke det som unnskyldning/forklaring/argument blir en smule søkt, i mitt hode.Geir skrev:Men ett poeng har han; her på vestlandet må man kjøre i overkant langt for å komme seg på bane. ..... kun fjortiser og vakuumhoder synes at det der er tøft.
Yepp på mange måter søkt, men ikke desto mindre har han et poeng; Her på vestkysten ligger kongerikets nest største by og vi er tross alt en del sjeler samlet her i vestlandsfylkene, men så vidt jeg vet er det bare tre baner i kongeriket - 2 på østlandet (Våler og Rudskogen) og en oppe i nord (ACR). Ellers kan jo de fleste på rett side av langfjellene og i grensenære strøk nordover også forlyste seg med nabolandets fasiliteter uten å måtte kjøre i dagevis. Kluet her er altså at om det hadde vært en bane innen rimelig nærhet her hadde kanskje den aktuelle løken unnlatt å leke seg med andres liv og helse på off. veg og heller tatt ut toskeskapen på bane under noenlunde kontrollerte former...jhn skrev:Geir skrev:Men ett poeng har han; her på vestlandet må man kjøre i overkant langt for å komme seg på bane. ..... kun fjortiser og vakuumhoder synes at det der er tøft.jhn skrev:Mulig han har et poeng, men ikke i forhold til tema, store deler av landet har lang vei til nærmeste bane. Å bruke det som unnskyldning/forklaring/argument blir en smule søkt, i mitt hode.
Tja, det blir vel opp til det enkelte individ å bestemme i den ytterste konsekvens, men nå er det jo slik at det er satt en grense for når lappen ryker så det er vel én (av mange - avhengig av hvem man spør...) faseovergang mellom de nevnte tilstander... For min del legger jeg med gjerne opp mot nårykerlappengrensen når det er nødvendig og når forholdene tilsier at det kan være forsvarlig, men jeg legger meg også under fartsgrensen hvis forholdene tilsier det. Jeg lever i den villfarelse at de fleste av oss to-beinte er oppsatt med en noenlunde fungerende hjerne som gjør oss i stand til å foreta rasjonelle vurderinger. Men jeg vet også at hos enkelte er det slik at "lyset er på men det er ingen hjemme" - jeg mistenker vår mediakåte sjetongje for å være i den kategorien når det kommer til mc-kjøring og selvsensur.jhn skrev:Ved hvilken fart går man over fra å være en frisk, sportslige, aktiv motorsyklist til å bli et vakumhode. Ved fartsgrensa? Førerkortgrensa? 150 km/t? 200 km/t
jhn skrev:Det finnes nok mange flere vakumhoder blandt norske motorsyklister enn vi liker å tenke på.![]()
Som sagt, dessverre er det ting som tyder på det... Slike soppknotter setter ikke oss ordinære mc-fører i noe videre godt lys.jhn skrev:Men at han velger å fortelle om det i media, kan kanskje tyde på at det ikke er bare når han kjører, han har vakum.
:-)å
Helt enigRuneMC skrev:Jeg kaller slike "frøhuer"
Dvs hjerne på størrelse med et frø, men det kan på sikt spire og gro og muligens (men ikke sikkert) utvikle noe bedre gangsyn/forståelse...
Dårlig PR ihvertfall
AJ skrev:[klippe...]
[...] selv om journalistene kom med sine sedvanlige spørsmål om nødvendigheten av høy effekt og toppfart på motorsyklene våre...
Snikkeren skrev:Man sier at man trenger effekten for å komme seg unna farlige situasjoner.![]()
Toppfart er da helt urelevantGeir skrev:Snikkeren skrev:Man sier at man trenger effekten for å komme seg unna farlige situasjoner.![]()
Javisst ja, sånn var det.... Toppfarten da? Bare en tilfeldig funksjon av effekten eller...?
Er ikke uenig med deg sånn sett, men neppe noe godt svar når "(...) journalistene kom med sine sedvanlige spørsmål om nødvendigheten av høy effekt og toppfart på motorsyklene våre..." som AJ skriver oppi her....JohnnyTh skrev:Toppfart er da helt urelevantGeir skrev:Snikkeren skrev:Man sier at man trenger effekten for å komme seg unna farlige situasjoner.![]()
Javisst ja, sånn var det.... Toppfarten da? Bare en tilfeldig funksjon av effekten eller...?