Triumph Tiger Explorer 1200

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
ZZR-Erling

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av ZZR-Erling »

Andreas skrev:Å si at Multistradaen hadde brukt opp to svingarmer blir vell litt feil å si.. Sykkelen ble ikke ukjørbar med det som skjedde og manglende kjedevedlikehold og ettersyn var vell hovedgrunnen til at det skjedde :-k

I forhold til mange andre sykler i langtester jeg har lest i Motorrad, hadde Multistradaen få feil. Og de fleste bare enkle, små feil, som f.eks at batteriet i nøkkelen ble flatt osv.. Men nå har jo jeg en slik, så da må jeg forsvare den :thumleft hehe

Alt i alt, så trur jeg ALLE disse syklene er kjempegode! Valget burde dreie seg mest om følelse, "vil-ha-faktor", design man liker osv :vs
Nå har jeg aldri vært borti eller hørt om slike skader som bildene viser, men mulg du har rett, uansett synes jeg det var en grov slitasje på svingarmen. Også to ggr innenfor 30k km.. :-)å

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av Andreas »

Nå har jeg også inntrykk av at de bruker redskapen ganske hardt i disse langtestene. Kombinert med mange forskjellige brukere, så blir vell kanskje ikke ettersynet så veldig voldsomt? Å sykkelen blir jo kjørt i grupper med sykler som har bildrivverk med aksling og vinkeldrev :P :p

Uansett så bekymrer ikke jeg meg over dette. Jeg vasker og steller såpass ofte med sykelen, at jeg kommer til å merke fort om det begynner å bli slitasje på kjedeglideren. Sålangt etter snart 6000km viser den ivertfall ingen tegn til slitasje :vs

Edit:

Det er jo kjempebra at noen driver med slike lange, harde tester, uavhengig av produsenten. Da vil jo vi som konsumenter tidligere få se hvordan redskapen holder seg :D

ZZR-Erling

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av ZZR-Erling »

Andreas skrev:Nå har jeg også inntrykk av at de bruker redskapen ganske hardt i disse langtestene. Kombinert med mange forskjellige brukere, så blir vell kanskje ikke ettersynet så veldig voldsomt? Å sykkelen blir jo kjørt i grupper med sykler som har bildrivverk med aksling og vinkeldrev :P :p

Uansett så bekymrer ikke jeg meg over dette. Jeg vasker og steller såpass ofte med sykelen, at jeg kommer til å merke fort om det begynner å bli slitasje på kjedeglideren. Sålangt etter snart 6000km viser den ivertfall ingen tegn til slitasje :vs

Edit:

Det er jo kjempebra at noen driver med slike lange, harde tester, uavhengig av produsenten. Da vil jo vi som konsumenter tidligere få se hvordan redskapen holder seg :D
Jeg synes også det er merkelig, og tror nok det at de som følger med på kjedevedlikeholdet, unngår dette. Har man kjørt 6000km og dette ikke har skjedd, må jo det bevise at dette kan unngås med nevnte vedlikehold.
En jævlig rå bike, men for dyr for meg, tror jeg da, skal bytte i 2015 antar jeg, så man får nu se da, men jeg antar at i hvertfall Super Tenereen er uaktuel, sammens med Versysen. For tiden "nøyer" jeg med min ZZR1400 :D
Sist redigert av ZZR-Erling den 23 okt 2012, 21:03, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Hjernen
Innlegg: 802
Registrert: 14 des 2010, 11:07
Motorsykkelen din: 1996 Honda NTV 650 (Revere)
Sted: Porsgrunn

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av Hjernen »

mekkern skrev:men MB 5 Ruler..... :prf
Bilde
Har hatt en slik en, bare at min var blå,
jeg hadde også det vi kalte "crosser-utgaven" av den;

MT50

Bilde

.....tror jeg har et bilde av den et sted, leite litt tror je......

Herregud disse minner.......

Edit; mener ramma på disse to var like, bare lengre fremgaffel og dempere bak??
Hvis en gjør slik, funker det da tru??

Member of Festus Mc Porsgrunn.

Klubbens hjemmeside er nå oppe å går: http://festusmc.wix.com/homepage
Min youtubekanal: http://www.youtube.com/user/h1ern1?feature=mhee
Photobucket: http://s5.photobucket.com/albums/y176/Hjernen/
Klassisk Honda-forum: http://forum.classichonda.no/index.php
Siste turen er om http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... 20sesongen

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37838
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av AJ »

Fant en ganske grundig test av denne sykkelen som jeg tror flere enn meg kan synes det er interessant å lese:

http://www.mcnews.com/mcn/model_eval/2012AugTriTgr.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
henry
Innlegg: 40
Registrert: 03 jun 2011, 11:13
Motorsykkelen din: Triumph
Sted: Sandefjord

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av henry »

AJ skrev:Fant en ganske grundig test av denne sykkelen som jeg tror flere enn meg kan synes det er interessant å lese:

http://www.mcnews.com/mcn/model_eval/2012AugTriTgr.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Rart med tester, de er enten for eller mot (motor eller handling). Bildene her tok
Jeg av en 800 XC i Milano. Fet demper oppsett.
Bilde
Bilde
Bilde

Brukeravatar
henry
Innlegg: 40
Registrert: 03 jun 2011, 11:13
Motorsykkelen din: Triumph
Sted: Sandefjord

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av henry »

AJ skrev:Fant en ganske grundig test av denne sykkelen som jeg tror flere enn meg kan synes det er interessant å lese:

http://www.mcnews.com/mcn/model_eval/2012AugTriTgr.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Rart med tester, de er enten for eller mot (motor eller handling). Bildene her tok
Jeg av en 800 XC i Milano. Fet demper oppsett.
Bilde
Bilde
Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37838
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av AJ »

"Pimp my Explorer" ;-)
Noen go'biter her, sku' je mene... ;e :jada:

http://www.pca-one.com/search.asp?searc ... 20Explorer" onclick="window.open(this.href);return false;
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av ojda »

Så kan man jo fortsette å pimpe med nye aluboxer fra Givi.
Ingen tvil om at topplading gir god plassutnyttelse :thumleft

Bilde
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
henry
Innlegg: 40
Registrert: 03 jun 2011, 11:13
Motorsykkelen din: Triumph
Sted: Sandefjord

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av henry »

Montert Touratech@ skjerm hever og høyt feste til tomtom
Brakett
Bilde
Montert
Bilde
Gps feste
Bilde

Bilde

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av ojda »

Dæven! Detta var
mye stål for å feste en gps :-)å
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
henry
Innlegg: 40
Registrert: 03 jun 2011, 11:13
Motorsykkelen din: Triumph
Sted: Sandefjord

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av henry »

Var mye ja enig det, men ikke den store vekten. Var ute etter å kunne låse
den under små stopp uten å pakke vekk all gadget :scratch

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av ojda »

Jada, Touratech har flotte låsestativer, å selvom det koster er det veldig nyttig :thumleft
Men ellers må jeg si at Triumph sitt eget gps-stativ er nesten lekkert, men
der sitter jo ikke enheten låst da :redface
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
henry
Innlegg: 40
Registrert: 03 jun 2011, 11:13
Motorsykkelen din: Triumph
Sted: Sandefjord

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av henry »

Kveldstur i dag :-)

Bilde

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av ojda »

Fint bilde :mk
Godt å se at det fortsatt lusker Tigere i skogsbrynet :prop:
Min er litt frossen av seg, og har gått i hi :sorry
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Svar