Hva FA.. gir deg rett til å kjøre for fort?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Hjernen
Innlegg: 802
Registrert: 14 des 2010, 11:07
Motorsykkelen din: 1996 Honda NTV 650 (Revere)
Sted: Porsgrunn

Re: Hva FA.. gir deg rett til å kjøre for fort?

Legg inn av Hjernen »

RuneMC skrev:Norge er jo litt spesielt da... 80 soner som er skiltet ned til 70 og 60 utifra politiske (og ikke faglige) grunner f.eks.

Sånn sett er jeg enig med endel i at fartsgrensene er kunstig lave noen steder og igjen tilbake til det spesielle med Norge med at fart blir straffet på linje med (eller mer) enn tung voldsbruk... Leste meg opp på bøte-regimet i Danmark før en ferie der - og det var hyggelige satser på 500 kr pr 10 km/t for fort. Mer alvorlig ble det først når man kom opp i 50-60% over fartsgrensen - og det er helt greit.
Fikk du ikke med deg at hvis du bryter flere lover så LEGGES bøtene sammen?? :-)å
Kan fort bli dyrt da å prøve å stikke av...

[video]http://www.youtube.com/watch?v=K_bhyNRKJeE[/video]
[video]http://www.youtube.com/watch?v=YAB8Lt_n6no[/video]
Hvis en gjør slik, funker det da tru??

Member of Festus Mc Porsgrunn.

Klubbens hjemmeside er nå oppe å går: http://festusmc.wix.com/homepage
Min youtubekanal: http://www.youtube.com/user/h1ern1?feature=mhee
Photobucket: http://s5.photobucket.com/albums/y176/Hjernen/
Klassisk Honda-forum: http://forum.classichonda.no/index.php
Siste turen er om http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... 20sesongen

mekkern
Innlegg: 7640
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Hva FA.. gir deg rett til å kjøre for fort?

Legg inn av mekkern »

fy f... var ikke snauere enn at de dro gjennom landsbyen med 50 sone i 180kmh-er politiet unntatt de fysiske lover fordi de har "kurs i utrykningskjøring"? forbikjøringer i 170kmh med møtende biler også..
De kunne latt ham stikke og prøvd å ringe ham inn først eventuellt tatt ham senere.

kan jeg kjøre slik trygt hvis jeg har slike kurs som polisen?de kan forresten bruke håndholdte mobiltelefoner også under kjøring...
hørte på filmen at han likte litt spenningen også...hu ved siden hadde litt skrekkblandet fryd...

men kommer VI et par km over grensen så sitter de å gliser:gikk litt fort dette.... :orefk
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Hjernen
Innlegg: 802
Registrert: 14 des 2010, 11:07
Motorsykkelen din: 1996 Honda NTV 650 (Revere)
Sted: Porsgrunn

Re: Hva FA.. gir deg rett til å kjøre for fort?

Legg inn av Hjernen »

Danskene har vel de samme reglene som oss men de har også unntaket at de skal
stoppes med alle midler først... Nå er vel også denne filmen litt ekstrem og har
vært ganske høyt oppe i systemet/regjeringen der nede mtp såkalt "maktmisbruk"...
Hvis en gjør slik, funker det da tru??

Member of Festus Mc Porsgrunn.

Klubbens hjemmeside er nå oppe å går: http://festusmc.wix.com/homepage
Min youtubekanal: http://www.youtube.com/user/h1ern1?feature=mhee
Photobucket: http://s5.photobucket.com/albums/y176/Hjernen/
Klassisk Honda-forum: http://forum.classichonda.no/index.php
Siste turen er om http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... 20sesongen

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3459
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hva FA.. gir deg rett til å kjøre for fort?

Legg inn av JohnnyTh »

Sånn jeg ser det så setter politiet helt klart sivile i fare med denne biljakten. Siviles sikkerhet er viktigere en å ta en fartssynder i mitt hode.

Men er det altså noen her inne som synes BMW'en son kjøring er helt grei for han var flink?
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2745
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hva FA.. gir deg rett til å kjøre for fort?

Legg inn av simpson »

fireman skrev:Hmmm,. det ser ut som emnet engasjerer iallefall, og da blir jeg glad! :-)

Det mer enn ante meg at noen ville bli provosert av overskriften, jeg håper at innholdet var litt mer nyansert og at dette har et dypt og alvorlig budskap?
Poenget var vel å prøve å vekke bevisstheten hos noen av dem som kanskje har en likegyldig holdning og adferd til dette med å tøye både loven og moralske grenser.
Moralsk så er det ikke bedre å ikke stoppe på fullstopp en natt du er alene på veien, ikke stoppe for fotgjenger ved fotgjengerfelt enn å kjøre for fort. Eller snyte på skatten for den saks skyld.
Men å være likegyldig fordi en drar på litt av og til når situasjonen tilsier det? NOPE.....
Er det forskjell på å kjøre 200 kmt på en 6 felts motorvei i norge kontra tyskland, rent bortsett fra at du bryter loven i norge?
I tyskland ville ingen hevet ett øyebryn, heller ligget bak og blinket med lysene og ville forbi.
Er det uforsvarlig kun i norge pga lave fartsgrneser eller er alle som kjører over 90 kmt i tyskland uforsvarlige ekstreminister som ikke har bedre vett?
Jeg mener det går fint ann å kjøre i 260 kmt i rette situasjoner uten å utsette alle andre for direkte livsfare og bli stemplet for å være umoralsk med dårlige holdninger.
At risikoen for ulykker øker med farten er noe alle veit, men det er ikke dermed sagt at du skriver dødsdommen din med en gangn du bryter en viss grense.

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: Hva FA.. gir deg rett til å kjøre for fort?

Legg inn av Svein2 »

Ikke lett å være politi heller, de har krav fra samfunnet at de skal plukke
"råkjørere" ut av veien men så fort de starter en biljakt får de kritikk for at de gjør jobben sin.
Hva skjer hvis de ikke tar opp jakten eller avslutter den, vil ikke neste som har politi etter seg
tro at bare han/hun kjører fort og rått nok så gir de opp.
Ofte er også andre årsaker enn fart at noen prøver stikke av.
Jeg mener at politi skal gjøre det de kan for å få tak i den som prøver å stikke av, vil tro det blir
farligere i trafikken hvis de får rykte på seg at de gir opp for lett.

Ellers syns jeg Fireman`s innlegg var meget bra. Håper jeg husker noe av det til sesongen begynner igjen. :prop:

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hva FA.. gir deg rett til å kjøre for fort?

Legg inn av jhn »

norseXL skrev:
jhn skrev:
norseXL skrev:Politisk korrekt tråd, eneste riktige svar er å innlever testiklene sine.
Kanskje vi skal sende de til deg, for du ser tydeligvis en sammenheng mellom trådens tema og store synlige testikler.
Men sånn har det vel alltid vært, noen kjører sykkel for å fremheve sin ... et eller annet, eller for å kompensere for ... et eller annet, mens andre kjører bare for å kjøre, uavhengig av størrelse og antall testikler
Sende de til meg? Æ har mine sjekk dine egne.
Ja, no har æ sjekka, både målt og veid, begredelige greier. Så vi konkluderer med at du har de blåeste, sideste og tyngste.
Men æ trur æ sitt litt behageligere enn du gjør

Brukeravatar
fireman
Innlegg: 451
Registrert: 14 jun 2004, 17:41
Motorsykkelen din: Kawa ER5
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Re: Hva FA.. gir deg rett til å kjøre for fort?

Legg inn av fireman »

simpson skrev: Jeg mener det går fint ann å kjøre i 260 kmt i rette situasjoner uten å utsette alle andre for direkte livsfare og bli stemplet for å være umoralsk med dårlige holdninger.
At risikoen for ulykker øker med farten er noe alle veit, men det er ikke dermed sagt at du skriver dødsdommen din med en gangn du bryter en viss grense.
Jeg vet ikke om jeg gidder å legge så mye mer krefter i å få deg hverken til å forstå hva jeg mener eller tro at du har evne til å ta dette innover deg, men jeg prøver litt til.
simpson skrev:Er det forskjell på å kjøre 200 kmt på en 6 felts motorvei i norge kontra tyskland, rent bortsett fra at du bryter loven i norge?
I tyskland ville ingen hevet ett øyebryn, heller ligget bak og blinket med lysene og ville forbi.
Er det uforsvarlig kun i norge pga lave fartsgrneser eller er alle som kjører over 90 kmt i tyskland uforsvarlige ekstreminister som ikke har bedre vett?
En vesentlig forskjell med kjøring i f.eks Tyskland kontra i Norge er at der er det lagt tilrette for høyhastighetskjøring, og ikke minst er andre trafikanter vant til å forholde seg til denslags daglig. Veistandarden er som regel bedre, av- og påkjørsler er mye mer oversiktlige, veiskuldrene er bredere etc etc. Skoggrensene er trukket lenger vekk fra veibanen mht dyr.

Selvsagt kan du kjøre en hel masse ganger i høy hastighet uten at det skjer uhell hvis du er heldig, det har jeg selv gjort (..ikke 260 kmt riktignok, men fort nok til at jeg er flau over å innrømme det i dag). Jeg var mye yngre, og følte som deg at jeg hadde full kontroll, og må nok innrømme at jeg ikke tenkte så mye på konsekvensene av mine handlinger. Egentlig var det vel aldri i mine tanker at det skulle kunne gå galt, jeg var på den tiden absolutt blant de topp 70%!!! Jeg har etter hvert forstått hvor tåpelig mine handlinger var, og hvor mye jeg faktisk overlot til flaks og tilfeldigheter. Hvis ting skjer i slike hastigheter er ikke oddsen særlig på din side, det tror jeg du er enig i? Men du har kanskje aldri opplevd noen "close calls"? Enten er du særdeles dyktig, har ikke kjørt så lenge, eller så kan du rett og slett ha hatt flaks kanskje? Men tro meg, dersom du fortsetter som du stevner, så vil du høyst sannsynlig en vakker dag forstå hva jeg mener.
Hvis du ikke er fornøyd med det du har,
ville ikke hele verden, om du eide den,
kunne gjøre deg lykkelig.

norseXL
Innlegg: 48
Registrert: 13 aug 2011, 13:01
Motorsykkelen din: Sportster 1250

Re: Hva FA.. gir deg rett til å kjøre for fort?

Legg inn av norseXL »

jhn skrev:
norseXL skrev:
jhn skrev:
norseXL skrev:Politisk korrekt tråd, eneste riktige svar er å innlever testiklene sine.
Kanskje vi skal sende de til deg, for du ser tydeligvis en sammenheng mellom trådens tema og store synlige testikler.
Men sånn har det vel alltid vært, noen kjører sykkel for å fremheve sin ... et eller annet, eller for å kompensere for ... et eller annet, mens andre kjører bare for å kjøre, uavhengig av størrelse og antall testikler
Sende de til meg? Æ har mine sjekk dine egne.
Ja, no har æ sjekka, både målt og veid, begredelige greier. Så vi konkluderer med at du har de blåeste, sideste og tyngste.
Men æ trur æ sitt litt behageligere enn du gjør
Jøss, måtte tydeligvis ha truffet ett ømt punkt, slapp no av mann.
Voldsomt så mye du klarte å lese ut av en kommentar, konkludere kan du også, flink.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2745
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hva FA.. gir deg rett til å kjøre for fort?

Legg inn av simpson »

fireman skrev:
simpson skrev: Jeg mener det går fint ann å kjøre i 260 kmt i rette situasjoner uten å utsette alle andre for direkte livsfare og bli stemplet for å være umoralsk med dårlige holdninger.
At risikoen for ulykker øker med farten er noe alle veit, men det er ikke dermed sagt at du skriver dødsdommen din med en gangn du bryter en viss grense.
Jeg vet ikke om jeg gidder å legge så mye mer krefter i å få deg hverken til å forstå hva jeg mener eller tro at du har evne til å ta dette innover deg, men jeg prøver litt til.
quote]



Dette handler ikke om jeg evner å ta dette innover meg, men påstand om at du er uforvarlig og moralløs om du kjører for fort.
Alle forstår at det kan være farlig å kjøre fort, men ikke at det er spørsmål om når du kjører deg og alle andre rundt ihjel, for det vil jeg gjøre før eller senere ifølge din mening.
Virker som om at du stempler alle som har kjørt for som notoriske grisekjørere, uansett hvor og alltid.
Jeg er mye mere bekymret for andre trafikanter som bevisst eller ubevisst totalt neglisjerer motorsykkelister.
Hvis du ser på dødsstatestikken for mc, så er den relativt lav, ca 15 i året og fortsatt dalenede.
I ditt distrikt så vet jeg ihvertfall om tre døde hittil i år, fellesnevner er stjålet sykkel.
Hvis du ser vekk fra de som kjører stjålet sykkel, uten lappen eller kjørt i rus og ulykker der bilist er skyld for hendelsen har du ikke mange, rene dødsulykker på sykkel. Ett par i året kanskje.
De som stjeler sykkel eller kjører i rus hører ikke på deg eller myndigheter og leser vel neppe inlegg på mcsiden heller.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hva FA.. gir deg rett til å kjøre for fort?

Legg inn av jhn »

norseXL skrev:
jhn skrev:
norseXL skrev:
jhn skrev:
norseXL skrev:Politisk korrekt tråd, eneste riktige svar er å innlever testiklene sine.
Kanskje vi skal sende de til deg, for du ser tydeligvis en sammenheng mellom trådens tema og store synlige testikler.
Men sånn har det vel alltid vært, noen kjører sykkel for å fremheve sin ... et eller annet, eller for å kompensere for ... et eller annet, mens andre kjører bare for å kjøre, uavhengig av størrelse og antall testikler
Sende de til meg? Æ har mine sjekk dine egne.
Ja, no har æ sjekka, både målt og veid, begredelige greier. Så vi konkluderer med at du har de blåeste, sideste og tyngste.
Men æ trur æ sitt litt behageligere enn du gjør
Jøss, måtte tydeligvis ha truffet ett ømt punkt, slapp no av mann.
Voldsomt så mye du klarte å lese ut av en kommentar, konkludere kan du også, flink.
Ømt punkt? Javisst, det e jo det ømmeste punktet på kroppen omtrent. Har du aldri fått dæ en skikkelig "bjelleklang"?
Æ ser jo no at æ skulle ha slengt på en smiley av et eller annet slag for å understreke at det ikke e alt æ tar like alvorlig, men men ...

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Hva FA.. gir deg rett til å kjøre for fort?

Legg inn av Banditmannen »

I den grad baller, og størrelse på disse, er måleenhet for noe som helst, vil jeg påstå at trådstarter vinner... 8)

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Hva FA.. gir deg rett til å kjøre for fort?

Legg inn av ejs »

Banditmannen skrev:I den grad baller, og størrelse på disse, er måleenhet for noe som helst, vil jeg påstå at trådstarter vinner... 8)
:vs
Hah,skulle sett de ballene jeg hadde i 1974,da måtte jeg avbryte kjøreopplæringa til lettmc pga.dem..
:D
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Hva FA.. gir deg rett til å kjøre for fort?

Legg inn av Carpa »

Godt å høre at det har med baller å gjøre, da vil jo jeg bestandig kjøre pent ;-)


Sent from my Galaxy using Tapatalk
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Hva FA.. gir deg rett til å kjøre for fort?

Legg inn av Pollti »

Skjønner ikke hvorfor så mange har det så travelt jeg ? Muligens det kommer av mine 2 jern hester som ikke er mye å skryte av. De yter ca 32 hk tilsammen. :sorry Går fort nok for meg.
På bilfronten står det bedre til mht hestene til disposisjon. Men jeg føler fremdeles ikke for å bruke alle sammen samtidig. Hvorfor har jeg de da ? Jo, jeg nyter å eie de ! Å bruke de til å kjøre meg,eller andre, ihjel er ikke noe mål. Trenger ikke å bevise noe hvis jeg ikke vil og det vil jeg veldig sjelden.(For ikke å si aldri) Jeg misunner ikke mennesker som Fireman som frivillig skraper gørra våres ut av vrakgodset vi har kjørt eller møtt. En ting er at vi risikerer å bli drept en annen ting er smerten vi påfører menneskene rundt oss. Verdt å tenke på syntes jeg.
Noen er glade i oss ! Utrolig nok :scratch

Svar