MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6981
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr

Legg inn av kjellv »

AJ skrev: Tror jammen jeg fant bildene og litt tekst på hvordan jeg gjorde dette :-)
Sjekk her - på Carpe-TDM.net:
http://www.carpe-tdm.net/ipb/index.php? ... entry93688" onclick="window.open(this.href);return false;
Og så med originalverktøyet også gitt :prf Imponerende! Slikt er jeg vant til at det kun egner seg til "nødverktøy"

Jeg ser at du og har løsna radiatorfestene, men at du jobbet gjennom ramma fra sidene. Det var faktisk ikke mye ekstra jobb å løsne radiatoren helt og bikke den fram, og ikke så trangt å ta begge pluggene fra høyresida.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38150
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr

Legg inn av AJ »

kjellv skrev:
AJ skrev: Tror jammen jeg fant bildene og litt tekst på hvordan jeg gjorde dette :-)
Sjekk her - på Carpe-TDM.net:
http://www.carpe-tdm.net/ipb/index.php? ... entry93688" onclick="window.open(this.href);return false;
Og så med originalverktøyet også gitt :prf Imponerende! Slikt er jeg vant til at det kun egner seg til "nødverktøy"

Jeg ser at du og har løsna radiatorfestene, men at du jobbet gjennom ramma fra sidene. Det var faktisk ikke mye ekstra jobb å løsne radiatoren helt og bikke den fram, og ikke så trangt å ta begge pluggene fra høyresida.
Løsner gjerne minst mulig...
Funka helt strålende med originalverktøyet, ja!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

bergenser83
Innlegg: 351
Registrert: 05 nov 2010, 12:46
Motorsykkelen din: Yamaha XT 600k-1991

Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr

Legg inn av bergenser83 »

fikse skrev:
bergenser83 skrev:vasket den da veisaltet lå "i klumper" på eksos og hjul
I know the feeling :knegg
Det går litt ACF-olje for tiden. Men så ser den faktisk ganske så hel og fin ut, under all skitten :thumleft

har du en link på denne? bruker du den på varme deler også? eksos osv? jeg er redd saltet skal gjøre en del skade i løpet av vinteren :(

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr

Legg inn av fikse »

bergenser83 skrev:
fikse skrev:
bergenser83 skrev:vasket den da veisaltet lå "i klumper" på eksos og hjul
I know the feeling :knegg
Det går litt ACF-olje for tiden. Men så ser den faktisk ganske så hel og fin ut, under all skitten :thumleft

har du en link på denne? bruker du den på varme deler også? eksos osv? jeg er redd saltet skal gjøre en del skade i løpet av vinteren :(
Du finner i bøtte og spann på ebay. Utfordringen er at det er blitt forbudt å sende væske (eller er det spray?) med engelsk post, så de fleste vegrer seg.

Jeg bruker en sånn litersflaske med en mini sprayflaske hvor en pumper opp trykket for hånd.

Søk etter "acf 50" på ebay :-)

Husker ikke om det er norske forhandlere for stoffet, men det var nå uansett en grunn til at jeg valgte å handle på ebay en gang i tiden (har handlet noen ganger nå).

Med den beholderen jeg har nå, ser det ut til at jeg bruker litt under en halvliter på en vinter. Så den er drøy. Ja, sprayer alt bortsett fra skivebremsen og dekkene. Rubb og stubb. Spesielt inn i alle kontakter/brytere. Null problem selv med vann-frost-vann-frost-salt-frost. Det fester seg jo mye dritt på oljen, så sykkelen ser fort jæ.. ut, men under skitten er det god tilstand.

Et must for vinterkjøring :thumleft
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
ole m.
Innlegg: 313
Registrert: 07 feb 2010, 23:10
Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.
Sted: Oslo

Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr

Legg inn av ole m. »

Rust Check Norge importerte ACF-50 tidligere i alle fall, men fant ikke noe info om dette på sidene der lenger.

Rust Check Norge
Rustad Bruk
1850 Mysen
69 89 32 20

http://www.rustcheck.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974

ZZR-Erling

Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr

Legg inn av ZZR-Erling »

ZZR-Tom skrev:
ZZR-Erling skrev:
OMAAS skrev:Skiftet til wilbers på min xj 900, da skulle det være 15 mm mindre luftkammer enn orginalt.
Er det noen endringer på din sykkel?
På min skal det være 12mm mer.
Demperen bak var wilbers og? Ka kosta demperen og fjærene?
Kjøpte fjærene og olje gjennom Maarten Mager: http://www.maartensimport.no/" onclick="window.open(this.href);return false;
Demperen via eBAY, finner ikke linken der lenger, men det var fra disse tror jeg: http://www.gs-parts.de/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr

Legg inn av ZZR-Tom »

ZZR-Erling skrev:
ZZR-Tom skrev:
ZZR-Erling skrev:
OMAAS skrev:Skiftet til wilbers på min xj 900, da skulle det være 15 mm mindre luftkammer enn orginalt.
Er det noen endringer på din sykkel?
På min skal det være 12mm mer.
Demperen bak var wilbers og? Ka kosta demperen og fjærene?
Kjøpte fjærene og olje gjennom Maarten Mager: http://www.maartensimport.no/" onclick="window.open(this.href);return false;
Demperen via eBAY, finner ikke linken der lenger, men det var fra disse tror jeg: http://www.gs-parts.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
Eg trur eg får kun ta framdemperane med det første, siden det er dei som er svake, for meg som kjører solo altso.

superduper
Innlegg: 96
Registrert: 03 jan 2013, 19:55
Motorsykkelen din: Old School CHOPPER!

Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr

Legg inn av superduper »

Idag fikk jeg tilpasset ny og smalere sal min GSX 750! Krevde litt kapping av bakramma (kortet den ned samt. fjernet unødvendige fester). Så sykkelen har begynt å komme seg.. Nå gjenstår det å sveise "loop", kappe litt i skumgummien i setet, kjøpe nytt baklys samt. skiltfeste og vente til clip-on og gaffelbelger kommer frem i posten. Fortell meg gjerne hva dere syns:)

Bilde

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr

Legg inn av ArcticTiger »

:vs Velkommen hit :thumleft , og det ser super-dupert ut :knegg
Du må vise oss Honda 350n din og :yeyeye

superduper
Innlegg: 96
Registrert: 03 jan 2013, 19:55
Motorsykkelen din: Old School CHOPPER!

Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr

Legg inn av superduper »

Hihi.. Takk for det:) Tja.. Kan vel si noen få ord om den hvertfall. Har ikke fått tatt noen ordentlige bilder av den..

I utgangspunktet en 74' CB 350 K4. Litt småredd for å møte på en "ordentlig entusiast" med denne da den fraviker en smule fra originalt... Hehe.

Nytt sete
et par småmodifikasjoner på bakramma
32" Pulverlakkert dragbar
Tilpasset bakoversett (rear-set)
Fjernet speedometer/turteller
Fjernet unødvendig elektrisk - alt som står igjen er kjørelys foran og bak samt. bremselys
+ litt annet stæsj som jeg ikke kommer på i farta

Mangler i utgangspunktet å senke den litt og lakkere den.. Tenkte å kappe et par cm i fjærene foran og montere 280mm dempere bak.. Går litt frem og tilbake på dette.. Er litt redd for at den skal bli litt VEL lav.. Samtidig lurer jeg også på å selge den... Blir liksom ikke brukt så mye nå som bobberen snart er ferdig og 750en begynner å få form. :-k

Brukeravatar
maglil
Innlegg: 105
Registrert: 16 feb 2011, 22:24
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09 SP 2021
Sted: Lillestrøm

Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr

Legg inn av maglil »

Denne helga har jeg montert tåkelys og varmehåndtak på min Super Tenere 1200 World Crosser :D :thumleft
WP_20130106_003.jpg
WP_20130106_005.jpg
WP_20130106_006.jpg
xWP_20130106_002.jpg
Magnus
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Maglil

"Life is what happens to you while you're busy making other plans."

X- 86-Yamaha XJ700 Maxim
X- 97-Yamaha XJR 1200
2012 Yamaha XT1200Z SuperTenere WorldCrosser
Nå - 2021 Yamaha MT-09 SP

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2737
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr

Legg inn av Busa Trond »

Den XT 1200 er tøff med dekaler på :thumleft

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Sted: Tysnes

Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr

Legg inn av Tysnes »

superduper skrev:Hihi.. Takk for det:) Tja.. Kan vel si noen få ord om den hvertfall. Har ikke fått tatt noen ordentlige bilder av den..

I utgangspunktet en 74' CB 350 K4. Litt småredd for å møte på en "ordentlig entusiast" med denne da den fraviker en smule fra originalt... Hehe.

Nytt sete
et par småmodifikasjoner på bakramma
32" Pulverlakkert dragbar
Tilpasset bakoversett (rear-set)
Fjernet speedometer/turteller
Fjernet unødvendig elektrisk - alt som står igjen er kjørelys foran og bak samt. bremselys
+ litt annet stæsj som jeg ikke kommer på i farta

Mangler i utgangspunktet å senke den litt og lakkere den.. Tenkte å kappe et par cm i fjærene foran og montere 280mm dempere bak.. Går litt frem og tilbake på dette.. Er litt redd for at den skal bli litt VEL lav.. Samtidig lurer jeg også på å selge den... Blir liksom ikke brukt så mye nå som bobberen snart er ferdig og 750en begynner å få form. :-k
Hei sann, herlig å se en cb 350. Hadde en grønn 72, i min ungdom :-)

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr

Legg inn av pelsen »

idag har det blitt oljeservice på bobberen og TVRen, jeg skrur for det meste bil nå, har tatt ut diffen, den gamle LSD'n er kass og skal byttes ut med en Quaife. Nå skal den trekke på begge bakhjula :knegg
Men det er januar og batteriene skal ha sitt: vedlikeholdslading på RC8Ren er på nå, antakelig ok i morgen

mekkern
Innlegg: 7652
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr

Legg inn av mekkern »

ingen ting i dag... men i morra skal jeg begynne å pusse tanken og fastback på 450èn..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar