MCsiden.no, et "smalt" forum ?
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Sted: Røyken
Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?
Hmm, ser dere har trukket frem et enkelt individ i diskusjonen her men vi kan ikke måle takhøyden på grunnlag av en person vel?
Jeg lot meg også provosere av denne personen men samtidig så har jeg i bakhodet at det alltid er en grunn til at vi mennesker er som vi er, basert på både det ene og det andre, så man bør kanskje prøve å lese litt mellom linjene også??
Helt greit å si ifra til personer som er ufine altså, de trenger det, men man trenger ikke synke ned til samme nivå.
Jompa, jeg synes alle her inne skal være snille og hyggelige med hverandre, bare kos og hygge. Tenne stearinlys, ta et glass vin og gi hyggelige komplimenter til hverandre og til hverandres sykler, sånn bare for å provosere deg litt
Jeg lot meg også provosere av denne personen men samtidig så har jeg i bakhodet at det alltid er en grunn til at vi mennesker er som vi er, basert på både det ene og det andre, så man bør kanskje prøve å lese litt mellom linjene også??
Helt greit å si ifra til personer som er ufine altså, de trenger det, men man trenger ikke synke ned til samme nivå.
Jompa, jeg synes alle her inne skal være snille og hyggelige med hverandre, bare kos og hygge. Tenne stearinlys, ta et glass vin og gi hyggelige komplimenter til hverandre og til hverandres sykler, sånn bare for å provosere deg litt
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7005
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?
Æ for min del moillkose meg når æ kan provosere littCarpa skrev:Hmm, ser dere har trukket frem et enkelt individ i diskusjonen her men vi kan ikke måle takhøyden på grunnlag av en person vel?
Jeg lot meg også provosere av denne personen men samtidig så har jeg i bakhodet at det alltid er en grunn til at vi mennesker er som vi er, basert på både det ene og det andre, så man bør kanskje prøve å lese litt mellom linjene også??
Helt greit å si ifra til personer som er ufine altså, de trenger det, men man trenger ikke synke ned til samme nivå.
Jompa, jeg synes alle her inne skal være snille og hyggelige med hverandre, bare kos og hygge. Tenne stearinlys, ta et glass vin og gi hyggelige komplimenter til hverandre og til hverandres sykler, sånn bare for å provosere deg litt
Ellers enig med deg i at man ikke kan måle takhøyda på grunnlag av en person, han hadde visst også hevet seg selv langt over
normal takhøyde.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Sted: Nordkapp
Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?
Å provosere litt kan være veldig artig, helt enig i det ja.Jompa skrev:Æ for min del moillkose meg når æ kan provosere littCarpa skrev:Hmm, ser dere har trukket frem et enkelt individ i diskusjonen her men vi kan ikke måle takhøyden på grunnlag av en person vel?
Jeg lot meg også provosere av denne personen men samtidig så har jeg i bakhodet at det alltid er en grunn til at vi mennesker er som vi er, basert på både det ene og det andre, så man bør kanskje prøve å lese litt mellom linjene også??
Helt greit å si ifra til personer som er ufine altså, de trenger det, men man trenger ikke synke ned til samme nivå.
Jompa, jeg synes alle her inne skal være snille og hyggelige med hverandre, bare kos og hygge. Tenne stearinlys, ta et glass vin og gi hyggelige komplimenter til hverandre og til hverandres sykler, sånn bare for å provosere deg litt
Ellers enig med deg i at man ikke kan måle takhøyda på grunnlag av en person, han hadde visst også hevet seg selv langt over
normal takhøyde.
Jeg mener fremdeles vi ikke har fått testet takhøyden her inne, det har jo ikke vært så mange opphetede diskusjoner, bare en håndfull tilløp som har roet seg selv etter en dag eller så.
Det e jo forsåvidt et tegn på at forumets medlemmer kan oppføre seg nogenlunde brukbart, det kan vi vel være glade for, eller?
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38121
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?
Tror dere/vi skal være glade for det, ja.jhn skrev: Det e jo forsåvidt et tegn på at forumets medlemmer kan oppføre seg nogenlunde brukbart, det kan vi vel være glade for, eller?
Ikke minst fordi det er det mest inkluderende, etter min mening.
Og det må da være triveligst å kunne bruke dette forumet - eller et hvilket som helst annet, for den del, til å bli kjent med nye folk og folk med samme interesse i stedet for å bruke forumet som arena for å "fyre oppunder" og dermed øke sjansen for å ekskludere seg selv?
Bare en tanke jeg kom på i farten, som jeg syntes var verd å komme med...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?
Nå har vi i værtfall spora helt av i forhold til starten :)
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38121
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?
Ord som inkluderende og ekskluderende er å spore av i forhold til trådtittelen (...), et "smalt" forum, mener du?JohnnyTh skrev:Nå har vi i værtfall spora helt av i forhold til starten :)
I så fall har jeg en litt annen oppfatning.
Vil vel tro at inkluderende bør kunne forstås med "bredt" og ekskluderende med "smalt"...
Vil gjerne bare også få legge til at alle som bidrar kanskje bør gjøre opp status for seg selv jevnlig og vurdere om deres bidrag på forumet fremmer det ene eller det andre.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?
Jeg mente at takhøyden her inne er det ingenting å si på. Men Mc-siden er jo hovedsaklig et forum for og med adv eiere :) og oss andre da. Men ikke så mange av oss.AJ skrev:Ord som inkluderende og ekskluderende er å spore av i forhold til trådtittelen (...), et "smalt" forum, mener du?JohnnyTh skrev:Nå har vi i værtfall spora helt av i forhold til starten :)
I så fall har jeg en litt annen oppfatning.
Vil vel tro at inkluderende bør kunne forstås med "bredt" og ekskluderende med "smalt"...
Vil gjerne bare også få legge til at alle som bidrar kanskje bør gjøre opp status for seg selv jevnlig og vurdere om deres bidrag på forumet fremmer det ene eller det andre.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Sted: Ørsta
Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?
Jeg vil heller si at MCsiden er for alle, men tilfeldigvis er det adventurefolket som er mest aktiv her. Alle er like velkommen, så for de av dere som ikke er aktiv (og heller ikke kjører adv. sykkel) er det bare å hive seg ut i det. Kanskje forholdet jevner seg litt ut da?JohnnyTh skrev:
Jeg mente at takhøyden her inne er det ingenting å si på. Men Mc-siden er jo hovedsaklig et forum for og med adv eiere :) og oss andre da. Men ikke så mange av oss.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Sted: Røyken
Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?
Jeg vet knapt nok forskjell på touring, adv, sport, plastikkrakett etc men synes allikevel det er en del å lære her inne da, av generelle saker
Men lurer litt på hva slags sykkel jeg har og hvilke egenskaper den har(bortsett fra skikkelig tøff) som setter den i akkurat den båsen
Men lurer litt på hva slags sykkel jeg har og hvilke egenskaper den har(bortsett fra skikkelig tøff) som setter den i akkurat den båsen
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?
Når du har slengt på koffert settet og tankveska så har du nok en sportstouring, sportslig og kan turast med.Carpa skrev: Jeg vet knapt nok forskjell på touring, adv, sport, plastikkrakett etc men synes allikevel det er en del å lære her inne da, av generelle saker
Men lurer litt på hva slags sykkel jeg har og hvilke egenskaper den har(bortsett fra skikkelig tøff) som setter den i akkurat den båsen
Sjangerane har blitt breie og vide. Det er og ofte uenigheter om ka som virkelig passer i forskjellige sjangera.
Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?
Takhøyden er nok til tider relativt lav i forumet. Det er jo flere som har fått klar beskjed om å holde seg borte etter relativt godmodige diskusjoner. Dette har selvfølgelig skjedd uten at så mange andre har merket at taket er nådd eller at noen har reagert veldig mye på diskusjonen og derfor er det fred og fordragelighet i den gjenværende klubben.....
De som har fått melding har selvfølgelig fått dette pr mail eller i meldingsboksen. De som har fått slengt taket i hodet av Aj er vel kanskje de som best vet hvor det er......
De som har fått melding har selvfølgelig fått dette pr mail eller i meldingsboksen. De som har fått slengt taket i hodet av Aj er vel kanskje de som best vet hvor det er......
- TomB
- Innlegg: 283
- Registrert: 26 des 2012, 11:07
- Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
- Sted: på ei øy
Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?
Da passer du i "skikkelig tøff" båsen, sammen med megCarpa skrev:
Men lurer litt på hva slags sykkel jeg har og hvilke egenskaper den har(bortsett fra skikkelig tøff) som setter den i akkurat den båsen
Båndrag?
Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig
Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig
- KrankenWagen
- Innlegg: 135
- Registrert: 26 apr 2012, 12:21
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z1000R, Z1000J, ZX7R
Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?
Carpa:
Mellom sports-tourer tror jeg dekker bra sykkelen din, men den er så mye mere...
Engelskmennene har et fint uttrykk, commuter på en sånn sykkel du har, en pendler, mye rask kjøring på motorveier til og fra hjem og jobb, lengre avstander gjerne, med lavt forbruk og lave driftskostnader.
Men den er så mye mere en det. Det er en glimrende sykkel på langtur, samtidig som den takler bykjøring kjempegreit med sin lave vekt og behagelige sittestilling.
Egentlig er den det du vil. Den er en perfekt begynnersykkel, men også en sykkel for den erfarne som ser bruksområdet.
I US fikk den Ninja navnet, ikke tilfeldig det, så litt sportslig er den og.
Eneste negative er bakdemperen, men det er kun når du begynner å bli mere krevende fører, gjerne heller ikke da, kanskje må den byttes ut med noe fastere da.
Og hva gjelder behandlingen av AndreasB så er min mening at AJ og resten av moderator-korpset tok hele greien så personlig og uproft, tilsynelatende var AndreasB så farlig for Kardemommefreden her at han måtte stoppes, med de midler som er.
Pinlig oppførsel av dere, og dere andre som slengte dere på for å ta fyren er ikke noe bedre. Jada, AndreasB lirte fra seg mye svada, men det unnskylder på ingen måte oppførselen til alle som skulle slenge seg på hylekoret for å ta ham.
For meg virker det som dette er AJ og sitt private forum, ikke et forum for andre med divergerende meninger og synspunkter, da snakker jeg IKKE om AndreasB.
Og ja, jeg er enig med at dette er et smalt forum, men egentlig er det verre, mye verre, for jeg tror jammen det er trang-øyd og smalsporet... Og det er mye verre en bare smalt, dessverre.
Og selvfølgelig blir ikke jeg å bruke dette forumet mere, (det bestemte jeg meg for etter jeg så den totalt ryggrad løse behandlingen av AndreasB) det er jo innlysende med mine meninger
Mellom sports-tourer tror jeg dekker bra sykkelen din, men den er så mye mere...
Engelskmennene har et fint uttrykk, commuter på en sånn sykkel du har, en pendler, mye rask kjøring på motorveier til og fra hjem og jobb, lengre avstander gjerne, med lavt forbruk og lave driftskostnader.
Men den er så mye mere en det. Det er en glimrende sykkel på langtur, samtidig som den takler bykjøring kjempegreit med sin lave vekt og behagelige sittestilling.
Egentlig er den det du vil. Den er en perfekt begynnersykkel, men også en sykkel for den erfarne som ser bruksområdet.
I US fikk den Ninja navnet, ikke tilfeldig det, så litt sportslig er den og.
Eneste negative er bakdemperen, men det er kun når du begynner å bli mere krevende fører, gjerne heller ikke da, kanskje må den byttes ut med noe fastere da.
Og hva gjelder behandlingen av AndreasB så er min mening at AJ og resten av moderator-korpset tok hele greien så personlig og uproft, tilsynelatende var AndreasB så farlig for Kardemommefreden her at han måtte stoppes, med de midler som er.
Pinlig oppførsel av dere, og dere andre som slengte dere på for å ta fyren er ikke noe bedre. Jada, AndreasB lirte fra seg mye svada, men det unnskylder på ingen måte oppførselen til alle som skulle slenge seg på hylekoret for å ta ham.
For meg virker det som dette er AJ og sitt private forum, ikke et forum for andre med divergerende meninger og synspunkter, da snakker jeg IKKE om AndreasB.
Og ja, jeg er enig med at dette er et smalt forum, men egentlig er det verre, mye verre, for jeg tror jammen det er trang-øyd og smalsporet... Og det er mye verre en bare smalt, dessverre.
Og selvfølgelig blir ikke jeg å bruke dette forumet mere, (det bestemte jeg meg for etter jeg så den totalt ryggrad løse behandlingen av AndreasB) det er jo innlysende med mine meninger
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38121
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?
Takk for at du stakk innom igjen en tur, da, KrankenWagenKrankenWagen skrev:
Og hva gjelder behandlingen av AndreasB så er min mening at AJ og resten av moderator-korpset tok hele greien så personlig og uproft, tilsynelatende var AndreasB så farlig for Kardemommefreden her at han måtte stoppes, med de midler som er.
Pinlig oppførsel av dere, og dere andre som slengte dere på for å ta fyren er ikke noe bedre. Jada, AndreasB lirte fra seg mye svada, men det unnskylder på ingen måte oppførselen til alle som skulle slenge seg på hylekoret for å ta ham.
For meg virker det som dette er AJ og sitt private forum, ikke et forum for andre med divergerende meninger og synspunkter, da snakker jeg IKKE om AndreasB.
Og ja, jeg er enig med at dette er et smalt forum, men egentlig er det verre, mye verre, for jeg tror jammen det er trang-øyd og smalsporet... Og det er mye verre en bare smalt, dessverre.
Og selvfølgelig blir ikke jeg å bruke dette forumet mere, (det bestemte jeg meg for etter jeg så den totalt ryggrad løse behandlingen av AndreasB) det er jo innlysende med mine meninger
Hyggelig at du tok deg tid til å gi tilbakemelding om hva du mener.
Så får du hygge deg så godt du kan på bike.no forumet...
Der er det jo voldsomt stor aktivitet for tiden...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Sted: Nordkapp
Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?
Ja dette var reine ord for penga :-)å
Kanskje man får målt takhøyden nå
Kanskje man får målt takhøyden nå