MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt

Legg inn av Kawasaki »

ArcticTiger skrev:Hvis Poletie bare er ute etter å ta Ungdommen, så er det jo ingen fare for deg :knegg
Sant nok,men det var jo noen år siden.Og dessuten så brukte jeg hjelm den kvelden,siden jeg tenkte å sette rekord.Kunne jo ikke ta sjansen på at tupe'en føyk av :redface Og med hjelm på knotten,så kunne jo ikke pollti vite at det ikke var en ongdomm :P :p
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt

Legg inn av ZZR-Tom »

I ungdomstiden? Trudde at ZX11 ikkje kom før i 1990 :scratch :lol

Går nåla til ZX11`n opp til 300? Var det ikkje XX1100 som var den første til å bryte 300kmt grensa? Altso speedo grensa :scratch

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt

Legg inn av Kawasaki »

ZZR-Tom skrev:I ungdomstiden? Trudde at ZX11 ikkje kom før i 1990 :scratch :lol
Såså,nu må ittje suinnmøringen bi ufin :knegg
ZZR-Tom skrev:Går nåla til ZX11`n opp til 300? Var det ikkje XX1100 som var den første til å bryte 300kmt grensa? Altso speedo grensa :scratch
Tidligere eier påstod at han hadde måling på over 300 på moppen min.På Ørlandet flyplass. Men han var trønder,så sikkert ikke til å stole på.
Som en kuriositet kan det jo nevnes at de 3 første årgangene av ZX11(c) har bedre aerodynamikk enn de som kom senere(d),og derved visstnok skal klare 2-3 km/t bedre fart enn senere modeller. Kuriositet nummer to,for spesiellt interesserte,er at det var d-modellen som ble slått av blackbirden med et par kmt da den kom.Var vel i -96.

Å førr ittje å snakk om erodynamikken tell hann såmm sett oppå :prop:
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt

Legg inn av ZZR-Tom »

Kawasaki skrev:
ZZR-Tom skrev:I ungdomstiden? Trudde at ZX11 ikkje kom før i 1990 :scratch :lol
Såså,nu må ittje suinnmøringen bi ufin :knegg
Måkje vere så sensetiv då din sørlending :knegg
Kawasaki skrev:
ZZR-Tom skrev:Går nåla til ZX11`n opp til 300? Var det ikkje XX1100 som var den første til å bryte 300kmt grensa? Altso speedo grensa :scratch
Tidligere eier påstod at han hadde måling på over 300 på moppen min.På Ørlandet flyplass. Men han var trønder,så sikkert ikke til å stole på.
Som en kuriositet kan det jo nevnes at de 3 første årgangene av ZX11(c) har bedre aerodynamikk enn de som kom senere(d),og derved visstnok skal klare 2-3 km/t bedre fart enn senere modeller. Kuriositet nummer to,for spesiellt interesserte,er at det var d-modellen som ble slått av blackbirden med et par kmt da den kom.Var vel i -96.

Å førr ittje å snakk om erodynamikken tell hann såmm sett oppå :prop:
Satt nett og googla litt ZX11, blei litt rotete men en skjøner etter kvert.

Kawa's tested in: Model Engine CC Model Year Max Speed Prone Max Speed Upright SS 1/4 mile Sec@mph Power bhp@rpm Average mpg Issue tested
ZZR1000 (d) 1052 1992 172.0 n/a 10.80@137.0 126.8@9,000 n/a Nov 92
ZZR1100 C2 1052 1991 n/a 144.0 n/a 119.0@8,902 43.6 May 91
ZZR1100 C1 1052 1990 173.0 166.5 10.84@127 123.0@10,000 44.5 July 90
ZZR1100 C2 1052 1991 173.0 165.5 10.81@n/a 122.0@11,000 46.2 Dec 91
ZZR1100 C3 1052 1992 163.0 151.0 10.74@127.0 122.2@10,811 39.4 June 92
ZZR1100 D1 1052 1993 174.0 165.0 11.10@n/a 125.4@9,250 40 April 93
ZZR1100 D1 1052 1993 171.3 163.8 10.88@129.6 119.3@9,000 44.2 Aug 93
ZZR1100 D1 (d) 1052 1993 178.0 169.0 10.85@n/a 137.6@9,750 n/a April 93
ZZR1100 D3 1052 1995 169.7 164.5 10.79@130.2 122.0@10,100 43.3 Aug 95
ZZR1100 D4 1052 1996 162.3 153.6 11.12@128.9 119.0@10,00 n/a June 96

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt

Legg inn av MaxTron »

178 x 1,609= 286,4
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt

Legg inn av ZZR-Tom »

Og så var ikkje ZX11 dyrast i Norge
Country Currency Price US Dollars Year
Denmark (imported from Germany) Danish Krone 210,000 34,500 1998
Norway Norwegian Krone 189,900 25,525 1997
Finland Finnish Markka 117,000 23,400 1997
Egypt Egyptian Pound 70,000 20,465 1996
Sweden Swedish Krona 119.000 18,500 1997
Ireland Irish Pound 11,500 18,200 1996
Netherlands Dutch Guilder 28,500 17,600 1998
Greece Greek Drachma 4,240,000 16,258 1997

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt

Legg inn av MaxTron »

Danmakr har jo hatt høyere avgift på kjøretøy enn oss i "alle de år"..
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt

Legg inn av Kawasaki »

Bare for sikkerhetsskyld,i tilfelle missforståelser,så går jeg ikke rundt og tror at standard zx11 klarer 300. Men det gjør ikke blackbirden heller.

Mere realistisk er vel 280-285.
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt

Legg inn av ZZR-Tom »

Kawasaki skrev:Bare for sikkerhetsskyld,i tilfelle missforståelser,så går jeg ikke rundt og tror at standard zx11 klarer 300. Men det gjør ikke blackbirden heller.

Mere realistisk er vel 280-285.
Det var det eg meinte med å sprenge 300 speedo grensa ;-)

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt

Legg inn av EasyRider »

ZZR-Tom skrev:
Kawasaki skrev:Bare for sikkerhetsskyld,i tilfelle missforståelser,så går jeg ikke rundt og tror at standard zx11 klarer 300. Men det gjør ikke blackbirden heller.

Mere realistisk er vel 280-285.
Det var det eg meinte med å sprenge 300 speedo grensa ;-)
Kan jo godt hende at den tipper 300 på nåla. Men GPS måling er vel det beste.


Et lite offtopic spark bare: hva viser deres spedometer kontra gps/trafikk målt fart?

Min zx9r viser ca 73 km/t når jeg passer trafikmåling i 70 sona her i lokalområde. Og må si jeg ble overasket
den er med andre ord mer nøyakti en bilen min.. som viser nesten 5 km/t mer (78km/t).
Jeg har dog ikke testet sykkelen min mot gps.
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
omaas
Innlegg: 551
Registrert: 17 mar 2012, 12:20
Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
Sted: Melhus

Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt

Legg inn av omaas »

EasyRider skrev: Et lite offtopic spark bare: hva viser deres spedometer kontra gps/trafikk målt fart?

Min zx9r viser ca 73 km/t når jeg passer trafikmåling i 70 sona her i lokalområde. Og må si jeg ble overasket
den er med andre ord mer nøyakti en bilen min.. som viser nesten 5 km/t mer (78km/t).
Jeg har dog ikke testet sykkelen min mot gps.
Når traffikmålinga viser 70 har bilen 70 km på GPS og speedometer viser 72.
Når traffikmålinga viser 70 har MC ca 65 på GPS. 73 på speedometeret gir 70 på GPS.
For øvrig virker det som om traffikmålinga varierer litt på MC. Har sett alt fra 65 - 70 ved samme fart.
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt

Legg inn av Kawasaki »

OMAAS skrev:For øvrig virker det som om traffikmålinga varierer litt på MC. Har sett alt fra 65 - 70 ved samme fart.
Vet ikke hvordan disse trafikkmålingene blir foretatt,men ved lasermålinger så har polltiet større utfordring å gjøre gode målinger på mopper enn på biler. De "treffer" ikke så lett.
ikkebike.norwegianforum.net

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt

Legg inn av LordShaft »

Mener disse registrer akselavstand med sensorer i bakken. Litt av det samme som de bruker på fotobokser :-k arrester meg gjerne om jeg tar feil :D

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt

Legg inn av EasyRider »

LordShaft skrev:Mener disse registrer akselavstand med sensorer i bakken. Litt av det samme som de bruker på fotobokser :-k arrester meg gjerne om jeg tar feil :D
Ja jeg mener også det følere i bakken som registrerer dette.
Litt overasket at sykkelen blir plukket opp egentlig, har jo vært borti trafikklys som ikke registrerer at en står der...

Hmm skal jeg ta det som hint at noe må slankes... meg eller sykkelen..hm billigst blir det vel hvis jeg gjør noe med saken... :redface
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt

Legg inn av Kawasaki »

LordShaft skrev:Mener disse registrer akselavstand med sensorer i bakken. Litt av det samme som de bruker på fotobokser :-k arrester meg gjerne om jeg tar feil :D

Dette har jeg ikke greie på,men det høres ikke sansynlig ut. Tror ikke moppen ville klart å løse ut de sensorene
ikkebike.norwegianforum.net

Svar