Japansk kvalitet er best

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
ZZR-Erling

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av ZZR-Erling »

JohnnyTh skrev:
MaxTron skrev:Det hele er vel ganske enkelt..?

Vil du ha noe som bare virker så kjøper du japansk, vil du ha noe som virker som oftest, men som "føles" som kvalitet og som kanskje gir mere status så kjøper du europeisk.

Er du "gubbe" som vil ha "fornuftsalibi" kjøper du BMW GS
Er du "gubbe" og vil være "kul" og følge moten kjøper du HD

Sånn, der er fasiten. :prf
Nytt emne takk :prop:
Jeg har en 88 modell Suzuki og har prøvd en bmw gs 87 mod. Kan ikke si jeg følte kvalitetsfølelsen var så mye større på Bmw'en.
Nå har jeg kjørt lite nye bmw'er men hvis forskjellen er like stor på en kawasaki og bmw som en audi og toyota så må jeg i bmw imponerer. Nesten så jeg må vurdere en sykkel der motorn stikker ut på begge side.
Nei nei nei..skal man ha BMW, skal man ha en R4! K1300S feks.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av jhn »

Kawasaki skrev:
jhn skrev:Nja, den kawaen du sikter til begynner jo å dra på åra, så du skal ikke se bort i fra at det er det motsatte som er tilfelle
Carpa skrev:Way :offtopic

Hann dærre stortjæffta fijnnmarkingen sku bærre ha vesst korr åfftåpikk hann va nu. Jaja,på se sjøll tjeinn mainn ainner :knegg
Storkjæfta? Æ har jo anstrengt mæ tel det ytterste for å ikke fremstå som storkjæfta ... æ har vært meget diplomatisk.
Ang. det andre det snakkes om, så har æ hørt at halvgamle menn ... ehh ... æ mene kawaer kan få problemer med oppstarten ... sjøl har æ ingen sånne erfaringer ... Selvfølgelig

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av Kawasaki »

jhn skrev:Storkjæfta? Æ har jo anstrengt mæ tel det ytterste for å ikke fremstå som storkjæfta ... æ har vært meget diplomatisk.
Ja,når du nevner det,så har jeg faktisk lagt merke til at du har vært litt beskjeden i det siste. Begynner du å bli gammel? :knegg
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av jhn »

Huff ja, æ gjør vksst det

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sted: på ei øy

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av TomB »

ZZR-Erling skrev:
Nei nei nei..skal man ha BMW, skal man ha en R4!
Nei, her kjøres det ingen bilmotor..............phøøøø
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3455
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av JohnnyTh »

Bilmotor? Er det det hvis det er under 2,5 liter??
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av Bringisen »

Jeg ser at mange igjen påberoper seg å ha fasiten og ha rett , morsomt siden jeg har fasiten hohoho...
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Welshen
Innlegg: 442
Registrert: 27 okt 2010, 11:43
Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
Sted: Vestsida

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av Welshen »

Herlig Bringisen.....nå ble jeg nysgjerring på fasiten din.... jeg har jo også en fasit, men tro om vi har samme?
I don`t care about little things.....

Tidligere tohjulte:

Tempo Trygg modell 080 82 modell
Suzuki GSF 650SA ABS 06 modell

BMW F650GS 11 modell

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av ArcticTiger »

Welshen skrev:Herlig Bringisen.....nå ble jeg nysgjerring på fasiten din.... jeg har jo også en fasit, men tro om vi har samme?
Bringisen bekjenner seg for tiden til Sannheten slik den presenteres av De Bayerske Ingeniører, men, latent har han en liten spire langt bak i hjernen for de vibrasjoinsfrie, opphissende Triple-mottorene fra De Britiske Øyer, du vet de med det breiiiie dreiemoment- og effektregisteret og den silkemyke gangen.
Av frykt for å bli rokket i troen på Den Evige Bayerske Sannhet, så har han ennå ikke tørt å prøve en av De Brittiske Fristerinner :knegg

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av ejs »

ArcticTiger skrev:
Welshen skrev:Herlig Bringisen.....nå ble jeg nysgjerring på fasiten din.... jeg har jo også en fasit, men tro om vi har samme?
Bringisen bekjenner seg for tiden til Sannheten slik den presenteres av De Bayerske Ingeniører, men, latent har han en liten spire langt bak i hjernen for de vibrasjoinsfrie, opphissende Triple-mottorene fra De Britiske Øyer, du vet de med det breiiiie dreiemoment- og effektregisteret og den silkemyke gangen.
Av frykt for å bli rokket i troen på Den Evige Bayerske Sannhet, så har han ennå ikke tørt å prøve en av De Brittiske Fristerinner :knegg

Er vel en grunn til at BMW sluttet å lage 3 sylindrede motorsykler :-k :-) :mk
If it ain't broke, I'll break it.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av ArcticTiger »

Du tenker vel på de der 750 ccm "mursteins"-mottorene, vel, var ikke de en Sukksess sier du :-k ? For de som liker de, er de noe av det ypperste som er laget :[-X
BMW= Bayerische Meister Werke :prf

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av ejs »

ArcticTiger skrev:Du tenker vel på de der 750 ccm "mursteins"-mottorene, vel, var ikke de en Sukksess sier du :-k ? For de som liker de, er de noe av det ypperste som er laget :[-X
BMW= Bayerische Meister Werke :prf

:roll
Tror de fant ut at motorer skal ha sylindere i partall :knegg
If it ain't broke, I'll break it.

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av joo »

ejs skrev: Tror de fant ut at motorer skal ha sylindere i partall :knegg
Var vel heller at de skulle ha en sykkel i 750-klassen. Så da kutter man bort en av sylindra på K100-motoren :scratch
Ikke suksess? Joda, superbe saker.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sted: på ei øy

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av TomB »

JohnnyTh skrev:Bilmotor? Er det det hvis det er under 2,5 liter??
Tja, spiller ingen rolle, så lenge det er R4 motor :scratch
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av Bringisen »

Welshen skrev:Herlig Bringisen.....nå ble jeg nysgjerring på fasiten din.... jeg har jo også en fasit, men tro om vi har samme?
Du tog an du :thumleft
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Svar