Biltema produkter - Det e faali de!!

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Biltema produkter - Det e faali de!!

Legg inn av jonnykr »

simpson skrev:
joo skrev:
simpson skrev: Dette er lenge siden og er ikke mc, men likefullt har jeg mistet min tllit til Biltema og deres krav til kvalitetessikring.
Forsiktig nå, her blir du flathøvla hvis du drister deg til å si at du ikke bare har dårlige erfaringer med Biltema, men at du attpåtil har prøvd sakene og gjort deg reelle dårlige erfaringer :knegg

Kjøpte meg forresten to dritgode dekkspaker i går og la om bakdekk på mellom-dyret mitt. Der ble ingen/null/nada/keine/zero hull i slange på den jobben. En kompis la om med Biltema-dekkspaker og lagde vel rundt 14 hull på en slange med de kvalitetsproduktene... Fordelen med alle de hulla er at slangen ble så lappa at den gikk fra å være standard til å bli heavy-duty med rundt 13mm tykkelse over det hele :lol
Fordelen er vel at han nå har tilnærmet pungteringsfrie dekk :lol
Ja HELT SIKKERT dekkspakene som har skylda. :lol
Tut & Kjør!

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Biltema produkter - Det e faali de!!

Legg inn av jonnykr »

simpson skrev:
knutk skrev:
knutk skrev:Det som er fint med Biltema er at det gjør det mulig for fattigfolk å ta del i MC-livets gleder :knegg
Bare så det er sagt:
Ble insperert av trådstarters ønske om usaklighet.

Vel, dette ble usaklig, men også usmakelig :redface
Om ikke folk handler på Biltema pga de bor på fattighuset, er nok økonomi er stor faktor for mange av kundene deres.
Men det som jeg synes er litt rart er at folk kjøper gjerne sykkel til mange titallstusen men når det kommer til kjøreutstyr er det Biltema som gjelder.
Er det noe ikke jeg gambler på så er det kjøreutstyr.
Det er liksom det eneste som beskytter deg når ulykken inntreffer.
Og det å tro at fullt utstyr på Biltema til 2-3 tusen kroner er like bra som utstyr til 20 tusen kroner er ganske naivt.
Det JEG synes er naivt er å tro at folk ikke skjønner det sjøl. Men hjelmen deres, best i test på SIKKERHET og det er vel den viktigste oppgaven en hjelm har vel? :[-X
Tut & Kjør!

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Biltema produkter - Det e faali de!!

Legg inn av jonnykr »

knutk skrev:
knutk skrev:Det som er fint med Biltema er at det gjør det mulig for fattigfolk å ta del i MC-livets gleder :knegg
Bare så det er sagt:
Ble insperert av trådstarters ønske om usaklighet.

Vel, dette ble usaklig, men også usmakelig :redface
DrGreve må jo få bruke kjedebøsten sin fra Biltema hvor han hvil om det er det du tenker på. :redface
Sist redigert av jonnykr den 04 mai 2013, 10:44, redigert 1 gang totalt.
Tut & Kjør!

knutk
Innlegg: 414
Registrert: 01 feb 2012, 11:27
Motorsykkelen din: BMW K1300GT/R90S/F700GS

Re: Biltema produkter - Det e faali de!!

Legg inn av knutk »

Kjellrf skrev:
simpson skrev: Og det å tro at fullt utstyr på Biltema til 2-3 tusen kroner er like bra som utstyr til 20 tusen kroner er ganske naivt.
Men jeg tror at utstyr til 2-3 tusen på Biltema, er like bra som utstyr til 2-3 tusen fra andre leverandører...

:-k
Nå skulle jo dette være en usaklig tråd, men jeg drister meg til å gå "off topic" og skrive noe i alvor.

Mange av produktene som føres av BT selges også under andre navn. Om man ser på Amazon.com vil man kjenne igjen mange av dem, og til tilsvarende priser.

Jeg har tidligere hevdet at BT selger mye dritt, og det står jeg ved. Samtidig handler jeg der fortsatt fra tid til annen.

Selv om mange av produktene er av sekunda kvalitet, funker de jo ofte, på et vis, så det blir jo en vurdering i hvert enkelt tilfelle.

Eksempel:
- BT selger en suger for bremselufting. Den drives av kompressor. Sugeren suger den, i dobbel forstand :redface
Den har en grei oppsamler og suger ok. Men når man stenger luftventil lekker den luft og står og suser til man kobler fra luftslangen. Mao den suger bremsevæsken, men irriterende å jobbe med. På den andre siden benyttes den under 1 time i året, og gjør jobben. Alternativet er en god kvalitets sak til minst doble prisen. Jeg kan leve med BTs bremsevæske suger...

Har også kjøpt inn utstyr som brukes ved fylling/testing av kjølevæske. Langt ifra proffkvalitet, men det gjør jobben, om enn på en tuklete og irriterende måte. Og man kan tillate seg å kjøpe og eige utstyr som ellers er resvert proffene.

Så jeg kommer til å fortsette å handle på BT, vel vitende om at utstyret sjelden holder helt til mål. Men styrer unna produkt hvor man er avhegig av kvalitet.

Således er tørkeruller og plate til å legge under sidestøtta helt ok, mens motordeler og service deler aldri vil bli kjøpt på BT av undertegnede.
Sist redigert av knutk den 04 mai 2013, 10:45, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Biltema produkter - Det e faali de!!

Legg inn av jonnykr »

GSF skrev:Bremseskiver fra Biltema skal være bra, da. De leveres med innlagt risting. Massasjebremser må jo være eksklusivt. Skal du ha denne funksjonen i f.eks godstolen koster jo dette fort vekk et par-tre laken ekstra. Her får du funksjonen ferdig innlagt og det til en lavere pris enn konkurrentene klarer UTEN massasje. :knegg
Å Faen! Da må jeg klage. Jeg har kjøpt klosser som bremser og skiver uten risting der før jeg. Riktignok til bil, men dog. Da har jeg blitt snytt! :evil
Tut & Kjør!

Brukeravatar
frodef
Innlegg: 285
Registrert: 11 nov 2010, 11:32
Motorsykkelen din: BMW K75

Re: Biltema produkter - Det e faali de!!

Legg inn av frodef »

Det som er greia med Biltema er vel det samme som med andre billigsteder som Jula, Clash Ohlson, ebay, aliexpress osv, nemlig at man må stole på sin egen vurderingsevne og akseptere risikoen ved det man kjøper.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Biltema produkter - Det e faali de!!

Legg inn av SuperMorten »

Da vil jeg fortelle:

De som så meg på Andebu forrige helg så kanskje at det var på tide med en tur til frisør for undertegnede. Hadde et relativt viktig møte på mandag ettermiddag, og tenkte derfor å gjøre det vanlige, klippe meg selv, med Clas Olsson klipperen til kr 299. Har gjort dette i mange år, men denne klipperen var nesten ny. Etter å ha klippet halve hodet var det slutt. Den bare stoppet. Ville ikke mer. Nå var gode råd dyre. Kun kort tid til møtet, og noe måtte gjøres, fort... Jeg tok det jeg hadde for hånden. Barbermaskinen. Philishave.. det gikk fort, og man kan vel kalle det for "kort ved ørene"... Har ikke bilde akkurat nå, men jeg ser ut som den lange tynne broren til BusaTrond, når det kommer til hårfasong... :lol

Sent from my GT-I9300
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Biltema produkter - Det e faali de!!

Legg inn av ojda »

Jeg vet det ikke er pent, men: :lol :knegg :-)å :rofl: :rofl: :mrb
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Biltema produkter - Det e faali de!!

Legg inn av Bjønnavind »

Biltema varmehåndtak har jeg hatt på goldwingen nå i over 2 år, og de varmer som bare det! Bruker de mye også :-)

Oxford sine varmehåndtak som står på Suzukien funker nesten ikke i det hele tatt, og de kosta jo mye mer i tillegg til at de ikke er i nærheten av å være like gamle!



Tæppatå'k!

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Biltema produkter - Det e faali de!!

Legg inn av Carpa »

SuperMorten skrev:Da vil jeg fortelle:

De som så meg på Andebu forrige helg så kanskje at det var på tide med en tur til frisør for undertegnede. Hadde et relativt viktig møte på mandag ettermiddag, og tenkte derfor å gjøre det vanlige, klippe meg selv, med Clas Olsson klipperen til kr 299. Har gjort dette i mange år, men denne klipperen var nesten ny. Etter å ha klippet halve hodet var det slutt. Den bare stoppet. Ville ikke mer. Nå var gode råd dyre. Kun kort tid til møtet, og noe måtte gjøres, fort... Jeg tok det jeg hadde for hånden. Barbermaskinen. Philishave.. det gikk fort, og man kan vel kalle det for "kort ved ørene"... Har ikke bilde akkurat nå, men jeg ser ut som den lange tynne broren til BusaTrond, når det kommer til hårfasong... :lol

Sent from my GT-I9300
Vil gjerne se bildet av deg etter at Clas Ohlson sviktet men før du brukte Philishave :lol :lol :lol
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Biltema produkter - Det e faali de!!

Legg inn av ojda »

Hadde Oxford på V-Stromen, og de varme som bare heite :-)å
Sikker på at du ikke forer de med Biltemastrøm :[-X
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Biltema produkter - Det e faali de!!

Legg inn av SuperMorten »

Carpa skrev:
Vil gjerne se bildet av deg etter at Clas Ohlson sviktet men før du brukte Philishave :lol :lol :lol
Det bildet finnes ikke. HELDIGVIS :lol
Sent from my GT-I9300
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Biltema produkter - Det e faali de!!

Legg inn av Duville »

SuperMorten skrev:Da vil jeg fortelle:

De som så meg på Andebu forrige helg så kanskje at det var på tide med en tur til frisør for undertegnede. Hadde et relativt viktig møte på mandag ettermiddag, og tenkte derfor å gjøre det vanlige, klippe meg selv, med Clas Olsson klipperen til kr 299. Har gjort dette i mange år, men denne klipperen var nesten ny. Etter å ha klippet halve hodet var det slutt. Den bare stoppet. Ville ikke mer. Nå var gode råd dyre. Kun kort tid til møtet, og noe måtte gjøres, fort... Jeg tok det jeg hadde for hånden. Barbermaskinen. Philishave.. det gikk fort, og man kan vel kalle det for "kort ved ørene"... Har ikke bilde akkurat nå, men jeg ser ut som den lange tynne broren til BusaTrond, når det kommer til hårfasong... :lol

Sent from my GT-I9300
MEENNNN hvordan gikk møtet????

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Biltema produkter - Det e faali de!!

Legg inn av SuperMorten »

Duville skrev:
MEENNNN hvordan gikk møtet????
Jo takk, bra :)

Sent from my GT-I9300
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Biltema produkter - Det e faali de!!

Legg inn av Duville »

SuperMorten skrev:
Duville skrev:
MEENNNN hvordan gikk møtet????
Jo takk, bra :)

Sent from my GT-I9300

De kommenterte ikke den manglende stygge sveisen??

Svar