MCsidens store tråd om Plastraketter!

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av DrGreve »

LordShaft skrev:
EasyRider skrev:
LordShaft skrev:Jeg klarer ikke å hjelpe for det, men jeg syns designet på 1198 er mye råere en på 1199 (panigalen)
Du er ikke alene om å synes det.
Jeg bare fatter ikke det poenget med å putte svære firkanta potter under sykkelen som er så "inn" nå om dagen.
Joda, hører dem sier dem gjør det fordi en skal få lavere tyngdepunkt.. Men er det pent? øh nei. :[-(

Jeg syntes det var helt genialt med potter ut under bakstussen. Men er ikke mange sykler som har det lengre.
Noen få Ducati sykler vel og R1 (tenker nå på sport segmentet)
I mine øyner skal ducati ha pottene under salen! Det er jo alltid vært litt av varemerket! Samme med lyktene :twisted
Noen klager faktisk på at det blir litt varmt under ræven, men jeg har ikke opplevd dette selv.

Tyngdepunkt my ass! Design foran resultater =; hehehe :lol
ArcticTiger skrev:
:vs Helt enig, og myyyeee finere enn de der biimmera :knegg :thumleft :vs
Jeg skal faktisk driste meg til å si at Ducati har litt finere design. Men prisen er også så latterlig høy, pluss vanskelighet med å få tatt service på de osv osv (her i Bergen). Gjør at jeg denne gang går for det second BEST :-P
Nå har jeg tidligere hevdet at Ducati har hentet inspiasjon til designet med potter under ræva fra kjedelige Honda som, i allefall som jeg vet, var først med løsningen :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av LordShaft »

Det er ikke utenkelig at de har hentet inspirasjon fra Honda når det kommer til å ha pottene under salen.

Det er også velkjent at det mest berømte designet på ducati er "hentet" fra Cagiva. Eller han som designet Cagiva'en... ble hentet inn av Ducati til å designe deres nye sykkel :redface

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av DrGreve »

LordShaft skrev:Det er ikke utenkelig at de har hentet inspirasjon fra Honda når det kommer til å ha pottene under salen.

Det er også velkjent at det mest berømte designet på ducati er "hentet" fra Cagiva. Eller han som designet Cagiva'en... ble hentet inn av Ducati til å designe deres nye sykkel :redface
Det velkjente Ducatidesignet ligner mistenkelig mye på Honda sin NR som ble produsert så tidlig som i 1992..
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av LordShaft »

Hadde tenkt å spørre om noe var alvorlig i veien med deg, men tenkte på feil sykkel :lol

Bilde

Ikke ulikt dette. Men hvem var først? Ducati sitt design er og var uansett mye bedre en Honda sitt :prf

Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av LordShaft »

Sett en del bilder nå... Å det er sjokkerende likheter ute å går! Dette var helt nytt for meg Dr.Greve :-k

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av DrGreve »

LordShaft skrev:Ikke ulikt dette. Men hvem var først? Ducati sitt design er og var uansett mye bedre en Honda sitt :prf

Bilde
Og der strides de lærde :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
stigagixx
Innlegg: 132
Registrert: 15 mar 2012, 19:50
Motorsykkelen din: Suzuki Gsxr 750 K8
Sted: Ringsaker

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av stigagixx »

Denne tråden har jeg ikke fått med meg.
Er jo selv en "plastrakett-kjører" og kommer nok til å være det i mange år fremover.
Jeg er nok ikke gammel nok enda til å gå over til annen type sykkel.. :scratch

Nå har ikke jeg prøvd mange sykler men er veldig fornøyd med min 08 GSXR 750.
Kraft så man klarer seg og lettkjørt og ikke minst nydelig sykkel (i mine øyne) å se på.
Drømmer jo selvsagt om nye type bmw og ikke minst panigale jeg og. Men dem ligger høyt i pris enda.

Sittet mange ganger og vurdert 1000ccm, men har vel funnet ut at jeg klarer meg mer enn bra nok med 750 :[-o<

Bilde

Brukeravatar
bshagen
Innlegg: 226
Registrert: 31 jul 2012, 12:30
Motorsykkelen din: 2014 Ducati 899 Panigale
Sted: Hokksund

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av bshagen »

Jeg bare simpelthen elsker den fargen der, og særlig med matchende hjul! En skikkelig pen sykkel! :D

Brukeravatar
Tomgsx-r
Innlegg: 249
Registrert: 26 mar 2013, 07:45
Motorsykkelen din: SUZUKI GSX-R 1000
Sted: Rogaland

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av Tomgsx-r »

bshagen skrev:Jeg bare simpelthen elsker den fargen der, og særlig med matchende hjul! En skikkelig pen sykkel! :D
:thumleft

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av LordShaft »


LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av LordShaft »

[video]http://www.youtube.com/watch?v=ZVzBJZ28qwY[/video]

Det er liten tvil om at Ducati kan å lage sykler de også :-)å

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6996
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av Jompa »

DrGreve skrev: Nå har jeg tidligere hevdet at Ducati har hentet inspiasjon til designet med potter under ræva fra kjedelige Honda som, i allefall som jeg vet, var først med løsningen :)
Javel ?

Suzuki RG 500, 1976 modell. Men 2-taktsracere gjelder vel ikke ?
Suzuki%20RG%20500%20Replica%201976.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av DrGreve »

Jompa skrev:
DrGreve skrev: Nå har jeg tidligere hevdet at Ducati har hentet inspiasjon til designet med potter under ræva fra kjedelige Honda som, i allefall som jeg vet, var først med løsningen :)
Javel ?

Suzuki RG 500, 1976 modell. Men 2-taktsracere gjelder vel ikke ?
Suzuki%20RG%20500%20Replica%201976.jpg
Se der, da lærte jeg noe i dag også :)
Men at Ducati har hentet inspirasjon fra NR750 står jeg på..
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

tommen30
Innlegg: 86
Registrert: 28 mai 2012, 01:11
Motorsykkelen din: Kawa Z800 2013 sort matt
Sted: Oslo

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av tommen30 »

Leffy skrev: Må nok si meg enig med mange her inne at BMW har gjort noe magisk med s1000rr, men innerst i hjerterota så er det alltid en grønn kawasaki :)

Jeg kunne ikke vært mer enig. Er på min andre Kawa nå og skal aldri ha noe annet, vannvittig kvalitet. Mulig jeg tar feil men jeg syntes de skiller seg ut fra de andre japsene.

Vet ikke helt om 100% grønn men sort er fett det også :P :p

Brukeravatar
Icetruck
Innlegg: 275
Registrert: 24 mai 2012, 08:50
Motorsykkelen din: 2011 Suzuki GSXR-600
Sted: Drammen (Lier)

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av Icetruck »

Da er jeg tilbake på 2 hjul... Plast"rakett" igjen :thumleft
2014 - 11" Suzuki GSX-R600
2013 - 10" Honda CBR600RR
2012 - 09" Yamaha R6

Svar