Schuberth C3 vs C3 pro

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Welshen
Innlegg: 442
Registrert: 27 okt 2010, 11:43
Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
Sted: Vestsida

Schuberth C3 vs C3 pro

Legg inn av Welshen »

Er det noen som kan fortelle meg forskjellen på Schuberth C3 og C3 pro?

Ser at det er en 1000,- forskjell på de i innkjøp og lurer på om det er verdt de kr.....???

Fokuset er rett og slett støy....kjører en shoei hjelm nå som er litt liten og opplever mye vindstøy på vei til jobb..... så derfor vil jeg ha ny hjelm. Så hvis pro hjelmen er mye bedre så er det verdt 1000,-, men hvis det ikke er noen forskjell så holder det med den "gamle"....
I don`t care about little things.....

Tidligere tohjulte:

Tempo Trygg modell 080 82 modell
Suzuki GSF 650SA ABS 06 modell

BMW F650GS 11 modell

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Schuberth C3 vs C3 pro

Legg inn av E-strom »

Hvis fokus er på støy, så skal jo "pro" være en forbedring:
- ventilasjon
- spoiler
- integrert antenne

Les mer her

Har C3 selv og er godt fornøyd med den :thumleft
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Schuberth C3 vs C3 pro

Legg inn av joo »

Utvendig er det "spoileren" som skal gjøre den bedre i (veldig) høy fart.
Og så har de bakt inn noe antennegreier, sannsynligvis for bedre radio med com-kragen.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Schuberth C3 vs C3 pro

Legg inn av Desmo »

Jeg hadde C3, og kjøpte C3 Pro i vår. Støymessig er det en liten forbedring med Pro. Den største forandringen er med hvordan hjelmen oppfører seg i høy fart. De små endringene i skallet er merkbare. Jeg synes de er komfortable og har bra ventilasjon. Pinlock visir er det på begge, så de skal være duggfrie. Hvis en skal være pirkete,så er fargeutvalget snevert på C3 Pro .
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Gielas
Innlegg: 772
Registrert: 31 aug 2011, 19:34
Motorsykkelen din: BMW R 1200 GSA -16
Sted: Sandefjord

Re: Schuberth C3 vs C3 pro

Legg inn av Gielas »

Desmo skrev: Den største forandringen er med hvordan hjelmen oppfører seg i høy fart. De små endringene i skallet er merkbare.
Hvordan opplever du disse forskjellene?
Hvordan opplever du C3?
Hvordan opplever du C3 Pro?
Gielas

2012: 11072km
2013: 15560km
2014: 20314km
(Tripteller start 2015: 29745km)
(Dekkskift 15/7-15 35466km)

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Schuberth C3 vs C3 pro

Legg inn av Snikendeugle »

Jeg kan ikke snakke for C3, men C3 Pro er jeg kjempefornøyd med :)
Eneste jeg ikke liker med de er det labre design utvalget. Men matt sort er helt ok det også.
Ellers er de stille, veldig komfortable på hodet, og det er ikke "hassle" å snu hodet i fart, pga den lave vekten og lille skallformen
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: Schuberth C3 vs C3 pro

Legg inn av KydeX »

Det er vel foreløpig ikke så mange som har hatt både C3 og C3 pro. Selv har jeg C3 og er superfornøyd. Jeg hadde kanskje vurdert pro om jeg skulle ha kommunikasjonsmodulen som hører til. Men nå har jeg Scala G9, så da trenger jeg ikke antennegreiene i pro modellen.

Welshen
Innlegg: 442
Registrert: 27 okt 2010, 11:43
Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
Sted: Vestsida

Re: Schuberth C3 vs C3 pro

Legg inn av Welshen »

Sånn størrelses messig da? Er det slik at det bare er å mål hue og så stemmer det med cm..... er sånn midt i mellom 59-60....er det da large eller xl tro.....
I don`t care about little things.....

Tidligere tohjulte:

Tempo Trygg modell 080 82 modell
Suzuki GSF 650SA ABS 06 modell

BMW F650GS 11 modell

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Schuberth C3 vs C3 pro

Legg inn av Snikendeugle »

Welshen skrev:Sånn størrelses messig da? Er det slik at det bare er å mål hue og så stemmer det med cm..... er sånn midt i mellom 59-60....er det da large eller xl tro.....

http://www.revzilla.com/schuberth-helmet-size-chart" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg målte 58 rundt hodet mitt, og kjøpte en Large (58-59). Litt ubekvem i starten, men den har "gått seg inn" nå, så nå er det bare fryden : )
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: Schuberth C3 vs C3 pro

Legg inn av KydeX »

Jeg ville helst prøvd en i en butikk, men i teorien skal målet stemme med omkretsen på hodet ditt ja.

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Schuberth C3 vs C3 pro

Legg inn av E-strom »

Welshen skrev:Sånn størrelses messig da? Er det slik at det bare er å mål hue og så stemmer det med cm..... er sånn midt i mellom 59-60....er det da large eller xl tro.....
Jeg hadde målt på forhånd og var i butikk og prøvde. Målebånd og egenprøving tilsa at størrelse L passet fint. Men forhandleren ville ha meg til å prøve M fordi alle hjelmer utvider seg noe. Stor overraskelse når jeg fant ut at den også passet, og den tok jevnt rundt hele skallen. Ble til at jeg kjøpte en C3 i str. "M" i april, og etter 4000km er jeg fremdeles perle fornøyd :prf

Det var først i butikken jeg fikk tipset om å gå ned en størrelse. Er glad jeg prøvde i butikk før jeg bestemte meg - anbefaler deg å gjøre det samme :thumleft
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Schuberth C3 vs C3 pro

Legg inn av E-strom »

Fant forresten en nettside som tilbyr "liner" til C3, og at M og L går om hverandre (de er henholdsvis 30 og 12 mm tykke). Prisen var heller ikke skremmende. Det koster altså ikke så alt for mye å prøve-og-feile litt hvis du er usikker på størrelsen...

"Liner" er det som festes med borrelås i hjelmen, og som ligger an mot hodet.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: Schuberth C3 vs C3 pro

Legg inn av KydeX »

E-strom skrev:Fant forresten en nettside som tilbyr "liner" til C3, og at M og L går om hverandre (de er henholdsvis 30 og 12 mm tykke). Prisen var heller ikke skremmende. Det koster altså ikke så alt for mye å prøve-og-feile litt hvis du er usikker på størrelsen...

"Liner" er det som festes med borrelås i hjelmen, og som ligger an mot hodet.
Jeg trodde det var forskjell i størrelsen på ytterskallet også mellom M og L.

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Schuberth C3 vs C3 pro

Legg inn av TheHaughom »

Mest sannsynlig er Lineren bøyelig osv, slik at marginalt større størrelse ikke er avgjørende.
Mener det er det samme hos Shoei :-k
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Schuberth C3 vs C3 pro

Legg inn av Snikendeugle »

KydeX skrev:
E-strom skrev:Fant forresten en nettside som tilbyr "liner" til C3, og at M og L går om hverandre (de er henholdsvis 30 og 12 mm tykke). Prisen var heller ikke skremmende. Det koster altså ikke så alt for mye å prøve-og-feile litt hvis du er usikker på størrelsen...

"Liner" er det som festes med borrelås i hjelmen, og som ligger an mot hodet.
Jeg trodde det var forskjell i størrelsen på ytterskallet også mellom M og L.
C3 (pro ihvertfall) hjelmene har to skall, den ene går fra XXS (50-51cm) - L (58-59cm)
og den andre er fra XL(60-61cm)-XXXL (64-65cm)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Svar