LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: LordShaft - *Pakke på vei i posten. igjen*

Legg inn av mortenolb »

KydeX skrev:
LordShaft skrev: Men hvorfor går du får åpningshjelm? Er det ikke mye mer støy med disse en helhjelmer? :scratch
Generelt sett, ja, men ikke alltid. Schuberth C3 er f.eks meget god på støyreduksjon og er faktisk hakket bedre enn deres egen S2 helhjelm.
Schtemmer bra. Jeg har nå kjørt frem og tilbake til jobb med min nye C3 Pro. Demper ganske mye mer enn den jeg hadde, Shoei Raid II, men selve vindstøyen er nok ikke så mye lavere. Det er sånn at når jeg tar på meg hjelmen så hører jeg øresusen min, som jeg ellers bare hører hvis jeg har i ørepropper eller er i et helt stille rom.

Brukeravatar
Alas
Innlegg: 128
Registrert: 01 apr 2013, 17:04
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XC 2013
Sted: Bergen

Re: LordShaft - *Pakke på vei i posten. igjen*

Legg inn av Alas »

LordShaft skrev:Shoei er desidert den hjelmen som sitter best på padden min. Ikke noe dumt valg det Øyvind.
Men hvorfor går du får åpningshjelm? Er det ikke mye mer støy med disse en helhjelmer? :scratch
Tja, mest fordi jeg har kjøpt en sykkel der det passer med åpningshjelm :lol Nei, det er fordi jeg bruker briller og briller med helhjelm er noe herk og det er ikke alltid jeg vil bruke linser. Jeg har prøvd Shoei Neotec, samt Schubert C3 og C3Pro og jeg synes faktisk Shoei sin var den mest komfortable av de tre, ihvertfall i butikken. Jeg synes jo de sitter litt løst disse åpningshjelmene, men jeg er jo vant til den lett klaustrofobiske feelingen av en helhjelm.

Jeg får se, det er ikke sikkert det blir ny hjelm iår, har endel annet som må handles inn... :roll

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Pakke på vei i posten. igjen*

Legg inn av LordShaft »

Jeg ser helt klart nytten av å ha åpningshjelm nå når dere presiserer små, men i utgangspuntet store ting når du må hele tiden av og på med hjelmen :lol

Hvordan scorer disse på sikkerhet i forhold til helhjelm? Er det noe merkbart svakere konstruksjon? Mye løse deler som kan bli slarkete og gå i stykker?? :scratch

Konge å se at UPS leverer varene såpass kjapt :-) Må bare elske det! Da håper jeg å ha hjelmen senest på mandag her hos meg :prf
Nå er det en kjapp tur på fjellet. Hatt meg en lengre sykkeltur la med ett par kompiser i dag. Bilder kommer :prop:

Brukeravatar
Alas
Innlegg: 128
Registrert: 01 apr 2013, 17:04
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XC 2013
Sted: Bergen

Re: LordShaft - *Pakke på vei i posten. igjen*

Legg inn av Alas »

LordShaft skrev: Hvordan scorer disse på sikkerhet i forhold til helhjelm? Er det noe merkbart svakere konstruksjon? Mye løse deler som kan bli slarkete og gå i stykker?? :scratch
Akkurat det er for meg den største usikkerheten. Jeg tror, men vet ikke, at en helhjelm er sikrere når uhellet først er ute. Nå virker jo det som om det er veldig solide ankerpunkter på disse hjelmene, men en introduserer automatisk noen svakheter som en helhjelm ikke har, dog er de nok forsterket for å kompenserer for dette.

Uansett så tror jeg at jeg må se det litt an, er endel andre ting jeg trenger før hjelm strengt tatt...

Brukeravatar
erikh
Innlegg: 156
Registrert: 16 jun 2013, 18:38
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R
Sted: Oslo

Re: LordShaft - *Pakke på vei i posten. igjen*

Legg inn av erikh »

Noen som vet om forhandler for shark i Oslo?
Var forøvrig på mcoslo og prøvde gt air hjelmen i stad.. Fy flate den sitter godt...

Sent from my HTC Sensation XL with Beats Audio X315e using Tapatalk 4 Beta
erik

Kawasaki ZX6R 2000
link til tråden min

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Pakke på vei i posten. igjen*

Legg inn av LordShaft »

motercenteret på billingstad skal ha shark ryktes det :thumleft

http://www.norskmotorimport.no" onclick="window.open(this.href);return false;
Disse er oppført som forhandler av shark gjennom sidene til Shark :-)
http://www.shark-helmets.com/network.ph ... %20English" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Pakke på vei i posten. igjen*

Legg inn av LordShaft »

Er det bare jeg som stusser over hvor mange ledd som skal "tafse" på pakken min i Oslo før den går videre :roll
Screen Shot 2013-06-24 at 23.25.29.png
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: LordShaft - *Pakke på vei i posten. igjen*

Legg inn av Snikendeugle »

Hehe, de gjorde samme runden med min pakke ^^

Ser ut som UPS viser hva de er godt for i ditt tilfelle også : )(ihvertfall frem til Norge. Siste beskjeden der kan jo være bekymringsverdig)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Pakke på vei i posten. igjen*

Legg inn av LordShaft »

Ja de har vært utrolig god på oppdateringer og følging av pakken så langt. Godt å se at de holder det de har lovt siden dag 1 :[-o<
Begynner å bli utålomdig nå :redface

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Pakke på vei i posten. igjen*

Legg inn av LordShaft »

Det er ikke ofte jeg er veldig misfornøyd med Posten. Men i dag klarte de å miste et par stjerner.

De har angivelig prøvd å levere hjelmen min på døren klokken 13:00 (ja, da var jeg hjemme) uten å få tak i meg. Så ringer de meg klokken 14:55 å forteller at de har prøvd å levere pakken, ingen var hjemme og at de vil prøve igjen i morgen på omtrent samme tid.

Jeg forklarte at jeg var hjemme ved gitt tidspunt. Om det er mulighet for meg å komme å hente pakken nå. Nei det var ikke mulig, de var ferdig på jobb klokken 15 og hadde ingen planer om å jobbe overtid. Om vedkommende kunne levere pakken på nærmeste bensinstasjon (som er rett ved siden av der de jobber) Nei dette var heller ikke mulig.

Så nå må jeg vente til i morgen, la de få prøve å levere hjelmen på nytt. Jeg er på jobb, så må jeg hente den ut på det lokale postkontoret på torsdag som ikke åpner før 10..... Forbanna amatører!! =;

Brukeravatar
erikh
Innlegg: 156
Registrert: 16 jun 2013, 18:38
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R
Sted: Oslo

Re: LordShaft - *Pakke på vei i posten. igjen*

Legg inn av erikh »

LordShaft skrev:Det er ikke ofte jeg er veldig misfornøyd med Posten. Men i dag klarte de å miste et par stjerner.

De har angivelig prøvd å levere hjelmen min på døren klokken 13:00 (ja, da var jeg hjemme) uten å få tak i meg. Så ringer de meg klokken 14:55 å forteller at de har prøvd å levere pakken, ingen var hjemme og at de vil prøve igjen i morgen på omtrent samme tid.

Jeg forklarte at jeg var hjemme ved gitt tidspunt. Om det er mulighet for meg å komme å hente pakken nå. Nei det var ikke mulig, de var ferdig på jobb klokken 15 og hadde ingen planer om å jobbe overtid. Om vedkommende kunne levere pakken på nærmeste bensinstasjon (som er rett ved siden av der de jobber) Nei dette var heller ikke mulig.

Så nå må jeg vente til i morgen, la de få prøve å levere hjelmen på nytt. Jeg er på jobb, så må jeg hente den ut på det lokale postkontoret på torsdag som ikke åpner før 10..... Forbanna amatører!! =;
Opplevde det samme for ikke lenge siden faktisk, husker ikke helt hva jeg hadde kjøpt, men uansett så stod det på nettet at de ikke fant postkassen til tross for at posten daglig kommer.. :scratch

Så da måtte jeg kjøre til postkontoret å hente pakken...

Og generelt sett er posten utrolig trege hvis man sammenligner med utlandet... Bare sånn btw :P :p
erik

Kawasaki ZX6R 2000
link til tråden min

Brukeravatar
Jacobsen
Innlegg: 218
Registrert: 31 jan 2012, 19:10
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja ZX9R

Re: LordShaft - *Pakke på vei i posten. igjen*

Legg inn av Jacobsen »

Dette er helt vanlig. Har ikke telling på hvor mange ganger jeg har bestilt ting, tatt meg fri fra jobb, for så å finne ut at de "liksom" har vært på døra men "ingen var hjemme"... Selvfølgelig tullball :[-(

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Pakke på vei i posten. igjen*

Legg inn av LordShaft »

Ja, eller ringt meg en time før, så jeg kunne selv kommet til postsentralen å hentet pakken allerede i dag! Steik, slike ting gjør meg over gjennomsnittet forbanna kjenner jeg.
Er jo selvfølgelig strålende vær i ettermiddag, så kunne fått jomfruturen med den i dag. Men jeg får vel bare smøre meg med tålmodighet som jeg ikke har, å vente til torsdag :[-( :mk

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: LordShaft - *Pakke på vei i posten. igjen*

Legg inn av thewiz »

Leste gjennom hele tråden din nå !

Må være en fantastisk opplevelse å hente ut en helt ny sykkel fra butikken !

Har utrolig lyst på 1000RR selv, men den ligger litt for høyt i pris enda. Spesielt når man er på utikk etter hus :roll

Skal følge med videre i tråden her, da det ikke er så utrolig mange R-logger her inne. :)

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: LordShaft - *Pakke på vei i posten. igjen*

Legg inn av Snikendeugle »

LordShaft skrev:Ja, eller ringt meg en time før, så jeg kunne selv kommet til postsentralen å hentet pakken allerede i dag! Steik, slike ting gjør meg over gjennomsnittet forbanna kjenner jeg.
Er jo selvfølgelig strålende vær i ettermiddag, så kunne fått jomfruturen med den i dag. Men jeg får vel bare smøre meg med tålmodighet som jeg ikke har, å vente til torsdag :[-( :mk
Merkelig.
Hos meg var det UPS som tok sendingen hele veien. Og de ringte 10 minutter før de kom. Jeg var ikke hjemme, men ba de levere den til bensinstasjonen vedsidenav, hvorav jeg kjenner de som jobber der. Så det gikk jo fint.

Men å ringe ETTER at de har prøvd å levere hørtes litt ut som Posten ja..

Tipper Posten fikk oppdraget ut fra Oslo, siden den skulle såppas langt innenlands
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Svar