LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Pakke på vei i posten. igjen*

Legg inn av LordShaft »

thewiz skrev:Leste gjennom hele tråden din nå !

Må være en fantastisk opplevelse å hente ut en helt ny sykkel fra butikken !

Har utrolig lyst på 1000RR selv, men den ligger litt for høyt i pris enda. Spesielt når man er på utikk etter hus :roll

Skal følge med videre i tråden her, da det ikke er så utrolig mange R-logger her inne. :)
sier takk for det. Kjekt at folk leser :vs

Ja det er noe av det største jeg har gjort innenfor mc livet så langt :twisted
Ja det er ikke akkuret et billig leketøy, men herregud for et artig leketøy :yeyeye

Nei det er dessverre alt for få R logger her inne, håper flere har lyst å skrive litt. Vi trenger flere av gutta krutt som har plastrakett :prop:
Snikendeugle skrev:
LordShaft skrev:Ja, eller ringt meg en time før, så jeg kunne selv kommet til postsentralen å hentet pakken allerede i dag! Steik, slike ting gjør meg over gjennomsnittet forbanna kjenner jeg.
Er jo selvfølgelig strålende vær i ettermiddag, så kunne fått jomfruturen med den i dag. Men jeg får vel bare smøre meg med tålmodighet som jeg ikke har, å vente til torsdag :[-( :mk
Merkelig.
Hos meg var det UPS som tok sendingen hele veien. Og de ringte 10 minutter før de kom. Jeg var ikke hjemme, men ba de levere den til bensinstasjonen vedsidenav, hvorav jeg kjenner de som jobber der. Så det gikk jo fint.

Men å ringe ETTER at de har prøvd å levere hørtes litt ut som Posten ja..

Tipper Posten fikk oppdraget ut fra Oslo, siden den skulle såppas langt innenlands
Ja forstod det slik på han postmannen. At de hadde fått oppdraget pga at det var så langt innenlands! Jævlig synd, men siden jeg skal ha døgnvakt på jobb i morgen får jeg ikke brukt den før torsdag alikevell :P :p

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: LordShaft - *Pakke på vei i posten. igjen*

Legg inn av KydeX »

LordShaft skrev: Nei det er dessverre alt for få R logger her inne, håper flere har lyst å skrive litt. Vi trenger flere av gutta krutt som har plastrakett :prop:
Min er ikke såå langt i fra da, og den har da en R i navnet. Går ihvertfall som en kule, selv om det ikke er heelt på samme nivå :)

Brukeravatar
Moby
Innlegg: 330
Registrert: 27 jul 2012, 00:18
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
Sted: Akershus

Re: LordShaft - *Pakke på vei i posten. igjen*

Legg inn av Moby »

Min sykkel er heller ikke en ekte RR, men jeg er enig i at plastrakettene er dårlig representert. Det skulle også vært egne veitips for plastraketter på forumet. Vi har mange svingete veier her til lands, men noen veier må bare oppleves :prf
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Pakke på vei i posten. igjen*

Legg inn av LordShaft »

Jeg er ikke fan av å skille folk i grupper pga sykkel eller alder. Men er ser ofte at eldre folk kjører mere fornuftige sykler enn ungdommer :-P

Hele vestlandet er en drøm for oss på plastrakett, sinnsykt mye bra svingete veier :yahoo jeg får heller sette meg ned å lage litt egne tråder for oss som fortsatt er litt rebelsk :thumleft

Jeg kan fortelle at jeg fikk hjelmen min på døren i dag også. Heldigvis var fruen hjemme tidlig fra jobb. Så da ligger den hjemme å venter på meg. Skal bli godt å få prøve den på tur i morgen

Brukeravatar
erikh
Innlegg: 156
Registrert: 16 jun 2013, 18:38
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R
Sted: Oslo

Re: LordShaft - *Pakke på vei i posten. igjen*

Legg inn av erikh »

LordShaft skrev:Jeg er ikke fan av å skille folk i grupper pga sykkel eller alder. Men er ser ofte at eldre folk kjører mere fornuftige sykler enn ungdommer :-P

Hele vestlandet er en drøm for oss på plastrakett, sinnsykt mye bra svingete veier :yahoo jeg får heller sette meg ned å lage litt egne tråder for oss som fortsatt er litt rebelsk :thumleft

Jeg kan fortelle at jeg fikk hjelmen min på døren i dag også. Heldigvis var fruen hjemme tidlig fra jobb. Så da ligger den hjemme å venter på meg. Skal bli godt å få prøve den på tur i morgen
Hva har man vell ikke kvinnfolk til? :-#
erik

Kawasaki ZX6R 2000
link til tråden min

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Pakke på vei i posten. igjen*

Legg inn av LordShaft »

Sett bort ifra vaske, rydde, lage mat og pleie oss :lol

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Pakke på vei i posten. igjen*

Legg inn av LordShaft »

Da er godsaken prøvd og testkjørt.
Den er jævlig vanskelig å få av og på, men gud den sitter godt når jeg først har fått den på :lol

Ventilasjonen er god, men føles ikke voldsom. Den er overraskende støydempende også.
Bare få godt med finevær nå, så jeg får gått den skikkelig til :yahoo
uploadfromtaptalk1372348680667.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: LordShaft - *Pakke på vei i posten. igjen*

Legg inn av Snikkeren »

Moby skrev:Min sykkel er heller ikke en ekte RR, men jeg er enig i at plastrakettene er dårlig representert. Det skulle også vært egne veitips for plastraketter på forumet. Vi har mange svingete veier her til lands, men noen veier må bare oppleves :prf
No er ikke jeg så veldig gammel (bikket riktignok akkurat 32), men kjører en "gubbesykkel". Men jeg tror ikke at dere på R-sykkel foretrekker svingete veier mer enn oss på "gubbesykkel".

Du får slå følge med meg en gang, og se om du klarer å holde følge. ;e
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Alas
Innlegg: 128
Registrert: 01 apr 2013, 17:04
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XC 2013
Sted: Bergen

Re: LordShaft - *Pakke på vei i posten. igjen*

Legg inn av Alas »

Ser bra ut det mister!

Edit, hvor kjøpte du den fra? Nettbutikk?

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: LordShaft - *Pakke på vei i posten. igjen*

Legg inn av Snikendeugle »

http://www.helmetcity.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false; , var det ikke?
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Pakke på vei i posten. igjen*

Legg inn av LordShaft »

Snikkeren skrev:
Moby skrev:Min sykkel er heller ikke en ekte RR, men jeg er enig i at plastrakettene er dårlig representert. Det skulle også vært egne veitips for plastraketter på forumet. Vi har mange svingete veier her til lands, men noen veier må bare oppleves :prf
No er ikke jeg så veldig gammel (bikket riktignok akkurat 32), men kjører en "gubbesykkel". Men jeg tror ikke at dere på R-sykkel foretrekker svingete veier mer enn oss på "gubbesykkel".

Du får slå følge med meg en gang, og se om du klarer å holde følge. ;e
Det er en date :thumleft :lol
Alas skrev:Ser bra ut det mister!

Edit, hvor kjøpte du den fra? Nettbutikk?
Snikendeugle skrev:http://www.helmetcity.co.uk , var det ikke?
Det stemmer.... kjøpte den herfra. Veldig ryddig og rask levering. Kan trygt anbefale å handle herfra til alle jeg kjenner. :prf

Takk takk, er godt fornøyd selv. Syns det ser veldig bra ut med helt hvit hjelm.
Utrolig mye større synsfelt i denne hjelmen enn hva jeg er vandt til. Ser liksom ikke sidene på hjelmen.... har visir i hele synsfeltet. Å en må jo bare elske det nye pinlock systemet til Shoei... at de har gjort det 30% større. Ser ikke kanten mellom visir og pinlock.

Så langt er jeg godt fornøyd. Prøvde å kjøre med den vindgardinen til haken. Men da ble det alt for lite sirkulasjon i hjelmen i disse sommer temperaturer. Men kan tenke meg at det funker bra når vi nærmer oss de kaldere årstider :prop:

Nå sitter jeg i godstolen med hjelmen på padden. Få den til å gå seg lit til. Kribler i hele kroppen etter å kjøre igjen :prop:

Brukeravatar
Moby
Innlegg: 330
Registrert: 27 jul 2012, 00:18
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
Sted: Akershus

Re: LordShaft - *Pakke på vei i posten. igjen*

Legg inn av Moby »

Snikkeren skrev:
Moby skrev:Min sykkel er heller ikke en ekte RR, men jeg er enig i at plastrakettene er dårlig representert. Det skulle også vært egne veitips for plastraketter på forumet. Vi har mange svingete veier her til lands, men noen veier må bare oppleves :prf
No er ikke jeg så veldig gammel (bikket riktignok akkurat 32), men kjører en "gubbesykkel". Men jeg tror ikke at dere på R-sykkel foretrekker svingete veier mer enn oss på "gubbesykkel".

Du får slå følge med meg en gang, og se om du klarer å holde følge. ;e

Jeg mente ikke å si at mc førere som ikke kjører rr ikke liker svinger. For å ordlegge meg annerledes kunne jeg sagt at jeg personelig er kresen på hva jeg vil kalle en god sving. Riktig dosering, god asfalt, gjevn kurve osv osv. Selv disse "krava" er kanskje ikke unike for rr piloter? :vs
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: LordShaft - *Pakke på vei i posten. igjen*

Legg inn av SuperMorten »

Moby skrev:For å ordlegge meg annerledes kunne jeg sagt at jeg personelig er kresen på hva jeg vil kalle en god sving. Riktig dosering, god asfalt, gjevn kurve osv osv. Selv disse "krava" er kanskje ikke unike for rr piloter? :vs
Finner du sånne veier i Norge..? :knegg :mk
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: LordShaft - *Shoei X-Spirit 2 i hus*

Legg inn av KydeX »

En god sving i min bok er en sving som er passe krapp til at den kan kjøres med godt nedlegg uten å måtte bryte fartsgrensa noe særlig. Og oversiktlig, slik at man ikke kjører ut eller treffer motgående kjøretøy.

Brukeravatar
Moby
Innlegg: 330
Registrert: 27 jul 2012, 00:18
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
Sted: Akershus

Re: LordShaft - *Shoei X-Spirit 2 i hus*

Legg inn av Moby »

De er sjeldene men de finns. Jeg har 2 svinger som sammen lager en S kombinasjon som jeg kjører hver dag til jobb. Den svingen oppfyller to av de tre krava, asfalten kunne vært bedre der...
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers

Svar