Første MC kjøp, prisnivå årstider.

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Hjelp til første MC kjøp. SM

Legg inn av Carpa »

abekatten skrev:Takk for input!
Forhåpentligvis får jeg lappen i midten av september. (A, forresten - kanskje jeg postet i feil forum?)
Hvis jeg får lappen, forhåpentligvis er det litt tid igjen før snøen kommer. Bor ved kysten, sørlandet.

Var hos KTM-forhandler idag, og prøvesatt en Duke 690. Likte virkelig sittestillingen, og sykkelen i seg selv ser jo fantastisk ut!
Om det ikke er mellomtung du er på jakt etter så hører denne tråden heller inn under Tung mc, da kan vi flytte den for deg.

Jeg tenker litt om dette med pris høst kontra vår. Man bør jo også tenke på at det koster å ha forsikring xxxx antall tusen for de månedene den står på lager + eventult 2-3000 kr for vinterlagring om du ikke har lagerplass selv, og selvfølgelig at den vil synke i pris når den blir noen måneder eldre....

Men når det er sagt så hadde jeg løpt og kjøpt sykkel med en gang :knegg Det er jo viktig å få praktisert så mye som mulig når lappen er rykende fersk.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

abekatten
Innlegg: 8
Registrert: 07 aug 2013, 17:49
Motorsykkelen din: pocketracer

Re: Hjelp til første MC kjøp. SM

Legg inn av abekatten »

jeg har heldigvis nok av lagringsplass, både varmt og kaldt. Hvis ikke hadde jeg nok ventet til våren. :)
hehe, og er jeg så heldig at jeg klarer oppkjøringa, må det jo kjøres til krampa eller snøen tar meg. ;)

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Hjelp til første MC kjøp. SM

Legg inn av TheHaughom »

abekatten skrev:Takk for input!
Forhåpentligvis får jeg lappen i midten av september. (A, forresten - kanskje jeg postet i feil forum?)
Hvis jeg får lappen, forhåpentligvis er det litt tid igjen før snøen kommer. Bor ved kysten, sørlandet.

Var hos KTM-forhandler idag, og prøvesatt en Duke 690. Likte virkelig sittestillingen, og sykkelen i seg selv ser jo fantastisk ut!
Ang. forsikring vinter så kan du enten avskilte eller leve med det.
Forsikringen om vinteren setter mange forsikringsselskap ganske lavt. Vet ikke hvordan det utføres i praksis.
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

abekatten
Innlegg: 8
Registrert: 07 aug 2013, 17:49
Motorsykkelen din: pocketracer

Re: Hjelp til første MC kjøp. SM

Legg inn av abekatten »

TheHaughom skrev:
Ang. forsikring vinter så kan du enten avskilte eller leve med det.
Forsikringen om vinteren setter mange forsikringsselskap ganske lavt. Vet ikke hvordan det utføres i praksis.
oi, takk. Det er verdt å sjekke mer opp i!

abekatten
Innlegg: 8
Registrert: 07 aug 2013, 17:49
Motorsykkelen din: pocketracer

Re: Hjelp til første MC kjøp. SM

Legg inn av abekatten »

Carpa skrev:
Om det ikke er mellomtung du er på jakt etter så hører denne tråden heller inn under Tung mc, da kan vi flytte den for deg.
Det ble jo også litt snakk om prisforskjell på forskjellige årstider. Kan jo kanskje legge det til tittelen. :)

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Hjelp til første MC kjøp. SM

Legg inn av Carpa »

abekatten skrev:
Carpa skrev:
Om det ikke er mellomtung du er på jakt etter så hører denne tråden heller inn under Tung mc, da kan vi flytte den for deg.
Det ble jo også litt snakk om prisforskjell på forskjellige årstider. Kan jo kanskje legge det til tittelen. :)
Da flyttet jeg denne tråden over til "Tung MC"

Tittelen kan du endre så mye du bare ønsker selv.
Det gjør du ved å gå til aller første innlegget i tråden, velge "Endre" knappen nederst til høyre, så da kan du endre tittelen.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6975
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Første MC kjøp, prisnivå årstider.

Legg inn av kjellv »

Jeg er ikke så sikker på om prisnivået generelt er så forskjellig på vår og høst. Utvalget er betydelig større på våren, derav også kampen om kjøpere. Mange som selger om våren har enten kjøpt eller skal kjøpe ny sykkel, og er litt avhengig av å bli kvitt gamlesykkelen. Selv om prislappen virker høyere på våren, er kanskje prutningsmonnet romsligere enn på høsten.

Svar