Elolz - Honda VTR SP1

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2745
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Elolz- Ducati 748!

Legg inn av simpson »

Andreas skrev:30nm er sånn passe på de med det "lille" navet (Hyper, 748, 9XX osv). Mener det sto 32nm i fabrikkmanualen til S2R'n jeg hadde.
De som har det store navet (1098, MTS1200 osv) skal ha 43nm i følge fabrikkmanualen. Husk også å trekke til i 1-2-1 sekvens, da den første blir løs igjen etter at du trekt til den andre. Jeg liker også å skru boltene helt ut og gjøre de rene og sette de inn med ny grease :thumleft
Det står 33 nm i manualen til min 1098, og har brukt dette hele tiden uten problemer.
Faren er å trekke til for hardt da du kan faktisk klemme hylsa oval.

Brukeravatar
Kenny_85
Innlegg: 148
Registrert: 03 mai 2013, 16:08
Motorsykkelen din: Nei

Re: Elolz- Ducati 748!

Legg inn av Kenny_85 »

32 nm på min S4R +- 3nm strammes som 1-2-1
Ducati Monster S4R 12 000km - Solgt :'(
Kjørelengde
- 2013: 10 000km

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Elolz- Ducati 748!

Legg inn av ArcticTiger »

:-)å :-)å Bruker du biltema"verktøy" på Ducatien :dontknow :oh :8-[ :-)å

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Elolz- Ducati 748!

Legg inn av Andreas »

simpson skrev:
Andreas skrev:30nm er sånn passe på de med det "lille" navet (Hyper, 748, 9XX osv). Mener det sto 32nm i fabrikkmanualen til S2R'n jeg hadde.
De som har det store navet (1098, MTS1200 osv) skal ha 43nm i følge fabrikkmanualen. Husk også å trekke til i 1-2-1 sekvens, da den første blir løs igjen etter at du trekt til den andre. Jeg liker også å skru boltene helt ut og gjøre de rene og sette de inn med ny grease :thumleft
Det står 33 nm i manualen til min 1098, og har brukt dette hele tiden uten problemer.
Faren er å trekke til for hardt da du kan faktisk klemme hylsa oval.
Ok, I surrender :-# Sjekket Multistrada-manualen nå, og der står det 35nm.. Derfor det er viktig å ikke anta detaljer utifra hodet, sjekk alltid med manualen før man drar hodet av boltene :prop:

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Elolz- Ducati 748!

Legg inn av Snikendeugle »

Elolz skrev:
ArcticTiger skrev::-)å :-)å Bruker du biltema"verktøy" på Ducatien :dontknow :oh :8-[ :-)å
Ja, tør såvidt :knegg Men kun det med 10 års garanti :thumleft Pipesett, skraller og skrujern er vel ikke rocketscience å få til uansett, olje derimot! :-)å Alternativt kan jeg jo bare bytte ut de pipene som blir mest brukt med noe mer ekslusivt. Positivt overrasket over at Biltema hadde pipesett med runde hjørner, disse skal være mildere mot kantene på boltene og gripe mer på flatene istedet:
Bilde
Momentnøkkelen derimot ble Teng Tools, men om jeg skulle hatt resten i samme merke ville jeg vel blitt ruinert. Kikket litt på Facom og fikk sjokk over prisene, dette må være for proffkunder med gode avtaler gjennom firma :-)å Alt jeg kjøpte nå kostet jo mindre enn 2 verkstedstimer, så skal ikke mye til før dette er tjent inn :prf
Clas Ohlson har Bahco 91 dels pipesett m.m til rundt 1500,- :) Grei pris. Kostet dobbelte prisen på Maxbo, heh
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2745
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Elolz- Ducati 748!

Legg inn av simpson »

ArcticTiger skrev::-)å :-)å Bruker du biltema"verktøy" på Ducatien :dontknow :oh :8-[ :-)å
Haha, du er ofte en mann med mine meninger :P :p

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2745
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Elolz- Ducati 748!

Legg inn av simpson »

Elolz skrev:
ArcticTiger skrev::-)å :-)å Bruker du biltema"verktøy" på Ducatien :dontknow :oh :8-[ :-)å
Ja, tør såvidt :knegg Men kun det med 10 års garanti :thumleft Pipesett, skraller og skrujern er vel ikke rocketscience å få til uansett, olje derimot! :-)å Alternativt kan jeg jo bare bytte ut de pipene som blir mest brukt med noe mer ekslusivt. Positivt overrasket over at Biltema hadde pipesett med runde hjørner, disse skal være mildere mot kantene på boltene og gripe mer på flatene istedet:
Bilde
Momentnøkkelen derimot ble Teng Tools, men om jeg skulle hatt resten i samme merke ville jeg vel blitt ruinert. Kikket litt på Facom og fikk sjokk over prisene, dette må være for proffkunder med gode avtaler gjennom firma :-)å Alt jeg kjøpte nå kostet jo mindre enn 2 verkstedstimer, så skal ikke mye til før dette er tjent inn :prf
Jeg lastet ned hele verkstedmanualen til min 1098.
Der står absolutt alt du trenger å vite.
Anbefaler deg å gjøre det samme.
Når det gjelder moment, er det en del viktige ting du bør vite.
Som regel strammer vi alt for mye på boltene og det er ofte forbausende lite moment som skal brukes mange steder.

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Elolz- Ducati 748!

Legg inn av Andreas »

Elolz skrev:@Snikendeugle Det var overraskende grei pris! Jeg ga 850 for momentnøkkelen og 700 for alt fra Biltema. Pipesettene kostet en hundrelapp, samme for hver skralle. Håper pipene sitter bra, ellers bytter jeg ut de pipene som brukes ofte. Eller ofte og ofte, håper jo å få minst mulig bruk for verktøy :P :p

@simpson Har lastet ned en manual direkte fra Ducati, de har jo ute tilbake til 2001. Denne brukes både for 748 og 996, så regner med det er samme med 2000 modell også. Men er ikke alt som står der. Sto for eksempel ingenting om moment på disse boltene. Men etter litt googling nå fant jeg denne siden som mange refererer til på forskjellige Ducatiforums for 748/996, dette er i ft/lbs så må konverteres til nm: http://www.mad-ducati.com/Technical/duc ... ttings.htm
Manualene som kan lastes ned fra Ducati sine sider er brukerhåndboken og delekatalogen, IKKE verkstedsmanualen. Verkstedsmanualene legger ikke produsentene ut offentlig. Men det er alltids noen som har fått tak i en kopi og lagt ut. Leter du litt, så finner du garantert verkstedsmanualen til din sykkel :thumleft

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2745
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Elolz- Ducati 748!

Legg inn av simpson »

Andreas skrev:
Elolz skrev:@Snikendeugle Det var overraskende grei pris! Jeg ga 850 for momentnøkkelen og 700 for alt fra Biltema. Pipesettene kostet en hundrelapp, samme for hver skralle. Håper pipene sitter bra, ellers bytter jeg ut de pipene som brukes ofte. Eller ofte og ofte, håper jo å få minst mulig bruk for verktøy :P :p

@simpson Har lastet ned en manual direkte fra Ducati, de har jo ute tilbake til 2001. Denne brukes både for 748 og 996, så regner med det er samme med 2000 modell også. Men er ikke alt som står der. Sto for eksempel ingenting om moment på disse boltene. Men etter litt googling nå fant jeg denne siden som mange refererer til på forskjellige Ducatiforums for 748/996, dette er i ft/lbs så må konverteres til nm: http://www.mad-ducati.com/Technical/duc ... ttings.htm
Manualene som kan lastes ned fra Ducati sine sider er brukerhåndboken og delekatalogen, IKKE verkstedsmanualen. Verkstedsmanualene legger ikke produsentene ut offentlig. Men det er alltids noen som har fått tak i en kopi og lagt ut. Leter du litt, så finner du garantert verkstedsmanualen til din sykkel :thumleft
Jeg betalte en slikk og ingenting for min manual.
Dette er verkstedmanualen som forhandlere har og er ikke offentlige, men det ligger på nett for en billig penge.

Brukeravatar
Plumber
Innlegg: 411
Registrert: 07 jul 2012, 14:58
Motorsykkelen din: Ingen...
Sted: Bjørkelangen

Re: Elolz- Ducati 748!

Legg inn av Plumber »

Her ser det ut til at det kan være noen bøker til din sykkel : http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid= ... &_from=R40" onclick="window.open(this.href);return false;

Selv bestilte jeg verkstedsmanual på cd-rom
Suzuki GS 650 G Katana, Suzuki GS 1100 F Katana, Kawasaki 250 R, Kawasaki ER 6 F 2013

30/9-2014 ER-6F Solgt
2014: 10719 KM ( Start ) Oppdatert: 30/9-2014 : 22476
2013: 10719 KM på Kawasaki ER6F ( Ny 4/7-13 )
2013: 1914 KM på Kawasaki 250 R ( TIL 30/5-13., Solgt )
2012: 5 000 KM på Kawasaki 250 R (Fra 7/7-12., NY )

Medlem av: NMCU

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Elolz- Ducati 748!

Legg inn av LordShaft »

Jeg slet med at de spjeldene hang, dette pga korrosjon og skit som hadde samlet seg gjennom årenes løp. Var enkelt å ta av tanken for å komme til, den nederste som er vent forover i sykkelen mener jeg du kom til fra siden bak batteriet der. Sprayet godt med wd 40 og nappet godt i rullen. God som ny igjen.

Sendt fra Note2

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2745
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Elolz- Ducati 748!

Legg inn av simpson »

Det er ikke cluth, da vil den slure. Du vil ikke få mindre turtall av det.
Tipper det er noe med spjellene e.l. siden du har hatt den på verksted og gjort en jobb på disse. Det kan også hende de har fått gjort noe med kontakter, luftmengemålere uten å være klar over det.
Stikk innom verksted og klag til de sidn den ikke var sånn før du satte den inn.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38113
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Elolz- Ducati 748!

Legg inn av AJ »

Elolz skrev:Sitter her og er ganske nedfor.. Akkurat hentet sykkelen fra verksted der de fikk fikset turtallet som hang, var spjeld + byttet bremsesylinder bak i samme slengen. Etter en test-tur kunne jeg fornøyd konstatere at problemet var fikset. Inntil jeg skulle akselerere hardt ut av en skarp sving.. kommer til 8k rpm.. sperren skal være på 11500 såvidt jeg forstår. Da mister jeg all kraft, girer jeg opp skjer det ingenting, må gire ned, og så går det greit. Er dette klutsjen som slipper?

Hvis det er tilfelle og den må byttes isåfall: kan jeg gå til selger med noe av dette? Jeg kjøpte sykkelen i slutten av juli og har akkurat lagt ut for ny bremsesylinder bak som var helt lekk, i tillegg til spjeld som satt seg fast når motoren ble varm.
Har ikke fulgt med hele veien fra du kjøpte Ducce'en til det du nå opplever med den, men er det ikke slik at du kjøpte denne hos Løvaas?
I så fall ville jeg, om jeg hadde vært i dine sko, tatt kontakt med de så fort som mulig og legge fram hva du har opplevd med sykkelen etter kjøpet og be om at de sørger for at feilene rettes. Å selge en sykkel med slike feil bør dekkes av selger. Er nå min mening...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Elolz- Ducati 748!

Legg inn av LordShaft »

Kanskje dette hadde vært noe i framtiden :thumleft

Bilde

Sykkelen altså :lol
Samsung Note 3

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Elolz- Ducati 748!

Legg inn av TBI81 »

Har du fått verkstedet til å titte på den på nytt? Høres ikke ut som ting ble skrudd helt på plass når de gikk over spjella..?
Lordi: :knegg :sick:

Svar