Intruders logg----hmm..gps..musikk på øret..interkom...?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Intruders logg---hvor blir alle gamle helter av ?

Legg inn av Intruder »

Tungtvanns-Sønsteby,Johan Nygaarsvold,Hjallis,Harald Hårfagre og hans kompiser i The Beatles....savner kanskje ikke dem allverden.
Men mange av the good old ones her på sida savner jeg nok mer,og håper at de snart dukker opp igjen..
Av dem som var på Sjusjøen- og Svullryatreffet er det snart ikke en jævla kjeft som deltar..
og G..... vet hvorfor-
jeg savner dere iallfall.. :prop:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Intruders logg---hvor blir alle gamle helter av ?

Legg inn av ojda »

Her må jeg bare legge inn en "En Pluss".
Har jammen tenkt samme tanken opptil mange ganger selv.
Blir nok i overkant mange erfaringsmeldinger fra
motorsyklister med +/- 6 månter erfaring som motorsykklist.
For all del, det er lov med meninger fra alle lag,
men det føles som om noe er borte fra forumet.
Jeg får bare håpe det retter seg utover vinteren.
Ingen nevnt, og derved ingen glemt.
Men det er mange som er savnet som aktive her nå. :sorry

P.S.
Faktisk hyggelig å se at du har fått skrivekløa igjen Intruder :vs
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38035
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Intruders logg---hvor blir alle gamle helter av ?

Legg inn av AJ »

Stikkordet for en del er kanskje... Facebook :scratch

Så må det vel også nevnes at enkelte har vært uenige i hvordan MCsiden.no drives...

Uansett vil det alltid være ulike årsaker til at folk holder seg borte.
Ser for øvrig samme tendens på andre MC-forum her i landet.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Intruders logg---hvor blir alle gamle helter av ?

Legg inn av Intruder »

Er klar over at Facebook ødelegger mye;de nye her med lite erfaring er jo tross alt forumets framtid,etterhvert forsvinner vel de fleste av oss....
De gamle opparbeider vi liksom et nærmere forhold til,og for mange seniorer....ikke minst meg....er alt nytt en vederstyggelighet som vi ikke bør godta.... :mk
Så kanskje vi bør begynne med oss selv ?
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Intruders logg---hva synes du om Tommy Kristiansensaken

Legg inn av Intruder »

Sarping som spiller hockey for Stavanger og opplever verbal orkan i Stjernehallen..
Han er "hatet" av hjemmesupporterne og innrømmer på TV at "hatet" er gjensidig.. :orefk
Må en regne med såpass i en "krig" mellom naboer ? T.K. er jo kjent for en hard linje i spillet sitt,noe som ofte fører til reaksjoner fra motstanderens supportere.. :twisted
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Intruders logg---hvor blir alle gamle helter av ?

Legg inn av Intruder »

AJ skrev:Stikkordet for en del er kanskje... Facebook :scratch

Så må det vel også nevnes at enkelte har vært uenige i hvordan MCsiden.no drives...

Uansett vil det alltid være ulike årsaker til at folk holder seg borte.
Ser for øvrig samme tendens på andre MC-forum her i landet.
Er ei stund siden jeg var innom MC 24,men da var det iallfall stille som i graven der...
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Intruders logg-----det hangler og går..

Legg inn av Intruder »

Altså:Je var innom MC 24 og glante her en dag og der var det like stille som i den grava vi alle havner i.....

og..
er det sånn oppe i himmelen som jeg tror
vil jeg være her i helvete jeg bor....
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6996
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Intruders logg-----det hangler og går..

Legg inn av Jompa »

Intruder skrev:Altså:Je var innom MC 24 og glante her en dag og der var det like stille som i den grava vi alle havner i.....

og..
er det sånn oppe i himmelen som jeg tror
vil jeg være her i helvete jeg bor....
Jo, der er det stille. Og stille er det på Godtvoksen nye forum også.
Og her er det betraktelig stillere enn det var for noen måneder siden.
Jeg savner både Arctic Tiger, Joo, jhn, Maxtron og noen flere "storkjefter" som både bidro med saftige kommentarer, gode historier,og..... saklighet når det trengtes.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Intruders logg-----det hangler og går..

Legg inn av Duville »

Jompa skrev:
Intruder skrev:Altså:Je var innom MC 24 og glante her en dag og der var det like stille som i den grava vi alle havner i.....

og..
er det sånn oppe i himmelen som jeg tror
vil jeg være her i helvete jeg bor....
Jo, der er det stille. Og stille er det på Godtvoksen nye forum også.
Og her er det betraktelig stillere enn det var for noen måneder siden.
Jeg savner både Arctic Tiger, Joo, jhn, Maxtron og noen flere "storkjefter" som både bidro med saftige kommentarer, gode historier,og..... saklighet når det trengtes.
Heeelt sikker den der Amerikanske Facebook som har skylda.

På den andre siden kan man ikke kaste forumsdeltakere som skaper liv og røre, ut av forumet og så forvente at forumet skal fortsette like aktivt som det gjorde før utkastelsene. At mange har sluttet å skrive her har nok sin enkle årsak i at de har vært fullstendig uenige i de utkastelsene som er foretatt. Mange har reagert på "moderasjonen" eller maktmisbruket og maktdemonstrasjonen som er brukt og utført og har derfor sluttet å skrive her av den grunn...

Tror nok dette er vesentlig nærmere sannheten enn at FB har noen som helst skyld i freden som har senket seg.

At det er rolig på de andre forumene skyldes nok at det passer med en liten pause etter alt som skjedde. Det begynner jo likevel å trekke seg sammen på det forumet Aj nevnte når han tok meg et tak for noen dager siden så det går seg nok til etter hvert. Ny felles tur kan det bli neste år og det skaper igjen ny trivsel og deltakelse. De som ønsker det på "verkstedet" får den hjelpa de en gang fikk her så det går seg jo til men det tar jo tid å bygge opp sånne forum. Blir nok greit for de ubrukelige til slutt likevel...

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Intruders logg----har du vært på Ilseng ?

Legg inn av Intruder »

Jeg har et barnebarn med samboer og tre småtroll på Ilseng,dit skal jeg på bursdag i mårra..Gleder meg !
Dessuten var jeg tre uker på Ilseng høsten 1973,dette opphold var samtidig med to "bilfrie søndager"..
Oppholdet dengang var altså på Costa del Ilseng med "voktere" som Sjerriffen og Hakkihæl !! :lol :-)å
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Intruders logg----har du vært på Ilseng ?

Legg inn av Carpa »

Har vært der og besøkt en brakkebaron en gang for mange år siden :knegg
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Intruders logg----har du vært på Ilseng ?

Legg inn av Intruder »

Er mange som har møtt naboen som opprinnelig skulle på forretningsreise på Ilseng,går mange historier om det...
Idag er det blitt et mer ordinært fengsel der,noe a la Hamar Kretsfengsel der en av fangene for ei tid siden gravde seg gjennom muren med ei spiseskje... :prop:
Reine B-gjengen og onkel Skrue..
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: Intruders logg-----det hangler og går..

Legg inn av PCP »

Duville skrev: Heeelt sikker den der Amerikanske Facebook som har skylda.

På den andre siden kan man ikke kaste forumsdeltakere som skaper liv og røre, ut av forumet og så forvente at forumet skal fortsette like aktivt som det gjorde før utkastelsene. At mange har sluttet å skrive her har nok sin enkle årsak i at de har vært fullstendig uenige i de utkastelsene som er foretatt. Mange har reagert på "moderasjonen" eller maktmisbruket og maktdemonstrasjonen som er brukt og utført og har derfor sluttet å skrive her av den grunn...

Tror nok dette er vesentlig nærmere sannheten enn at FB har noen som helst skyld i freden som har senket seg.
Tror nok dessverre dette er en god beskrivelse av situasjonen ja. Kanskje fantes det bedre og dypere argumenter for å kvitte seg med flåkjeftene enn det man klarte å kommunisere ut til resten av medlemmene. Kanskje var det til og med "riktig" å gjøre det, for alt hva jeg vet. Vi kan vel bare spekulere i hva som hadde skjedd (hvis noe) dersom breikjeftene hadde fått herje fritt. Men det er i alle fall trist å se de voldsomt negative konsekvensene det som utspant seg fikk for oppslutning og aktivitet på forumet. Personlig syns jeg forresten det er en smule selvhøytidelig å lage sånne "Farvel, nå drar jeg så kan dere se hvor moro det blir uten meg" -tråder, men samtidig er vel dette den ytterste form for protest man kan ytre på en forum, så har en viss forståelse for det.

Uansett har skaden allerede skjedd, og selv om jeg håper forumledelsen har høstet noe mer erfaring av dette enn hva som kommer til utrykk, så er det vel egentlig ikke så veldig mye de kan gjøre nå, tror jeg. De/vi som er igjen får enten gå videre til andre steder, eller bare prøve å gjøre det beste ut av det her. Spesielt viktig er kanskje å ta vare på de nye og/eller ferske, og da ikke kun gjennom å ønske velkommen i post nr 1, men også skjule arrogansen best mulig videre, slik at folk faktisk føler seg velkommen.


Ellers er vi vel også inne i lavsesong for MC for de aller fleste av oss, noe som kanskje legger en liten demper på entusiasmen. Men samtidig skulle det jo nærme seg høysesong for de virkelig viktige diskusjonene om hvilken olje som er best, kjedesmøring, om Biltema er dårlig, kontrastrying myte eller sannhet, hvor mange kubikk må man ha, osv, osv. Og i den anledning burde det være en kjempe-resurs hvis vi har masse nye "ferskinger" som ikke har 20 vintres erfaring i krangling om disse eksistensielle dilemmaene, eller enda bedre, kan komme opp med noe nye..? :P :p

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: Intruders logg-----det hangler og går..

Legg inn av poulet_cavalier »

PCP skrev: Ellers er vi vel også inne i lavsesong for MC for de aller fleste av oss, noe som kanskje legger en liten demper på entusiasmen. Men samtidig skulle det jo nærme seg høysesong for de virkelig viktige diskusjonene om hvilken olje som er best, kjedesmøring, om Biltema er dårlig, kontrastrying myte eller sannhet, hvor mange kubikk må man ha, osv, osv. Og i den anledning burde det være en kjempe-resurs hvis vi har masse nye "ferskinger" som ikke har 20 vintres erfaring i krangling om disse eksistensielle dilemmaene, eller enda bedre, kan komme opp med noe nye..? :P :p
La oss holde fokuset der og ignorere skitne knep fra andre forum for å skaffe seg mer trafikk (akkurat det samme skjedde på bike forumet for en stund siden).

og ja: biltema er noe sørens skrot :P :p
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6996
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Intruders logg----har du vært på Ilseng ?

Legg inn av Jompa »

" har du vært på Ilseng ?"
Hva er det slags spørsmål og stille ?

Nei, æ har aldri vært på Ilseng eller noe annet fengsel for den slags skyld, hverken i Norge eller utlandet.

Men æ har vært på Åsgård i Tromsø, Nordnorges største peykiatriske sykehus, riktignok bare som gjest.
Vi var på korpstur i Tromsø for noen år siden og holdt en liten konsert på nevnte sykehus.
Uheldigvis for oss hadde de en utflukt den dagen, så det ble ikke mye publikum. Faktisk bare en innlagt og to pleiere.
Han hadde insistert på å komme på konsert med oss istedetfor å være med på utflukten.
Et meget lite men veldig entusiastisk og takknemlig publikum.

Æ kom forresten på ei anna historie i samme slengen.

En finnmarking var innlagt på Åsgård, og han var vel stamgjest der.
Så fikk han ønskeplate i finnmarkssendinga fra ei nabokjerring på bursdagen sin.
Denne:

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6bkXgxb66E" onclick="window.open(this.href);return false;
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Låst