Ja, farsken, jeg glemte katta...KrankenWagen skrev:Nå begynner det å fleske seg til her.
Når det går opp for Bringisen at han har malt seg opp i et hjørne, og at BMW IKKE konstruerte de første nebbdyrene, men derimot har gjort det som han beskylder japanere for... KOPIERE, da begynner han å... ro, med å fortelle at når DR750/800 kom, vakte den ingen oppmerksomhet.
Vel, jeg kan fortelle deg at det gjorde den!
Jeg husker godt vi diskuterte den, og alle var fullstendig klar over den og hadde sine meninger.
Men vi var jo brukere av sånne sykler dengang, husk på at det var jo ikke mote å ploffe rundt på sånne sykler da.
Hollendere hadde litt å si dengang om entenschnabel og
Så konklusjon, Suzuki var først ute, den lagde oppmerksomhet, og tyskerne har kopiert den designen.
Flere som mener det.
Og å hevde at japs bare er kopister og redde for ny design og teknologi er jo direkte historieløst, siden vi snakker om Suzuki, hva med Katana 1100... Et desiginikon den dag i dag som bare stiger i verdi.
[img]http://i10.photobucket.com/albums/a127/ ... 8e9220.jpg[/img]
Kawa lagde den første hekken;
"In 1972, Kawasaki designers took a progressive leap forward in overall design appearance with the creation of the first race tail on the H2 as well as on the 350 cc S2 Mach II. The race tail covered most of the taillight assembly behind the seat and allowed for a less conspicuous rear fender. This design innovation would be copied and seen on the 1977 Yamaha RD250 and 400 and nine 1978 Suzuki models, beginning with the GS1000 down to their 250 cc bikes" Linkelunk
Julen er lang, kjør på.
Har flere bilder av en gromsykkel.
[img]http://i1295.photobucket.com/albums/b62 ... fa60de.jpg[/img]
[img]http://i1295.photobucket.com/albums/b62 ... a9e1ab.jpg[/img]
[img]http://i1295.photobucket.com/albums/b62 ... 9e5e0b.jpg[/img]
[img]http://i1295.photobucket.com/albums/b62 ... ea798b.jpg[/img]