Synkronisering gassere Zzr 1100 93 mod

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Ojshow
Innlegg: 3
Registrert: 22 feb 2014, 00:02
Motorsykkelen din: Zzr 1100 1993

Synkronisering gassere Zzr 1100 93 mod

Legg inn av Ojshow »

kan dette gjøres uten spesialverktøy? "Nullstille" spjell først f.eks?

Kawasan
Innlegg: 2
Registrert: 05 apr 2013, 22:02
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400 2008

Re: Synkronisering gassere Zzr 1100 93 mod

Legg inn av Kawasan »

Til ZZR1100 trenger du en vakummåler for 4 forgassere, samt en spesial skrujern med 90 graders hode, slik som disse fra http://www.carbtune.com.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Synkronisering gassere Zzr 1100 93 mod

Legg inn av DrGreve »

Du kan jo være heldig med at å stille butterflyene rett, men det er jo ikke å synkronisere.. Lån deg en vacuumstyrt carbtune med 4 søyler, og gjør det ordentlig. Med en carbtune blir det i skjønneste orden :thumleft
Edit: Ser at kawasan mener du må ha spesialskrujern, noe som jeg ikke var klar over, men prinsippet med synking er det samme :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Ojshow
Innlegg: 3
Registrert: 22 feb 2014, 00:02
Motorsykkelen din: Zzr 1100 1993

Re: Synkronisering gassere Zzr 1100 93 mod

Legg inn av Ojshow »

Oki , takker. Lånte ut sykkelen i fjor, ble kjørt tom for olje og rådene sa takk for seg. Kjøpte ny motor og monterte den i på mandag, brukte 6 timer totalt på jobben. Moro å tenke på at verkstedet skulle bruke 25-30 timer på samme jobb!!!!! Galskap!! Kjekt å gjøre ting selv :)

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Sted: Oslo!

Re: Synkronisering gassere Zzr 1100 93 mod

Legg inn av AndreasB »

Ojshow skrev:Oki , takker. Lånte ut sykkelen i fjor, ble kjørt tom for olje og rådene sa takk for seg. Kjøpte ny motor og monterte den i på mandag, brukte 6 timer totalt på jobben. Moro å tenke på at verkstedet skulle bruke 25-30 timer på samme jobb!!!!! Galskap!! Kjekt å gjøre ting selv :)
Jeg har selv aldri forstått hvordan et verksted regner timer. De regner vel 1 time per 30 min arbeid eller noe.

Som at de tar litt og litt, og hopper mellom sykler.. *skru litt på denne* 15 min senere skrur de på en annen sykkel.
Da tar ting tid vettu.

Ofte kan de heller ikke si når du kan komme, nærmeste de sier er "vi kan ta det på torsdag".. Men spør du "når på torsdag, så venter jeg mens dere fikser?" så ser de bare dumt på deg.
Mekanikere må være yrket med absolutt dårligst oversikt over tiden de benytter.

Svar